Baby vast leggen in bed. Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1980, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik leg mijn baby vast in bed

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Wij gebruiken ook alleen nog het deel voor om de buik.. Op die manier kan hij goed nog alle kanten op 'draaien'... Tot op zekere hoogte natuurlijk :)

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoezo? Ze mogen toch wel op hun rug liggen?

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik denk dat ze bedoeld naar de buik draaien.. Lijkt me tenminste het meest logische.. toch?:)

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Klinkt professioneel, dus wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

5. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    NEE.

Ben toch wel benieuwd naar de motivatie van TS en hoe het in haar ogen veiliger is een kind, dat zometeen ook al kan gaan staan en dus sterk genoeg is om heen en terug te draaien, alsnog vast te leggen. Ik heb het hele topic gelezen en zie nergens staan wat dan in jouw ogen veiliger is aan het vastknopen aan bed? Het lijkt mij vrij duidelijk dat uit alle reacties/medische voorschriften etc van fabrikanten e.d. dat dit juist niet het geval is.

De meiden die zichzelf nu verdedigen omdat ze een snoozebaby gebruiken...dat vind ik al een heel ander verhaal = dat het kindje zich tenminste nog kan draaien en kan gaan liggen zoals hij het fijn vind. Maargoed dat kun je op een gegeven moment ook niet meer gebruiken omdat ze te groot worden. TS wil haar kind dat al kan gaan staan nog vastbinden.

6. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Oh en hier trouwens een dreumes van bijna 2 die tot een week geleden met drama/gillen/krijsen/wild door het bed heen stuiteren naar bed ging. Ik wil niet zeggen dat ze een moeilijke slaper was en doen alsof het verschrikkelijk was, want als ze eenmaal sliep dan sliep ze ook als een roos. Het 2 uur lang hysterisch krijsen hoorde er gewoon bij en ik vond het heel vervelend voor mijn meisje dat ze iedere keer zo naar bed moest. Elke dag een strijd naar bed te gaan, ze was zo onrustig en werd echt kwaad! 2 Jaar lang dus volgehouden en elke 10 min. even naar binnen en proberen te kalmeren. Uiteindelijk viel ze (na ruim een uur of soms 2) in slaap van uitputting door het schreeuwen.

Voor de ene moeder is de snoozebaby de plotselinge magische redding geweest, bij mij was het haar in bed jonassen dat wonderen uithaalde! :D Ik ga jonas in de walvis zingen en wieg haar heen en leg haar dan zwierig in haar bedje neer bij het laatste woord van het lied en ze is de rust zelve, blijft rustig liggen en slaapt 2 min. later!

Mijn punt is niet dat iedereen nu jonas in de walvis moet gaan zingen voor het slapen gaan, haha, maar dat je af en toe moet doorzetten want er is echt altijd wel een oplossing voor een kindje dat moeilijk slaapt of inslaapt. Vastknopen aan het bed lijkt me de meest ongezonde oplossing, omdat het gewoon extreem onnatuurlijk is

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    zelfs die mag niet meer !! is zelfs verboden

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Waar haal je die wijsheid vandaan? Sinds wanneer?

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij mag nog wel hoor.. maar het wordt zeker bemoedigd om hem zo weinig mogelijk te gebruiken.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik durf niet te zeggen hoe het verder is gebeurd. Het is inmiddels 10 jaar geleden gebeurd. Voor zover ik weet lag hij gewoon in een slaapzakje en dan met linten vast aan/om het matras. En daar mee is hij gaan draaien.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, niet nodig. Als mijn dochter sterk genoeg is om van rug naar buik te rollen is ze ook sterk genoeg om te blijven ademen op haar buik.
    Ze ligt gewoon in een slaapzak, en ja ik vind haar regelmatig verkeerd om in bed :D Maar dat maakt dus niks uit.

12. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    of hij echt verboden is weet ik niet maar bij ons op het werk mogen ze absoluut niet meer gebruikt worden!

13. misa

misa Niet meer actief

Mee eens. Ik ben er daarom ook zeker niet voor, eerder tegen.
    Beetje vertrouwen hebben in je kindje..!

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar kan best behoorlijk kwaad worden op sommige reacties hier. Ja mijn baby heeft in de snoozz gelegen en waarom??? Niet omdat ik geen 10 keer uit bed wilde stappen voor mijn kind om zelf lekker te slapen of omdat hij ging staan in plaats van slapen. Nee mijn zoontje heeft ernstige verborgen reflux gehad is ingebakerd geweest en in de pacco en dat mocht toen niet meer. Hij ging gewoon niet slapen maar keihard krijsen en nog eens krijsen! Mijn zoontje wilde zekerheid en geborgenheid en die kreeg hij door de snoozz. Nog nooit is hij zo tevreden geweest en hij kon ook gewoon draaien zonder dat hij gevaar op liep. Dit is met de fysio besproken en goedgekeurd.

Denk voortaan eerst na voortaan je een antwoord geeft want sommige antwoorden kwetsen mij. Als je niet weet hoe het is om zo'n gefrustreerd kindje te hebben reageer dan gewoon niet. Ik wilde al die hulpmiddelen ook niet en was het liefst 10 keer eruit gegaan om hem goed te leggen.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    De optie vastleggen in bed is nooit in me opgekomen.
    Hier een kind dat behoorlijk kan spoken 's nachts, zeker nu ze kan staan, en die slaapzak heeft haar daar precies een week in gehinderd.
    Maar uiteindelijk gaat ze altijd weer liggen en valt in slaap.

Oja, doorslapen is inderdaad vooral belangrijk voor mijn kind. Maar voor mij is het ook belangrijk, ik wil overdag ook nog een leuke moeder/echtgenote zijn en mijn werk gaat ook een stuk soepeler als ik fit ben. Dus als ik heel eerlijk ben, ja natuurlijk ga ik eruit voor mijn kind maar ik sta niet juichend naast mijn bed en mijn man is ook gewoon aan de beurt zo af en toe.

16. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nooit gedaan en eigenlijk ook nooit overwogen. Heb ik ook nooit hoeven doen, omdat het niet nodig is. Ik denk dat het in sommige gevallen, die ik hier lees, wel een uitkomst is. En als je het dan in overleg doet? Iedereen wil het beste voor haar kindje. Bij sommige kindjes is inbakeren een uitkomst en dat vind ik ook niet zielig.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee nooit gedaan. Ik vind overigens een groot verschil zitten in het 'vastleggen' of inbakeren in daarvoor ontwikkelde en gesteste producten, of zelfs iets fabriceren met een stel lintjes.Dat laatste lijkt me écht gevaarlijk!

18. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    mijn zoontje van 3 maanden heeft reflux en licht op een heling in bed we hebben het eerts zonde geprobeert maar omdat hij nog zo klein is en dan met zijn hoofdje tegen de spijlen aan licht of onder de deken komt als ik hem plat leg dan gild hij alles bij elkaar van de pijn in zijn maag ik gebruik sind 2 weken de snoozzz en dat is voor hem een uit komst

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat vind ik ook en ik begrijp het best wanneer hulpmiddelen worden gebruikt voor medische redenen (reflux, afplatting) maar wel graag in overleg met deskundigen (en nee, dat is niet de buurvrouw)...

20. Denim

Denim Niet meer actief

weet echt niet wat ik hierbij moet denken? hoe ziet dit eruit...??? het klinkt eigenlijk al heel cru

Deel Deze Pagina