Voor iedereen die twijfelt over een redressiehelm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renima, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Hallo mede mama's

Ik wil graag vol trots vermelden dat onze kleine meid vandaag haar eind controle heeft gehad van haar redressiehelm, ze is gister namelijk 1 geworden.

Ze is begonnen met een ODDI van 112%, en is nu na 6 maanden geeindigd met 101%.
    echt super dus.

Wij hadden van begin af aan geen twijfels gehad om het wel of neit te doen, ik wil hierbij graag aangeven dat je echt niet moet twijfelen, maar gewoon doen! het is het hoofd van je kleintje, en (als het goed is) hebben ze er echt geen last van, en zijn ze je later dankbaar.

Ik wilde jullie onze geweldige ervaring niet laten missen, vandaar dit berichtje.

Liefs

2. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Wat fijn dat het resultaat zo mooi is! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je het gewoon gedaan hebt! En dat je nu trots bent op het resultaat! :D

3. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Renima, wat super zeg! Haar hoofdje is zelfs gewoon bijna 100%! Nou ik snap je berichtje helemaal, je moet zeker niet twijfelen, je zou niet willen weten wat de afwijking was gebleven als je het niet had gedaan. Wij zitten er nu ook middenin en hebben nu een maand een helmpje voor onze knul en ook wij zien al resultaat, helemaal geen spijt van dus! Wij hadden er zelfs voor gegaan als hij een twijfelgeval was.

4. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Hier een iets ander verhaal..

Onze jongste zoon had ook last van een plat achterhoofd. Zijn er mee naar de huisarts geweest en die heeft direct contact opgenomen met de kinderarts.

Die heeft ons verteld dat een redressiehelm niet helpt (is niet bewezen) Hij gaf ons als voorbeeld dat er geen enkel kind van boven de 8 jaar loopt met een plat achterhoofd en dat de hersentjes blijven groeien en zo de schedel weer rond maken. Dus wij hebben op advies van de huisarts en de kinderarts geen redressiehelm gedaan. Hij is nu 14 maanden en hij heeft echt een super mooi rond koppie. Ook omdat hij nu niet meer op zijn rug slaapt.

Ik heb er zelf dus geen ervaring mee en ik ga ook echt niet zeggen dat zo'n helmpje niet helpt. Maar ik wil alleen even mededelen wat mijn huisarts en kinderarts heeft gezegd. Ik ga er maar vanuit dat zij er meer van weten dan ik :)

Maar als het bij jou kindje wel heeft geholpen helemaal super!!

Liefs mij

5. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Dat ligt ook aan de ernst van de afwijking, hier kennisen in de buurt die hebben 3 dochters en hebben ook altijd op de rug gelegen en hadden en hebben nog steeds zichtbaar een plat achterhoofd, de oudste is inmiddels 26. Dat terwijl ze mooi lang haar hebben.
    Maar gelukkig heeft jouw weer een mooi rond bolletje en dat lekker zonder helm!

6. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Onze eigen kinderarts wilde er ook niet aan meewerken, we zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis, het hoofd was zo ernstig afgeplat dat wij het risico niet wilden nemen om geen helm te laten aanpassen. in het andere ziekenhuis vond de kinderarts en kinderfysio het echt wel nodig.

niet elke arts is er inderdaad happig op, dat blijkt ook uit ons eigen ziekenhuis. ik weet niet of het hoofd zelf weer mooi rond had kunnen groeien als we het niet hadden gedaan, maar wij wilde het risico niet nemen.
    Gelukkig zijn er dus ook andere verhalen, die wel goed gaan zonder helmpje

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gefeliciteerd met het resultaat van de helm en ook niet et vergeten haar Verjaardag!:D:D:D..

hier dus ook een mama die tegen op de rug slapen is. En het het is beter voor een kindje, ga eens in een ziekenhuis kijken op de couveuse afdeling daar liggen ze allemaal op hun zij, zodat ze o.a. kunnen spugen als dat nodig is.

8. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Bij de geboorte van ons mannetje kregen we geen kraamzorg die avond wij kwamen 8 uur thuis uit het ziekenhuis. Wij hebben niet wetende/onervaren ouders hem op zijn rug gelegd. Volgende dag kregen we dus van de kraamzorg te horen om en om op zijn zij de eerste 2 weken. Dus wij dat gedaan maar hier lag meneer nacht 3 uit zichzelf al op zijn rug. Bij een eventueele hopelijk volgende ga ik toch echt proberen met zij liggen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wel een enorm goed resultaat zeg, van 121% naar 101%! Wow! En gefeliciteerd met jullie kleine dreumes!

Je kan ook plattere zijkantjes krijgen hoor! Mijn dochter had de eerste maanden ook een sterke voorkeurshouding en dat was te zien aan de zijkant van haar hoofd, de ene kant had een mooi bolletje, de andere kant niet. Is bijgetrokken hoor, inmiddels, maar zijligging is geen garantie voor een rond bolletje.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hier een platter zijkantje. En wij zijn in t helmencentrum geweest. Maar zij zeiden dat na al die maanden een helm het resultaat bij ons meisje echt minimaal zou zijn. Nou, dan gaan we het niet avonturen. Het is dat je het weet, anders zie je het niet. En ze ligt nu bijna niet meer, dus wij gaan t niet avonturen voor bijna geen resultaat.

Deel Deze Pagina