Het is dan wel de tweede, maar ik heb echt geen idee hoe we dit bij de oudste deden. Wat trek ik hem aan in bed? Hij is twee weken oud. Hij draagt nu een romper lange mouw, shirt met lange mouw, een broekje en sokken. Het bedje verwarmen we nog voor met een kruik maar tijdens het slapen leg ik de kruik weg, wordt enkel gebruikt om zijn wiegje voor te verwarmen. Vervolgens leg ik hem ingepakt in een wikkeldeken onder een lakentje met katoenen deken. Nu las ik vandaag dat te warm de kans op wiegendood vergroot en daar schrok ik wel van. Is het te warm wat hij aanheeft? Wat dragen jullie babietjes in bed? En waar slapen ze verder onder?
Ik had gewoon zijn kleertjes / pakjes die hij overdag droeg in bed aan onder een laken en ledikant dekentje
De onze (bijna 6weken) draagt romper lange mouw, warme slaapzak/ergopouch een lakentje en daarover nog een dekentje Wanneer we hem ook nog een pyjama aantrokken werd die altijd bezweet wakker
Hier ook kleertjes van overdag. Romper lange mouw, shirtje, broekje en sokken. Een lakentje en een dekentje.
Kleertjes van de dag. Lange mouwen romper, dun shirt met lange mouwen, broekje en sokjes. Geen kruik meer en lakentje en wollen dekentje (niet dik). 18 graden op de slaapkamer. Als je onzeker bent kun je het beste in het nekje voelen als hij slaapt en als je gaat verschonen 's nachts even tempen. Als ik dan 37,6 temp weet ik dat ze te warm is aangekleed, bij aangenaam nekje en 37,1 ben ik tevreden.
Hier altijd romper met korte mouwen, en dan gewoon kleren van de dag. Ik doe wel altijd de sokken uit want baby's kunnen de warmte via hun hoofd en voeten kwijt..
Ik denk dat de wikkeldeken niet nodig is. Maar meet het idd even wat Divarg zegt. Is ook afhankelijk van de temperatuur van de kamer. Ik deed ook snel geen sokjes meer aan overigens in bed. Na 2 weken nog wel en ik ben bevallen in de zomer.
Mijn meisje droeg een rompertje met lange mouwen, zo'n slaappakje met van die voetjes eraan en een mutsje. Daarbij een lakentje en katoenen dekentje. Vrijwel hetzelfe dus! Je kan aan het nekje voelen of ze t te warm hebben, zweten ze dan is het niet goed. Maar volgens mij doe je t prima hoot!
Hier een romper met korte mouw, shirt met lange mouw, broekje en sokken. En dan een lakentje met een dekentje + af en toe nog een zelf gebreid dekentje.