Hoi! Ik heb hulp/tips nodig! Mijn zoontje is 20 mnd oud. Sinds vorige week draait hij zich om in zn bed. Had hem altijd in een slaapzak liggen maar dat vond ik eng worden want dan rolde hij zich vast. Nu dus alleen in een pyama. Maar vannacht moest ik wel 10x naar hem toe! Hij roept en huilt dan en ligt /zit dan op zn handjes en knietjes.. Ik leg hem dan weer neer en meneertje slaapt weer verder. ook ik slaap weer snel in maar toch ben ik s'morgens niet echt topfit ( ben ook bijna 9 weken zwanger en heb dus mijn slaap wel nodig). Wat kan ik hier aan doen? Ik ben bang dat als ik niet naar hem toe ga ( wat ik ook een beetje eng voind omdat hij echt mama roept), hij echt wakker wordt en dan helemaal niet meer inslaapt. Ik hoop echt dat iemand de gouden tip heeft! Bedankt oor het meedenken!! Groetjes Jellie
Rolt hij nu pas om? En waarom vind je een slaapzak eng dan? Louise rolt al maanden alle kanten op, maar dat gaat prima in de slaapzak hoor.
Ik zou toch eens proberen wat er gebeurd als je niet naar hem toegaat, want met 20 maanden moet hij toch wel in staat zijn om terug te rollen. Roos draait alle kanten op in bed, die ligt dus niet onder een dekentje maar in een slaapzak zodat ze het niet koud krijgt. haar lievelingshouding is op de buik op de knietjes
Ik zou het inderdaad ook eens proberen. Misschien als hij net even iets meer wakker wordt, dat hij wel beseft dat hij netjes kan gaan liggen. En dus gewoon zelf verder slaapt.
Hai! @ Onsukke: nee joh! Hij kan natuurlijk al veel langer omrollen , alleen deed hij dat nooit in bed.. In de slaapzak ligt hij dan echt helemaal vast ingewikkeld, kan dan met geen mogelijkheid zelf terugrollen.. Misschien dan toch maar proberen niet gelijk naar hem toe te gaan want dit is geen doen natuurlijk. Hoelang houden jullie je kindjes in de slaapzak dan? Op een gegeven moment slapen ze daar toch ook niet meer in? Thanks!
Ik denk dat je slaapzak dan gewoon te groot is. Probeer eens een kleiner maatje. Hier ook een meisje die zonder deken ligt omdat ze werkelijk haar hele bed doorgaat. Zolang zij in een ledikant slaapt moet ze van mij in een slaapzak. Hierdoor kan ze minder makkelijk uit bed klimmen. Bovendien is een deken hier geen optie dus ook daarvoor is een slaapzak noodzakelijk.
Wij hebben de slaapzak rond de 16-17 maanden weggedaan: Mijn zoontje had de buikgriep, en al zijn slaapzakken waren ondergespuugd in een halve nacht. Dus hij moest wel zonder. Dat gaat ook prima sindsdien.
Mijn zoontje is 14,5 maand en slaapt in een (grote) slaapzak. Hij gaat in zijn bedje namelijk alle kanten op en dus is een slaapzak een uitkomst. Hij ligt graag op zijn buik te slapen, dus dat doe ie dan maar.