Baby vast leggen in bed. Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1980, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik leg mijn baby vast in bed

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kan ik trouwens ook een volwassen-formaat bestellen bij je zodat ik mijn man kan vastbinden haha? Geen gefriemel en geen gesnurk op mijn kant van het bed zou best handig zijn.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja Nina ligt vanaf ze een maand of 8 vast in de safe t sleep... Waarom omdat Nina niet meer ging slapen en alleen nog maar ging staan in bed waardoor ze niet kon slapen en helemaal overstuur werd.
    De eerste keer dat we ze in de safe t sleep legden sliep ze 3 uur achter elkaar. sindsdien gaat het echt super goed.
    Wij voelen ons er goed bij maar goed Nina slaapt ook al sinds ze 3 weken oud is op haar buik.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die periode van staan en niet kunnen of willen gaan zitten en liggen heeft praktisch ieder kind maar die gaat echt wel weer voorbij.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

correctie, je doet zoiets om veel redenen, maar als het om de veiligheid ging deed je het absoluut niet...

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    *proest*
    Grotere linten???;)

6. zustertje

Dat klopt maar na een paar weken heel erg tobben wil je graag een oplossing en dat is dit voor ons.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Zelf ben ik ook geen voorstander van dingen als inbakeren en een safe t sleep (heet dat ding zo?), maar dat vind ik dan echt nog wel heel wat anders dan iets wat je zelf geknutseld hebt.

8. zustertje

Nog even een toevoeging als onze dochter het niet fijn zou vinden zouden we dit niet gebruiken.
    Maar ze vind het zelf ook prettig en duwt de banden al tegen haar lijfje aan als we ze in bed leggen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is maar één goeie reden om kinderen vast te binden en dat is wanneer zij zo'n ernstige voorkeursligging hebben dat daar iets aan gedaan MOET worden.

Verder vind ik vastleggen werkelijk onzin en ook zeer belemmerend. Kinderen moeten gewoon net zoals volwassenen de lekkerste manier vinden om te slapen. Rug, buik, zij.. maakt niet uit.

Verder vind ik het gewoon niet nodig.. ik heb twee kinderen die alletwee altijd heel lekker hebben geslapen. Vroeg zijn gaan doorslapen, goeie slapers zijn gebleven en hebben beide 11 weken de puckababy aangehad en daarna een slaapzak tot hun 2e verjaardag..

het wordt ook zeer ernstig afgeraden en vind het dan ook opvallend dat mensen de folders die ze meekrijgen dus toch niet lezen... of het denken beter te weten..:(

Meen je dat echt? Een kind van 1 jaar dat vast ligt in bed? Wow... :$ Kleine eye opener.. een kind van 1 jaar is iets gewend.. dat is geen bewustzijn.. misschien zou ze het wel veel fijner vinden om gewoon haar eigen slaaphouding te vinden.. dat vinden namelijk de meeste mensen...;)
    Ik lees nu omdat het kind ging staan? Jeetje, dan ben je wel heel lui.. ja, sorry.. maar dat is een heel gewoon fenomeen en gaat altijd over.

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Probeer niet gelijk te kortzichtig te oordelen.

Wij hebben het wel gedaan. Zelfs in overleg met het consultatiebureau en het centrum voor veilig slapen.

De reden: Ons meisje draaide met 4 maanden al naar haar buik in bed. Maar ze was nog te klein om dan haar hoofdje opzij te leggen, met als gevolg dat ze die recht in het matras neerlegde. Ondanks onze aerosleep vond ik dat doodeng. Dus gebruikten wij de SafeTSleep. Dit is echt niet gevaarlijk. Zelfs volgens de stiching Wiegedood is dit beter te gebruiken dan haar op deze manier op haar buik te laten liggen. Zij raden het alleen af omdat er nog te weinig onderzoeken naar zijn gedaan en het altijd beter is om een kind niet vast te leggen in bed. Er zijn nooit incidenten gemeld met de safetosleep.
    Nu met 8 maanden heeft ze pas door dat ze als ze op haar buik lig ze haar hoofd opzij moet leggen en nu leggen we haar dus ook niet meer vast.

Dus ja, er kunnen redenen zijn dat het veiliger is om je kind vast te leggen.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Begrijp ik nou goed dat je je dochter vastlegt op haar buik omdat ze ging staan in bed??!? en dat je na een paar weken tobben hebt opgegeven?!

:$:$:$

*ik ga maar even op mijn handen zitten*

12. zustertje

Haha wel grappig dat ik voor lui uitgemaakt wordt :D Wij hebben 11 maanden lang heel veel keren per nacht er uit gemoeten en hebben daar nooit over geklaagd enz dat was gewoon niet anders voor de rest hebben we zo een lief en makkelijk meisje dat die slapeloze nachten niet erg meer waren...
    Zo zie je maar dat iedereen een andere mening heeft en iedereen doet waar hij zich goed bij voelt.

13. zustertje

Je mag gerust je mening geven hoor kan ik wel tegen ;)

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij moeten al uuhh 1 jaar en 8 maanden 's nachts eruit om dochter te voeden, te troosten, terug te leggen etc.. De nachten dat onze dochter heeft doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen..

Maar om je kind nou vast te leggen, omdat het gaat staan en jij dan door kan slapen, is in mijn ogen echt LUI! Gewoon concequent neerleggen en het gaat vanzelf over..

15. zustertje

Zo zie je maar dat iedereen er een andere kijk op heeft en wij zien niets van kwaad in de safe t sleep en zijn er blij mee en onze dochter ook die is eindelijk tot rust gekomen in haar bedje.
    Al had ik er 4 jaar uit gemoeten 's nachts (daar was ik al op voorbereid door dat mijn ouders er 4 jaar lang een paar keer uit moesten) Dan was dat niet anders en had ik ook helemaal niet erg gevonden.
    Nu is het door iets heel simpels opgelost wij allemaal blij.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee. En dat was echt wel verleidelijk hoor, toen we een hele tijd lang alleen maar avonden en nachten hadden dat ze het hele bed door ging en met haar hoofd tegen de randen bonkte. En dan maar weer huilen. Was het weer 5 minuten stil, bonk, huilen. Uren achter elkaar. Als we er heen gingen en haar weer goed legden, lag ze een minuut later weer boven in haar bedje.
    En toen hebben we het maar laten gaan, ze moest het zelf ontdekken, voelen en er achter komen. Ik ga haar niet vastbinden, daarmee belemmer ik haar en bovendien is het ook nog eens onveilig. Ze gaat nu steeds staan en we hebben al gehad dat ze 'sochtends in haar bedje stond. Ik kan er denk ik op wachten dat ze dat 's avonds en 's nachts ook gaat doen... niet leuk, niet gezellig, vermoeiend voor haar en ons, maar hey: het is een faaaaaase :D

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn god zeg,

Ik moet er al ruim 5 jaar uit snachts, de middelste is 5 en heeft nog nooit doorgeslapen en mn jongste van anderhalf ook niet.

Echt niet dat ik ze vast bindt. Dat is echt zoiets achterhaalds en ouderwets. Toevallig was ik laatst bij een babywinkel en een oma vroeg naar van die banden voor haar kleinkind. Dus winkeljuf uitleggen dat dat niet meer mag enz. zegt die vrouw dat ze ze dan wel zelf maakt. Ik zou haar nooit alleen laten met een kind van mij.

Nee hier doen ze maar gewoon gek en los, slapen desnoods bij mij of ik bij hun en doorslapen komt echt ooit wel weer. Ik vind het bewust en willens en wetens je kind in gevaar brengen. Ik blijf er meestal gewoon bij tot ze slapen en laten huilen in slaap doe ik natuurlijk al helemaal niet aan

18. zustertje

Wat is volgens jullie dan zo onveilig aan een safe t sleep? ben ik oprecht benieuwd naar...

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man werd vroeger trouwens ook vastgebonden aan zijn bed, ook met z'n slaapzak en linten. Dat was in de jaren 70 volgens mij een beetje een trend, want het was oh zo veilig. Hij kon lopen met 9 maanden en was super sterk... wat deed hij? Hij wurmde zich zo in bed dat hij de spijltjes te pakken kreeg en trok zich daarop op. Zijn vader vond 'm een keer staand in bed met het matras op z'n rug... En toen zijn ze ermee opgehouden :)

20. adi

adi Niet meer actief

Jouw dreumes mag dus alleen maar op haar rug slapen?? Jemig...

En je denkt ook nog dat je dochter nog steeds ging staan in bed? Alsof niet alle kinderen die fase meemaken...

Deel Deze Pagina