Hoe jonge baby kleden en laten slapen met de warmte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danabelle, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik vraag me af hoe ik met deze hitte mijn dochter (2 weken en 1 dag nu) het beste kan aankleden en kan laten slapen. Tot twee dagen geleden sliep ze nog met mutsje en kruikje omdat ze zichzelf niet op temperatuur kon houden. Nu met dit extreem warme weer is dat blijkbaar wat makkelijker, want haar temperatuur is rond de 37 graden.
    Maar.. wat trek ik haar aan? Nu heeft ze een rompertje met spaghettibandjes aan, een wit katoenen shirtje en een wit katoenen sokbroekje. Ze heeft net een hele tijd beneden in de wagenbak gelegen (beneden is het 27 graden), maar ligt nu op onze slaapkamer omdat ik ook zo even ga slapen. Op onze slaapkamer is het 30 graden volgens de babyfoon. Ik heb haar toch zowel in wagenbak als in wiegje met een lakentje tot haar buikje gelegd.
    Doe ik het goed zo, of zou het toch te warm zijn? Ik wil ook niet dat ze afkoelt - tot twee dagen geleden koelde ze al een halve graad af als we haar mutsje af deden - maar te warm is natuurlijk ook niet goed!
    Hoe kleden jullie je jonge baby nu en hoe laten jullie hem/haar slapen?

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Of helemaal niets aan alleen de luier. Want het is echt bloedverziekend heet. En anders alleen een rompertje.

Ga op je instinkt af. Jij weet wat het beste is. Vind jij het te koud dan trek je haar meer aan.

Maar of alleen een rompertje of naakt en dan een dun lakentje is echt meer als genoeg.:)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toen mijn zoontje 2 weken was gebruikte ik al geen mutsje meer. Vlgs mij hoeft dat niet meer wanneer hij/zij weer op geboortegewicht of hoger zit! Denk dat dat inmiddels al wel het geval is?
    Verder kun je in het nekje voelen of het niet te warm is. Voelt het nekje klammig/ zweterig aan dan kun je best een shirtje uitdoen en alleen een rompertje.
    Als ik dit zo hoor klinkt het me vrij warm in de oren, maar als ze niet zweterig aan voelt is het goed zo!

4. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met een temperatuur van rond de 37 graden lijkt het me prima wat ze aanheeft. Je zou haar bij de volgende voeding nog even kunnen termperaturen en kijken of je keuze goed was, dan weet je dat voor de volgende keer. Mijn dochters hebben ook romper, truitje en broekje aan en liggen onder lakentje en dun dekentje in de wieg (het is 25 graden op de kamer). Klinkt als veel kleertjes (vond ik zelf ook wel..), maar hadden net allebei 36.8, dus blijkbaar is het per kind verschillend wat ze lekker vinden met dit weer.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft nu alleen een pakje met korte mouwen en korte pijpjes aan. Ze slaapt nu beneden in de kinderwagen en het is hier 26 graden, boven op onze slaapkamer waar ze anders slaapt is het 30 graden.
    Normaal heeft ze een rompertje met lange mouwen en een broekje aan `s nachts maar dat is nu te warm. Moet nog even kijken wat ze vannacht aankrijgt.

6. Damien heeft overdag alleen een luier aan (wel heel goed insmeren, ook buiten de zon! ;)) en 's nachts een rompertje.

Hij krijgt tijdens het slapen een dunne deken over z'n beentjes heen (die ie altijd weer wegtrapt, dus het zal te warm zijn :p), z'n bovenlijfje en armpjes liggen gewoon onbedekt.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre is geboren met min 12, en heeft de eerste week een mutsje op gehad en daarna niet meer :)
    Een halve graad maakt toch niks uit? Ik voelde gewoon in haar nekje of ze lekker warm was :)
    Sterre slaapt nu alleen in haar romper met spagettibandjes, verder niks aan. Ik zou je kleintje gewoon haar shirtje aan laten houden, broekje zonder voetjes (lekker blote voetjes!) en mutsje af :)

Groetjes Marijke

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het is blijkbaar nog best verschillend wat we die kleintjes aantrekken met dit weer!
    @ Druif78, Nadine zit nu inderdaad weer op haar geboortegewicht (maar nog niet zo lang), maar dat mutsje tot twee dagen terug was omdat ze zichzelf nog niet warm kon houden. Met mutsje op en kruikje bleef ze rond de 36,8-37 graden, deden we het mutsje weg dan daalde haar temperatuur snel tot 36,2-36,5 graden en zonder kruikje was het rond de 36. Maar nu lukt het haar gelukkig om zelf op temperatuur te blijven :)
    We hebben haar weer in de wagenbak gelegd beneden, het is toch rustig daar en ze ligt iets minder warm. Vannacht maar even kijken, zal haar in ieder geval bij de nachtvoedingen ook even temperaturen..

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier alleen de romper en in bed een lakentje erbiu. me dochter loopt in zwemkleding

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik had mijn kleine vorig jaar alleen een romper aan met de warmte van toen. en het mutsje had hij 2 dagen na de geboorte al af... nu is dat helemaal te warm. En voelen in het nekje van je baby, dan weet je of je baby te warm of te koud is...

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Even over het mutsje, dat werd me toch echt aangeraden door zowel kraamverzorgster als verloskundige als huisarts hoor. Ze zeiden dat als haar lichaamstemperatuur daalde tot rond de 36,5 graad, een mutsje én een kruikje nog nodig waren. Zou haar temperatuur stijgen, dan mocht mutsje als eerste af en daarna mocht kruikje weg.
    Voor de goede orde: mutsje en kruikje zijn weg sinds Nadine twee weken is. Eerder kon ze zich niet op temperatuur houden. We zijn hiervoor ook nog doorgestuurd naar de kinderarts, dus het was echt niet voor niets hoor!
    Ze heeft vannacht geslapen in haar rompertje met spaghettibandjes plus een heel dun sokbroekje. Sokbroekje is op de Canarische eilanden gekocht dus lekker dun en luchtig en berekend op warm weer ;) Lakentje lag tot haar middel maar trof ik aan haar voetjes aan vanmorgen :)

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ons meisje heeft nu overdag alleen haar luier aan, in de kinderwagen trek ik haar nog even een rompertje aan en 's nachts ligt ze ook alleen in haar romper.
    Ik voel idd steeds aan haar nekje of ze het niet te warm/koud heeft.

Deel Deze Pagina