Hallo, Kun je je baby ook leren om langer alleen in de box te spelen? Hij kan nu nog niet zoveel zelf, nog niet draaien, nog niet iets pakken dat uit zijn handen is gevallen. Maar als we hem dus nu in de box leggen, gaat hij na een paar minuutjes al jengelen. Misschien hebben we hem wel gewoon teveel verwent door hem steeds aandacht te geven. Toch willen we graag dat hij wat langer alleen kan spelen. Maar misschien is dat wel teveel gevraagd voor een baby van zijn leeftijd.... Ik weet het even niet. Heb hem net maar even naar boven gebracht, want hij bleef zelfs jengelen toen ik bij hem kwam zitten....
Wij hebben hem vanaf het begin steeds in de box gelegd. Hij kan zich prima vermaken, soms wel drie kwartier lang, ik weet niet of dat komt omdat we hem vanaf dag 1 in de box hebben gelegd. Het meeste plezier beleeft hij aan zijn boxspiraal, eerst kon hij alleen ertegen slaan, nu kan hij de speeltjes ook vastpakken. En ik hang er nu ook andere dingen aan, zoals een boxboekje. Dat is te groot om zo te pakken maar nu kan hij er wel goed aan voelen.
Hier kan hij zich ook wel een half uurtje vermaken in de box. Er liggen wat speeltjes en er hangt een muziekmobiel. Ook hebben we een soort zigzag boek waar hij naar kan kijken en hij pakt het nu ook vast. Ook geven we hem vaak een rammelaartje ofzo. Ik denk dat je even moet zoeken naar goede uitdaging voor je kleintje
Onze froemel heb ik wel echt aangeleerd om lang in de box te kunnen spelen. Beginnen met 5 minuutjes en dan steeds uitbreiden. Inmiddels kan ze gerust een uur in de box spelen, maar nu kan ze dan ook veel meer. Ik denk wel dat je iets moet zoeken wat je kindje leuk/interessant vindt, zodat hij ook iets te doen heeft in de box. Wij hebben altijd een mobiel boven de box gehangen. De box stond op de hoogste stand en dan legden we haar nog op een aankleedkussen, zodat ze er ook met haar handjes bijkon. Kindjes vinden het vaak ook erg interessant om naar papa en mama te kijken terwijl je aan het stofzuigen of iets dergelijks bent. En misschien vindt hij het prettig om op z'n buikje te liggen in de box.. Probeer het vooral niet te forceren, want het moet natuurlijk wel een fijne plek blijven. Als je zoontje straks wat ouder is, gaat hij zichzelf vanzelf beter vermaken in de box.
Bedankt voor je tips, hier heb ik echt wat aan! Dat van het aankleedkussen vind ik ook een heel goed idee. Hij kan er nu niet bij... Ga het straks gelijk proberen
Hier houdt onze meid het ook vanzelf steeds langer vol in de box. Op begin was het hooguit 5 min en nu meestal al een kwartier tot 20 minuten. Ze pakt ook nog niets vast ofzo maar het mobiel vind ze heel erg interressant. Leg haar ook vaker op de buik in de box en elke keer een andere kant met het hoofdje zodat ze elke keer wat anders ziet.
Met het aankleedkussen lag hij nog te laag. Heb dus met een beetje improvisatie de mobiel wat lager opgehangen. Hij vond het heel leuk, kon nu de beestjes pakken. We gaan hem gewoon steeds langer alleen in de box leggen. Moet hij maar wat aan wennen.
hier heeft mevouw zich bijna 2 uur! vermaakt met een spiegeltje naast haar en zo een speel boog boven dr hoofd . en sinds vandaag heeft ze door hoe ze van dr buik weer op dr rug moet rollen
Ben ik weer. Ik heb nog steeds problemen met in de box spelen. Haha, ikzelf niet, maar Jelmer natuurlijk. Zodra ik hem in de box neerleg, begint hij al te jengelen. En als ik wegloop, gaat dit regelmatig over in krijsen..... wat moet ik nou?????
Ik weet niet of dit iets is, dit was bij ons wel de oplossing. Tot aan de 5 maand wilde ze nooit in de box en vond ze er geen bal aan. We hebben toen een ledikantendekbed op de grond gelegd en dat vond ze geweldig en hielt het dan ook lang uit. Na de 5 maanden kon ze redelijk veel en hebben haar van de een op de andere dag in de box gezet, en wat doet ze, ze gaat lekker spelen en hielt het meteen een half uur uit. En nu zit ze ongeveel anderhalf uur in de box. Het is een kwestie van uitproberen, maar misschien is dat de oplossing?
Hier kon hij zichzelf ook geen paar minuten zelf vermaken rond die leeftijd. Pas bij een maand of 5 ging hij dat zelf opbouwen en werd hij het later zat. En als je dat eenmaal ziet gebeuren gaat het snel soms houdt hij het hier wel een half uur vol in een goeie bui met leuk speelgoed. Er is hoop hoor. En naar mijn idee heeft dat niks te maken met verwennen. Kind van die leeftijd kun je echt niet verwennen met aandacht!
wij hebben het ook opgebouwd. Al vanaf een week oud lag ze er in, in een wikkeldoekje. Dan was t beetje kijken, beetje muziek luisteren... op een gegeven moment werd het meer spelen. Ik deed bijv. sokjes uit en dan kreukdoekje bij de voetjes en we hadden een babygym daar hebben we veel plezier van gehad! Ook wel eens in de wipstoel in de box. Als ze ging piepen dan speelde ik even met haar (zij in de box) dus niet meteen oppakken. Maar ik denk dat het wel komt als je kindje wat meer kan doen/zien want anders is t ook wel saai! Onze dochter speelde er heel graag in, tot ze leerde buikschuiven (bijna 6 mnd) toen vond ze de box minder en inmiddels zit ze er niet lang meer in, max 15 min. (mevrouw is 10 maanden oud) groetjes!
Mijn zoontje kan zich tegenwoordig ook prima vermaken in de box, tot wel 1 uur lang. Wat ik wel doe, is hem ook aandacht geven als hij lief ligt te spelen. Dan geef ik hem even een aai over zijn bol en klets ik tegen hem aan. Dan leert hij, hoop ik, dat hij niet alleen aandacht krijgt met jengelen en huilen, maar ook door lief spelen.
Hoi, Ik lees ook mee, hier hetzelfde. Mijn dochtertje van ruim 5 maanden al vanaf het begin regelmatig in de box gelegd en ging altijd redelijk goed. Echter, laatste tijd kan ze zich maar moeilijk alleen vermaken. Niet op het kleed, niet in de wipstoel en niet in de box. Ja, hooguit 2 min en dan jengelen..... Uiteraard hier ook positief benaderen als ze wel fijn aan het spelen is. Het valt me wel op dat als wij langs haa op de bank of aan tafel zitten dat het iets langer goed lijkt te gaan. merk jij dat ook? Hier merk ik ook dat ze soms liever op haar buik ligt dan op haar rug. heeft natuurlijk al lang op haar rug gelegen tijdens het slapen Ik houd het hier in de gaten, groetjes
Wij hebben hem op een gegeven moment maar op zijn speelkleed gelegd op de grond. Hij kon toen (met 3,5 maand) op zijn buik rollen en toen was de box een beetje aan de kleine kant. Maar nu is hij het speelkleed ook snel zat hoor, dus weer wat nieuws bedenken, want zitten kan hij nog niet. Succes ermee...