kado voor kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Danoek, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Is het gebruikelijk om een kado te geven aan de kraamverzorgster?
    Bij de eerste lag ik na 3 dagen plotseling weer in het zh, maar had er toen ook niet over na gedacht.
    En zo ja, dan kan ik ook wel ideen gebruiken :p

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of het gebruikelijk is, maar om mij heen wordt het wel gedaan.
    Maar ik moet zeggen, wat er gegeven wordt, verschilt ook erg.
    Sommigen geven echt heel dure dingen, anderen weer een doos chocola met een geboortekaartje.

Ik heb een gastendoekje geborduurd en ben van plan, dat te geven aan de kraamzorg, samen met een bosje bloemen ofzo.
    Dan vind ik het eerlijk gezegd wel goed.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben voor de VK en de kraamzorg een grote bos bloemen gekocht. Konden ze allebei erg waarderen en wij hebben heel veel aan ze gehad!

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben beide keren een cadeaubon gegeven met een bedankt kaartje. Bon van 15 euro... Vond ik wel een prima bedrag... Niet te overdreven ofzo, maar voldoende om iets leuks te kopen...

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij onze kraamzorg waren er regels voor de kraamhulp.ze mocht bv geen geld( dus ook geen waardebon) aannemen.wij hebben haar toen een orchidee gekocht en dit samen met een geboortekaartje gegeven.(die spaarde ze).

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik doe het wel....vindt dat wel leuk :D
    Gewoon wat chocolade is altijd goed.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hebben wij wel gedaan. Vond het heel erg fijn dat ze er was en ze deed echt veel.
    Gaf een mooie bloempot van hout met witte narcisjes en daarbij een hart van lei met een tekst van ons erop geschreven.

Ze smst soms nog wel om te vragen hoe het met ons zoontje gaat.

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Onze kraamverzorgster liet zich ontvallen veel van Engeland toehouden, dus wij hebben een Engelse lekkernijen pakket gemaakt.

Het is een scone pakket, met sconemix, slagroom, marmelade en jam en een theepakket met thee, jersey caramel, Engelse drop, biscuits, after eight, winegums en quality street.

Het viel erg in de smaak!!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Onze kraamverzorgster was dol op Weleda, ze had voor ons ook extra dingen gedaan buiten haar taken om (zoals alle ingredienten meegenomen voor appelpannenkoekjes met levend gist, en ze kwam me ook opzoeken in het ziekenhuis toen ik tijdens de kraamweek weer werd opgenomen, daarnaast was ze ook bij de bevalling maar moest ze bij de overdracht naar de gyn weg, dat vond ze toen heel moeilijk, ik had tijdens de weeen enorm veel aan haar...). Dus zij kreeg van ons een flink verwenpakket van Weleda en ik geloof dat we ook nog een cadeaubon hebben gegeven.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het niet gedaan, vond ik niet nodig :)

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar ik wilde haar heel graag bedanken met een kleine cadeautje. Ik heb chocolaatjes in de vorm van een slapend baby-meisje gekocht met een lekker Revolution theetje. Kaartje erbij met daarin een foto van onze kleine.

12. Ik wilde juist niks te eten geven, want ze had gezegd dat ze dat al vaak krijgen en dat het natuurlijk niet zo gezond is.
    Ik heb een engeltje en een ingevilt zeepje gegeven. Vond het wel passen bij hun beroep als verzorgende, ze waken toch over jou en je kind.
    Sowieso is het altijd leuk als ze een foto krijgen van het babytje, evt van het hele gezin of zij met het babytje. En een geboortekaartje en/of geboortebedankje.
    Klinkt misschien als veel, maar als je een fijne kraamtijd hebt gehad en je kindje is gezond, wat maakt het dan uit. Ik bedoel, zij voelen zich gewaardeerd en blijven met plezier hun werk doen, en ik geniet lekker van mijn kindje. Over het algemeen heb ik toch teveel geboortekaartjes en bedankjes, kan ik een foto zo uitprinten (of gewoon doormailen). En die vilten producten heb ik met een korting gekocht, heb ik thuis op voorraad liggen voor een evt. ander last-minute gift.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oja, een geboortekaartje en een foto had ze ook nog.

En inderdaad, je kraamtijd is zo bijzonder. Ik wou zelf ook graag geven uit waardering. Verdienen doen ze echt niet veel!

14. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Nee heb niks gegeven.. Ik waardeer enorm wat ze doen maar we kunnen het geld zelf goed gebruiken :)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Stukje chocolade is niet zo duur toch;)

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik zal wel een bosje bloemen geven misschien, maar vind het in principe niet zo nodig om iemand die gewoon zijn werk doet, daarvoor extra te belonen. Ze krijgt toch ook gewoon betaald?

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook wel zo maar het is toch geen ramp om je waardering uit te spreken en iets kleins te geven:D
    Zoals ik al zei....een klein stukje chocolade is toch ook leuk. Hoeft geen bos bloemen te zijn.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Alhoewel we over de laatste niet echt super tevreden waren heeft ze toch een drogisterijbon van 20 euro van ons gehad..

19. Het is een bedankje voor de zorg. Ja, ze wordt betaald, maar dat is zakelijk, ze moet toch ergens van leven. Haar loon is niet jouw waardering. Met een bedankje toon je jouw waardering voor haar. Jouw bedankje is geen loon.

Is ze mopperend aan het schoonmaken, staat haar gezicht voor het merendeel op onweer? Of is ze vriendelijk, geduldig, vrolijk, doet ze haar werk met plezier en met toewijding? Ze moet zich maar schikken naar de kraamvrouw, ze is in haar huis. Ik zou het niet kunnen, verzorgende zijn. Ben blij dat anderen dat wel kunnen :)

Over kosten:
    Hoeft nog minder te kosten als je een digitale camera + pc hebt: Maak een mooie foto van het gezin en stuur die door met een lieve tekst erbij (een of ander mooi gedichtje). Dan kost het helemaal niks.
    Het gaat niet zozeer om de waarde van het cadeau, maar om de gedachte erachter. Ik denk dat veel kraamverzorgenden blijer zijn met een mooie tekening van de broer/zus van het babytje, een foto van het gezin en een (bedank) gedichtje dan een cadeaubon van 15 euro.
    Bosje bloemen is ook prima trouwens, al zou het uit je eigen tuin komen :).

20. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was zo ontzettend blij met onze kraamverzorgster dat ik vond dat ze wel iets extra verdiende. Wilde graag laten weten dat we het erg hadden gewaardeerd.
    Tijdens de kraamweek vertelde ze dat ze voor een paar maanden naar Ethiopië zou gaan. Ik heb toen een reisgids cadeau gegeven met het geboortekaartje. Ze was helemaal blij met het cadeau :)

Deel Deze Pagina