baby vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik begrijp dat je moeilijkheden hebt met het feit dat je SM de eerste wil zijn die het kindje vasthoudt, maar ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je wil dat de eerste week het kindje enkel wordt vastgenomen door jullie of je moeder. Mensen komen op kraamvisite en dat hoort er nu eenmaal bij. Trouwens het is niet zo dat je kleintje van hand tot hand gaat de hele tijd. Meestal is het maar voor eventjes en krijg je haar/hem daarna terug. Niet iedereen wil zo een klein babietje vasthouden, vaak hoeft het niet voor de mannen.
    Ik zou me er niet zo druk om maken, is zeker niet goed voor je nachtrust en voor je kleintje ook niet.

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik zou me er niet te druk om maken
    En idd kraamzorg kan je er bij helpen.

Ik vond t heerlijk van hand naar hand zo trots! Van iedereen een foto ik vond dat juist super mooie momenten :)
    Dochter is altijd zo makkelijk gebleven.
    Nooit eenkennig en met verjaardagen of oppassen altijd bij iedereen willen zitten :)

3. En in welk wetboek staat dat? :D Er zijn juist een heleboel organisaties en kraamzorgbureaus waar op de website alleen al wordt aangeraden om je baby níét teveel uit handen te geven, omdat het voor teveel onrust kan zorgen en omdat een baby zich voornamelijk aan jou en je man hecht door jullie geur. Ik weet niet wie verzonnen heeft dat een baby vasthouden 'er nu eenmaal bij hoort', maar meer dan grote onzin is het niet.

KRAAMVISITE? Help wat moet ik doen met de kraamvisite

Kraamvisite (kraambezoek) of kraamfeest? | Kraamzorg & Kraamtijd | WIJ.nl

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik plande visite altijd rond bv uurtje. dan begon ze keihard te blèren, kon vriend lekker koffie met de visite drinken en ik ging boven uitgebreid voeden. daaaag.. maar, hij dacht er precies zo over.. sommige hoeven de kleine niet vast te houden..
    anders misschien een draagdoek of ergonomische draagzak? dan is je kindje bij jou, en kan je duidelijk maken dat je het niet prettig vind dat er mensen te dixht in jou cirkeltje staan..!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Nou ik vind dat dus niet normaal, jij bent degene die bepaalt wie je kindje vasthoud en dat heeft men te accepteren.

6. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik kan me dit zo goed voorstellen! Ik heb nu al gezegd dat mijn kind absoluut niet van hand tot hand gaat! Als baby slaapt mogen de mensen even om een hoekje gaan kijken maar dan houdt het verder op, volgende keer beter. Ik hoop voor de mensen om mij heen dat niemand ongevraagd mn kind uit bed/box pakt.
    Ik wil graag eerst samen met mijn man even wennen aan ons kleintje. Ik zie tegen die tijd wel wanneer en bij wie het goed voelt om de kleine te laten vasthouden. Ik ga me ook absoluut niet schuldig voelen als mensen het jammer vinden dat ze mijn 2/3/4/5 dagen oude baby niet hebben mogen vasthouden.

Ik vind het best erg dat mensen het hier hebben over het recht hebben op vasthouden, wat is dat voor onzin? Als ouders zijnde bepaal je toch zeker wat er met je kind gebeurd? Als ik niet wil dat pietje mijn kind vast houd en klaasje mag dat wel dan is dat volgens mij mijn recht als ouder zijnde, niets meer en niets minder.

Dus TS, join the club ;)

7. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik vind ook niet dat je moet denken dat het er echt bijhoort, ik vind dat je er een eigen zeg in hebt. Gwn niet teveel visite tegelijk, niet te druk maken voor je kindje maar wel gwn inzien dat visite het kindje eens wil vasthouden, dit hoeft niet eens lang te zijn!

Maar als je er geen zin in hebt gewoon niet doen dan ... als je liever de eerste week rustig aan doet moet je dat doen. Jij moet je goed voelen, ook voor je kindje. Dat is zo belangrijk! Mensen moeten het maar begrijpen vind ik! Ik blijf erbij, een ander heeft NIKS te zeggen over jouw kind en over wat er gebeurt en wanneer! Dan ben jij maar even de zeur, jammer ;)

En je moet jezelf zeker niet wegcijferen omdat het standaard zou zijn bij een geboorte! Want dat denken mensen mss, maar jij maakt ervan wat jij wil!!!!

Deel Deze Pagina