Baby vasthouden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Zindy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier is het plan om niemand tegelijk te laten komen! Doen ze dat wel dan word er niks vastgehouden ook. Bedoel dan meer stel dat er een nicht komt met man en 2 kids en dan haar ouders maar gelijk ff meeneemt... Als de kleine slaapt blijft dat zo! Is ze wakker en Wij vinden dat het ffies kan dan gebeurd het pas en eerder niet... Voeding geven word lastig moeten ze mn (.) lenen;).Maargoed das t plan het is nog niet zover he...

2. Minime27

Minime27 Lid

8 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een (pasgeboren) baby is geen doorgeefpop, dus bij ons zal het zeker niet van hand tot hand gaan! De eerste periode is ontzettend belangrijk voor de hechting (herkenning van geur etc.). Natuurlijk mogen opa's en oma's en onze broers ons kindje vast houden etc, maar als wij vinden dat we ons kindje er geen plezier mee doen bij ander bezoek dan heeft dat bezoek gewoon pech! Ons kind, onze regels!

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Helemaal niet raar dat je er moeite mee hebt hoor! heb er nog steeds moeite mee, laat het wel toe nl dat anderen hem vasthouden...

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Gisteren waren we bij opa en oma... ik vond het best moeilijk! De kleine had krampjes op een gegeven moment en ik wilde hem troosten! Opa hield de kleine vast en wist niet zo goed wat te doen en wij kennen ons kind toch het beste natuurlijk... ik keek mijn man maar even aan en zei 'geef maar', werd echt een moeder leeuwin haha.
    De kleine heeft wel gespookt vannacht... misschien toeval?
    Het was natuurlijk wel zijn eerste autoritje... tv stond hard aan, wierook op, iedereen praatte hard, etc. Misschien was het toch iets te veel... voor mij wel in ieder geval :)
    Ik ben een rustig persoon, een beetje een huismus :)

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,
    de eerste 3 weken heeft niemand behalve mijn partner en ik,en de opa's en oma's onze uk vastgehouden,en dan moesten ze nog eerst de handen wassen,en reinigen met alcohol lotion...
    Noem het maar gek,maar onze uk heeft een week in het ziekenhuyis gelegen na de bevalling ivm een bacterie die hij had opgelopen,moest aan een infuus.
    Toen hij 4 dagen oud was kreeg hij hoge koorts,en bleek een virus te hebben.
    Ze hebben toen alles ondezocht,en zelfs wat ruggemerg afgetapt om hersenvlies ontsteking uit te sluiten.
    Daardoor ben ik zo bang geworden,dat ik echt een bitch was,en niemand hem mocht vasthouden,als je uk een naald in de rug krijgt,ga je heel anders denken.
    Veel mensen begrepen me niet,zelfs mijn eigen broer die verkouden was wilde langskomen en hem vasthouden,no way!!!

Het duurde even voordat ik hem uit handen gaf hoor,en dan nog mochten ze niet met vingers in zijn gezichtje komen,en dan waren er nog mensen die het "schattig"vonden om hun vingers in zijn mondje te stoppen,dan sabbelde hij zo lief!!!!

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Vingers in zn mondje stopte??? Heb je toch zeker wel wat van gezegd??

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik probeerde netjes te zeggen (met tranen in mijn ogen) om dat niet te doen..ja maar,de kleine pakte mijn vinger zelf:(:$...,kreeg ik dan steevast te horen...ooooh wat was ik dan link zeg...
    Dit waren vaak mensen met oudere kinderen,dus meer rond de leeftijd van mijn ouders of wat jonger,want VROEGER,toen mocht dat wel,en kon dat geen kwaad,die categorie meer.
    Als ik dan het verhaal vertelde over hoe ziek hij is geweest,begrepen ze het wel,maar iedereen die kwam wist dit al,waarom moet je dan toch alles herhalen bij sommige...

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heel normaal. Eerst lekker aan je eigen gevoel vasthouden. En informeer je man hoe je je voelt. Doe gewoon zoals jij het wilt doen. Hormonen zijn hier vaak de oorzaak van. De rest komt vanzelf. Op een bepaald moment ben jij er aan toe de kleine af te geven en niet eerder!

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik geloof niet echt dat een kleine baby net een week oud zoiets doet!! En dan nog laat je dat toch niet toe??? Neee onbegrijpelijk ik hoef het hier dan ook echt niet te zien!! Ze zouden maar net hun handen niet goed gewassen hebben of helemaal niet.... brrrrr

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier zal sowieso niet zo heel veel kraambezoek komen en als mensen komen dan worden ze ingepland zeg maar haha..

elk dagdeel komt er maar 1 gezin.. en savonds voor 6 uur zijn ze ook weer weg.. opa's en oma's uitgezonderd.
    maar dat is vooral om ook de rust voor Kian te bewaren omdat het voor hem ook een hele verandering is met opeens een zusje erbij.

en als de kleine slaapt blijft ze ook slapen en word ze niet wakker gemaakt en vasthouden door andere ligt er wel aan wie het zijn.. ik weet dat sommige heel rustig zijn maar sommige ook heel gestrest dus bij de laatste komt de kleine ook niet op de arm.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    de eerste de beste die dat zou doen
    heb ik beloofd zijn vinger af te hakken:D
    en ik denk omdat ik een bitcherig type ben niemand het ooit in zijn hoofd heeft gehaald

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    die wierrook ging echt uit hoor!
    das zo rotspul ivbm wiegedood

13. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook allergisch (ivm wiegedood) voor vreemde geuren sinds de kleine er is, mensen die omgeven zijn van de rook moeten echt uit haar buurt blijven, wierrook, vuurkorf, nee alleen maar frisse buitenlucht:)

Verder hadden wij afgesproken ( mijn vriend kwam daar zelf mee:D) dat alleen wij en de kraamhulp haar mochten vasthouden de 1e week. En uiteindelijk is dat zelfs bijna 2 weken geworden:D Heerlijk van onszelf en van niemand anders. Daar kunnen mensen best wel wat van vinden, egoistisch of niet. Dat interresseerde mij echt niet. Iedereen die ooit moeder is geworden weet vast nog wel hoe ze dat zelf vonden dus ik zou het niet in mijn hoofd halen om het te gaan vragen:$

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik vond het vasthouden door anderen geen probleem. Ik was apetrots. (wil niet zeggen dat je dat niet bent als je het niet wilt hoor;)) De eerste dag is ze in een uur door 8 mensen vastgehouden. Dat doe ik dus niet meer.... Had me toen niet zo beseft hoe het voor de kleine meid moest zijn om vanuit mijn warme buik te komen en dan al die vreemden te zien...
    maar vasthouden vind ik geen probleem, tenzij mensen het eisen. Dan blijft ze bij mij:)
    ook flesjes geven enzo, nee hoor, heerlijk als andere mensen dat leuk vinden!

Komt misschien ook omdat we het hier allemaal zo gedaan hebben, dan is dat "normaal". Ik vind het prima als kennissen/ vriendinnen het anders doen, snap dat helemaal...

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn schoonmoeder zei toen Ties 12 uur oud was (en er zat een nacht tussen!) "mag ik hem eindelijk vasthouden?" eindelijk???? ze heeft hem gekregen, maar de maanden erop is er nog veel discussie geweest omdat ze Ties bijna opeiste wanneer zij hem wilde. nu is dat over gelukkig.

als je het echt niet fijn vindt moet je het niet doen, kijk ook even naar hoe je zoontje erop reageert.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Sluit me hier bij aan. Ik had er totaal geen problemen mee dat andere haar vasthielden of voeden.
    En probeer je in te denken dat het voor je naaste ook heel bijzonder is. Jij bent mama geworden maar zij zijn oma, opa, tante oid geworden en daar zijn ze ook heel trots op waarschijnlijk

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Bedoelde je moeder met dat eindelijk niet: na 9 maanden wachten??

18. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik zei al tegen mijn man dat ik die wierook niet prettig vond... maar het werd een beetje 'afgewimpeld'.
    Volgende keer luister ik dus echt naar mijn gevoel!
    Ik snap ook uberhaupt niet dat je wierook opzet als er iemand met een baby langskomt...

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee echt niet! ze wilde Ties eigenlijk al hebben toen ze in het ziekenhuis kwam kijken ;)

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja eigenlijk vind ik dit niet zo raar, ze is tenslotte oma geworden.
    Ons meisje had een hersenschudding na haar geboorte en mocht dus niet uit bed. Ik vond dat vreselijk, niet zozeer voor mezelf want ik mocht haar vasthouden met voeden maar voor de familie vond ik dat heel jammer.

Deel Deze Pagina