Wij doen het wel, samenslapen. Dochter slaapt nu standaard bij ons in bed, tussen ons in. Ik vind het heel fijn. Bed er trouwens ook op uitgezocht: 2 meter breed
Een snuggle nest was hier de eerste maanden de oplossing. Daarna lekker in eigen bedje gegaan. Was meteen de bedoeling, maar meneer sliep heel onrustig.
Hier de eerste dagen mijn zoontje ook tussen ons in gehad, maar dan op een voedingskussen met daar een aankleedkussenhoes omheen. Idd eigen lakentje en dekentje strak er omheen en hij sliep als een roosje. Mijn vk vertelde toen dat je echt niet op je eigen kindje gaat liggen. Je hebt daarop alleen een verhoogde kans als je te dik bent of dronken, volgens haar.
Mijn eerste heeft zeker de eerste 2 maanden bij mij geslapen. En denk dat deze misschien wel 3 maanden gaat halen, ze is zoeen moeder plakkertje. Maar ik moet wel zeggen dat ik ze nooit tussen ons in heb gelegt, altijd aan mijn linker kant, mijn man ligt rechts.. Er is nog nooit iets gebeurd en dat zie ik ookniet gebeuren. Ik klem mezelf altijd in een bepaalde houding en zo word ik ook weer wakker. Als ik mezelf ooit zou betrappen op een andere houding zou ik er wel mee stoppen.
Ik denk niet dat een baby die letterlijk op 2 cm van je oor ligt met eigen lakentjes en al de kans ziet om zich te gaan omdraaien op zijn buik zonder dat een van de ouders wakker wordt. En zeker niet als de baby nog maar een paar dagen of weken oud is. Een voedingskussen ademt ook niet, maar dat wordt ook weleens aangeraden voor samen slapen (in de kraamtijd dan). Hier hebben we dat gebruikt. Nu ligt ze altijd aan mijn rechterkant als we eens samen slapen.
Ik heb een vraagje! Een voedingskussen tussen ons in, dat is van plastic en als ik dan een hoes erover heen doe, dan 'ademt' het toch niet meer? en dan gaat de baby toch zweten dan kan dat zweet niet weg lijkt me.??? vraag twee, is het handig als je de baby gewoon in een slaapzak hou bij het hoofdeinde? (op ons matras)
Mijn zoon sliep bijna nooit bij ons in bed. Het is mischien wel 4 keer voorgekomen omdat hij echt niet in slaap kon komen en alleen maar ging huilen. Toen hebben we de aankleedkussen tussen ons kussens gezet en als moeder (ik tenminste) voel het het gewoon als er iets is, je slaapt half. Je moet het zelf wel veilig vinden,en niet met een en al twijfels doen.
Naast mama kan wel hoor , je moederinstinct zorgt er wel voor dat je niet op je baby draait . Alleen papa's slapen toch wat vaster he slapen soms ook door gehuil heen enzo dus ik raad wel af de baby naast papa te leggen . Zou de baby aan de buitenkant aan jou kant leggen en het bed tegen muur . Of het wiegje of ledikantje tegen het bed aan zodat je kindje er niet uit kan vallen . Ook zou ik een kussen niet doen want daar kan je baby met het gezichtje indraaien . Slaap hier dan op een tshirt of handdoek of zoiets. Mijn zoontje is 3 maanden en ligt elke nacht nog wel even bij me , en als het snachts niet is is het sochtebds wel Oowja ik had ook wel een aankleedkussen met aerosleep dekje erover ( zodat het doorademend is) maar dat is toch anders dan echt bij je wat hij toch wel vaak wil!!
Ik vind het samenslapen dus echt heerlijk! Veel knuffelen, haar armpjes om mij heen. Of ze gaat met haar hoofd op papa's arm/borst liggen. Zo fijn en warm. En als we 's ochtends langzaam wakker worden, dan drinkt ze nog wat bij mij, en valt dan meestal weer half in slaap tot 8 of 9 uur. Zou het voor geen goud willen missen. Moet er wel bij vermelden dat ze nog geen nacht helemaal doorgeslapen heeft. Maar daar staat tegenover dat ze nooit in bed huilt, en tegenwoordig ook zelf aangeeft naar bed te willen.
Oowja zelfs met de pijn in me nek draaide ik niet om dat dat dan beter was voor me nek . Vanacht was me zoontje verdrietig omdat hij nuet kon poepen . Hij lag bij me en ik de hele nacht op 1 oor haha dat oor deed echt pijn maar draaien doe ik toch niet .
Tja, na de ochtend voeding weigert Robin in zijn eigen bedje in slaap¨te vallen. Hij is dan enorm aan het schreeuwen en een fopspeen mag dan niet baten. Zodra hij in het grote bed wordt gelegd gaat ie lekker babbelen en lachen en ca 5 min later slaapt ie. Mijn man slaapt vast, dus ik blijf min of meer wakker. Ik merk wel dat ik af en toe wat wegdoezel. Echt slapen komt er niet van ook omdat Robin het blijkbaar fijn vindt om met zijn voetjes tegen mijn buik aan te liggen en aangezien hij niet stil ligt, wil dat af en toe nog wel eens zeer doen We leggen Robin niet onder de dekens en mijn kussen haal ik opzij. We hebben ook een zeer groot bed dus we hebben alle drie heerlijk de ruimte (al lig ik altijd op het randje op de een of andere vage manier ) Voor wat betreft de angst om op je baby te rollen; de verpleegkundige van het CB vertelde me dat er in NL geen enkel geval bekend is van het overlijden van een baby doordat een van de ouders er boven op is gaan liggen. Is geen garantie natuurlijk, maar toch. We weten dat het niet handig is, maar op dit moment werkt het wel lekker om de broodnodige uurtjes slaap te pakken.
Na de bevalling bleef ik nog twee nachtjes in het zh, Gideon sliep toen de hele tijd bij mij in bed, vond het zó fijn! Ik merkte ook al dat wanneer ik sliep (met mijn arm om hem heen, of hem op mijn buik) dat ik uren in precies dezelfde houding lag en direct wakker werd van zijn geluiden. Zodra ik thuis was wilde ik hem nauwelijks meer in z'n wiegje leggen . Moet zeggen dat ik er op terug ben gekomen hoor, laat hem lekker in z'n wieg (ik wil natuurlijk ook wel eens lekker kunnen liggen met de deken over m'n hoofd). Ik voed hem wel elke nacht in bed, dan hou ik hem meestal daarna bij me, vooral omdat hij dan moeilijk in slaap valt. Na zijn ochtendvoeding (dat zijn pappie geeft) komt hij ook weer naast me liggen dan op papa's kant van het bed zodat ik ook lekker kan doorslapen! Als hij bij me ligt zorg ik dat het dekbed niet over zn hoofd kan gaan en ik leg hem nooit tussen ons in (vind ik beetje eng) maar leg hem aan mijn kant met m'n arm om hem heen.
onze dochter slaapt ook vrij vaak bij ons in bed. Van baby af aan gedaan. Ik slaap zonder kussen en mijn man heeft een ienieminie kussen van de ikea en die klemt ie helemaal vast. Dus ze ligt lekker tussen ons in. Ze ligt boven mij hoofd in haar slaapzak en ons dekbed komt tot haar heupjes. Ze gaat wel elke avond slapen op haar eigen kamertje in haar eigen bedje. Maar ze wordt bijna elke nacht wakker en om 3 uur heeft ze echt haar dikste slaap al gehad. Pakken we haar bij ons, dan slaat ze zo weer verder. Laten we haar op haar kamertje, dan spookt ze dingen uit....
Wij hebben ook een terugkerend ochtend-ritueel... Ze slaapt de nachten eigenlijk heel goed... met gemiddeld 6 tot 7,5 uur slaap achtereen. Na de nachtvoeding slaapt ze ook weer prima in in haar wiegje, maar ongeveer een uur a anderhalf voor mijn vriend zijn wekker gaat, begint ze te pruttelen en haar tutje kwijt te raken. Ik wijd hier geen voeding aan, want ik weet dat ze nog niet hongerig is en wel nog wat moe... Dus hop... Lekker naast mij. Allebei in foetushouding. Ik lig dan wat lager, zodat ik wel grotendeels onder de dekens lig, maar ze bij haar maar tot haar navel komen. Binnen een minuut is ze vertrokken! En ze kan zo uuuuuuren slapen. Ze kruipt helemaal in me... en ik iedere keer maar een beetje verplaatsen... Zodoende lig ik vaak op het randje en dochter en vriend heel royaal in het grote bed. Maar ach... ze, en ik ook trouwens, geniet er zo van. Ik verander overigens ook niet van houding.... blijf zo liggen, ook als ik wegdommel. Hoewel het meestal de ochtendjes zijn dat ze zo ligt, had ze vannacht mazzel. Voor het eerst op haar eigen kamer in het ledikantje ( om even te oefenen en zelf even ongegeneerd te kunnen draaien en woelen in bed: ben snotverkouden namelijk ). Rond 3 uur werd ze wakker... Ik was bere-trots. Ik heb haar, zonder 'nacht-nacht-voeding', lekker naast me neergelegd en zo hebben we tot 7 uur geslapen! Feest!
Hier gebeurt het vaak 'per ongeluk' dat onze uk tussen ons in slaapt of alleen bij mij als mijn man nachtdienst heeft. Ik blijf vaak niet wakker tijdens het geven van eerst de borst en nu de fles. Bouw me van te voren ook al in in mijn eigen kussens en zijn voedingskussen en als ik in slaap val word ik in precies dezelfde houding ook weer wakker. Het 1 keer gehad dat hij naast me lag en ik hoger lag en dat ik wegzakte in mijn slaap en mijn hoofd zijn hoofd raakte van bovenaf zeg maar. werd gelijk klaarwakker maar dat vond ik wel eng dus die houding vermijd ik nu gewoon al standaard. Ik leg hem ook niet onder het dekbed alleen als ik echt wakker ben dus voor het opstaan even maar verder is het zo wel warm genoeg. Beiden al erg warmbloedig en zo'n voedingskussen is ook al warm zat. Scheelt dat hij nu nog niet draait ed. Weet niet of ik het dan nog durf.
Mijn dochter slaapt vooral 's nachts niet goed in haar eigen wieg, dus ze ligt elke nacht wel een paar uur tussen onze hoofden in. Ze ligt dan op het voedingskussen (hier trekken we dan een sloop over heen om de twee helften bij elkaar te houden) en vind dat super fijn. En helemaal veilig
Ons kleintje heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, ik mocht bij hem blijven ook snachts en daar gaven ze aan dat hij het beste bij mij in bed kon liggen... Ik moest mijn arm gebogen onder mijn hoofd doen zodat het kussen plat was en je niet naar voren rolt .. mijn hoofd gelijk met die van hem zodat de deken niet over zijn hoofd kwam ... Thuis heb je natuurlijk een vel dikker dekbed en ik merk als ik mijn kleintje sochtends bj ons in bed leg dat hij veel te warm word dus thuis slaap ik niet meer met hem in bed.
Heel soms slaapt hij ook tussen ons in (als hij s nachts ontroosbaar is in zijn eigen bedje). Zoals meerdere al aangegeven hebben, tussen onze kussens in, zodat hij niet onder ons dekbed ligt. Hij heeft dan zijn eigen slaapzakje aan en ik slaap niet super goed, maar het is heerlijk!
Wij hebben onze dochter ook de eerste tien weken tussen ons in gehad. We hebben ons er twee weken tegen verzet... Maar uiteindelijk heeft de vermoeidheid het gewonnen. Ook voelde het voor ons tegennatuurlijk om haar alleen in een wiegje te leggen. Zo sliep iedereen hier in huis toch nog een beetje en het voelde gewoon goed. Ze lag hoog tussen onze kussens in en wij schoven met de kussens en dekens iets naar beneden. Gingen dus wat lager in bed liggen. We hadden haar in een slaapzakje liggen. Vaak viel ik ook in slaap met haar naast me als ik borstvoeding gaf. Gek genoeg wist ik altijd waar ze was.