Onze dochter slaapt altijd op haar buik... Alleen in de kinderwagen/autostoel slaapt ze op haar rug... Nu zal ik wel helemaal een slechte/luie moeder zijn volgens jullie
Nee vast snoeren pff moet er niet aan denken. Ze slaapt toch wel als ze moe is. In het hele begin hebben we haar ingebakkerd met een ''handdoek'' tot ze zelf los kwam toen hebben we die weg gehaald. En nu ze slaapt wel eens boven het dekbedje overdag laten we haar dan gewoon liggen voor de nacht leggen we haar weer terug. We doen de denk bedje zo dat het goed vast ligt want mevrouw kruipt er zo onder vandaan. En dekbedje ligt nog netjes strak hihi. Maar vast vast en nergens heen kunnen NEE. Met touw lint of ducktape nee
Ons frummeltje slaapt op aanraden van de KA en de osteopaat in een zijslaapkussen. Dit om een ergere voorkeurshouding en afplatting te voorkomen want dan moet ze een helmpje hebben. Zie je dit ook als een vorm van vastleggen ts?
Wat ik niet snap is dit: tot hou oud doe je zoiets? Je hebt het over gaan staan enzo, maar als je kind dat kan waarom zou je hem/haar dan nog vastleggen? Dan zijn ze toch ook sterk genoeg om terug te draaien als ze op hun buik komen enzo? Het is heel natuurlijk om in je slaap te bewegen, het is zelfs niet goed voor je lichaam om de hele nacht op dezelfde manier te liggen. Je zegt dat ze wel zo veel bewegingsruimte heeft om wat te bewegen, maar dat is nooit genoeg om van houding te veranderen of op de zij te draaien oid. Zou dat namelijk wel zou zijn dan zouden die linten zo los zitten dat ze er in verstrikt kan raken. Bij thijmen heb ik zoiets echt nooit gedaan. Hij sliep eerst strak onder een dekentje en later alleen in een slaapzak. Hij kon gaan liggen, staan, zitten zoals hij wilde, maakte mij echt niet uit of hij nou ondersteboven lag of niet
Hier voor ons persoonlijk JA! Wij hebben 11 maanden lang niet geslapen, ons zoontje was altijd overstuur, huilen huilen huilen. Osteopaat geweest, medicijnen gehad, ha geweest noem het maar op en we hebben het geprobeerd. Toen hoorde ik van de safe t sleep, toch maar gekocht en gebruikt. En wonder boven wonder. We leggen ons zoontje in bed en doen de band om zijn buik, en je ziet de rust in hem keren. Hij slaapt! Hij slaapt door, hij wordt niet meer wakker, hij slaapt overdag ( wat ie dus niet deed). Sinds wij dit gebruiken is julan een compleet ander kind. En het is niet dat hij compleet vast ligt en geen kant op kan. Hij kan nog van buik naar rug en amdersom. Voor Julan zweer ik erbij, ik zie aan hem dat hij gewoon helemaal rustig is vanbinnen als de band omgaat. Een soort van geborgenheid? Geen idee maar het werkt!
is ook een vorm van vastleggen maar wel met een "medische" reden. Onze dochter heeft er ook in gelegen maar nooit zonder toezicht.
Jeetje zeg wat wordt hier gesnauwd naar elkaar! Het lijkt wel een wedstrijdje wie er het vaakst uit moet per nacht Het is mijn manier ook niet maar ik neem aan dat iedere moeder het beste voor heeft voor haar kind. Er komen wel hele harde reacties voorbij. Recepteer elkaar een beetje.
hoi ik leg mijn zoontje niet vast in bed,hij heeft een voorkeurshouding en een afgeplat hoofdje,maar hij ligt op zijn rug,ik vindt dit te eng om te doen. hij ligt wel overdag in box in een opgerolde doek die aan mekaar genaaid is dat is zo dat hij op zijn zij blijft liggen ivm zijn afgeplat hoofdje,maar alleen onder toezicht overdag. maar iedereen doet t op zijn eigen manier daar heb ik ook respect voor. groetjes
Inderdaad wat doen sommige mama's weer respectloos. Het lijkt wel of sommige er hier trots op zijn en zichzelf geweldig vinden dat ze eruit moeten 's nachts. Laat ieder gewoon zijn ding doen en tenslotte wil elke mama het best voor haar kindje.. Dus als iemand het beter lijkt om haar kindje vast te leggen dan doet ze dat met de beste bedoelingen en niet omdat ze lui is.. pfff wat een vooroordelen..
Ik zou ook liever gewoon doorslapen Maar als mensen verkondigen dat ze hun kindje liever vastleggen omdat ze dan wel doorslapen, schiet dat bij mij verkeerd. Sorry zal wel door het slaapgebrek komen
Vind je dit nou zelf ook niet een beetje krom klinken? Een kind vastleggen...je zal zelf maar vast gelegd worden in één houding! Weet je wel hoe slecht dat is?! Ik zie er maar één goede bedoeling in, voor je eigen welzijn. Een kind wat moe is gaat echt vanzelf liggen om te slapen, zelfs de beste volhouders! Maar als je vanaf 4 maanden gewend bent geraakt dat het kind vast ligt, dan zul je daar op een zeker moment gewoon doorheen moeten. Want zoals iemand al zei 'hoe lang wil je met zoiets door gaan?".
Echt niet dat ik mijn zoon vast zou binden voor de redenen die TS noemt in haar openingspost, en al zeker niet met een zelf in elkaar geknutseld ding.
Natuurlijk bind ik mijn kind niet vast in zijn bed, hoor je zelf wel hoe dat klinkt? Dat is mishandeling!
Je schrijft dat je kindje veilig in bed ligt. Nou, dat weet ik wel zeker van niet. Een kind wat met zelfgemaakte linten vastgebonden ligt, ligt pertinent niet veilig. Een snooz wikkel is er tenminste nog voor uitgevonden en getest en toegestaan op de Nederlandse markt. Wat jij doet is gewoon enorm veel risico's nemen. Daarbij ben ik zelf pertinent tegen het vastleggen van een kind. Waarom? Omdat we #@$%@ in 2012 leven waarbij we bejaarden en verstandelijk beperkten niet meer mogen fixeren en vastleggen in de zorg, en mensen wel hun gezonde kindje vastbinden in bed. Laat een kind lekker zichzelf zijn, een kind hoort toch te draaien in bed, te gaan zitten en wakker te worden, voorover op de knuffel beer in slaap te vallen, en lekker eigenwijs 's ochtends in bed rechtop te staan "Mama, beer!"
Vastbinden is ook wel iets anders als wat wij doen. Ons zoontje ligt 'vast' in de safe t sleep, dat wil zeggen er zit een band om zijn buik wat hem op 1 of andere manier rust geeft. Hij kan hiermee draaien op zn zij, op zn buik, op zn rug, welke houding hij maar wil liggen. Een dwangbuis, dat is vastleggen, dat is idd mishandeling.
Eens, alleen als je zelf in de gaten hebt dat je kind er aan onderdoor gaat is het een ander verhaal. Ik heb laatst weer een dagje zonder de safe t sleep geprobeerd, dan slaapt hij 0,0. Wie heb ik daar nou mee? Toch hem? Hij schopt en slaap en krijst de hele buurt bij elkaar, uren aan een stuk. Ja uiteindelijk valt hij dan wel in slaap, maar alleen maar omdat hij doodop is van het hysterisch zijn. Doen we de band om zn middel is hij direct rustig en gaat lekker klersen en valt dan zo met zn knuffeltje inslaap. Ik mishandel mijn kind als ik de safe t sleep NIET gebruik. En dit zal echt niet voor ieder kindje gelden, niemand is hetzelfde. Voor ons zoontje is dit echt de beste oplossing
Heerlijk is dit! Niets mooier dan een gevouwen kind wat boven op zn knuffel aan de andere kant van het bed in slaap is gevallen!! Oma hier, meende dat het zielig was 'ze sliep rechtop', heeft ze onze dochter uit bed gehaald *ei*. Maar ze was in staat zichzelf te corrigeren, ze doet het niet meer
In de safe t sleep kun je gewoon bewegen hoor onze dochter ligt niet heel de nacht in dezelfde houding... En wat Xd24 ook zegt als je het bandje tussen de beentjes loslaat kan je kindje gewoon op de rug,buik,zij liggen. Maar onze dochter blijft gewoon op haar buikje liggen omdat ze dat lekker vind ( ik kan het mij niet voorstellen maar goed dat maakt niet uit) Wij zijn de safe t sleep ook niet gaan gebruiken om de nachten door te komen maar om ze vooral overdag goed te laten slapen (voornamelijk inslapen) Nina voelt zich veilig en geborgen in de band en wie zijn wij dan om dat ding weg te halen. Zoals jullie het beste voor je kindje willen willen wij dat ook. Ik ben het ook niet met elke methode hier eens maar dat is jullie methode en wie ben ik dan om het af te kraken? Ik ga er van uit dat iedereen goed voor zijn/haar kindje wil zorgen.
Maar goed.. Die Safe t sleep is natuurlijk heel wat anders dan je kind met zelfgemaakte linten aan een slaapzak vast leggen in bed..
Jahoor, dat heet de zweedse band, daarmee fixeer je in de zorg mensen. Nadat je aan familie toestemming hebt gevraagd, handtekening van familie en arts op papier hebt en in gevallen waarbij het langer als een paar nachtjes is ( Dus langer als onrust na een narcose ) een handtekening van de rechter voor nodig hebt. Edit; en waarbij je dan volgens een strikt schema elke zoveel minuten tot uur moet gaan kijken of de patient nog veilig ligt en zichzelf niet opgehangen heeft want dat gebeurt bij onjuist gebruik soms.