Ik heb hier problemen met de 123speen van Avent. Sam krijgt sinds kort rijstepap in zijn fles voor de nacht. Dus heb ik die speen gekocht omdat het anders er niet door kan en ik heb Aventflessen. Het gaat hem alleen veeeeeel te hard, zelfs op de kleinste stand. Hij verslikt zich steeds en nu na een paar dagen verzet hij zich vreselijk zodra hij door heeft in welk tempo het gaat. Hij drinkt zelf overdag zijn melk nog met de speen voor een maand oud. De speen van 3 maanden gaat hem ook veel te hard. Wat is jullie ervaring met papspenen? Weet iemand welke de kleinste openening heeft waardoor de pap nog wel gaat? Dit is namelijk drama! Misschien dat iemand een idee heeft want ik wordt hier echt niet blij van, en het mannetje ook niet!
ik kan je niet helpen kailynn drinky uit speen 2 want 1 daar deed ze te lang over. Met nr. 2 morsten ze in het begin ook heel veel mee maar op den duur ging dit beter. succes!
Ik heb voor Lynn de kruidvat speen vanaf 6 maanden. Deze gebruik ik de hele dag en 's avonds drinkt ze hier ook haar pap mee. Ik doe 3 schepjes in een fles 180/6. Dit gaat niet te snel. Succes
Hoi Mamabee, ik heb voor Glenn speentje 3 voor de avondfles. Maar je zou zelfs nummer 2 uit kunnen proberen. Lukt dat niet, dan kan je met een naald/speld het gaatje iets groter maken.
Hoi Hoi, Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Mijn zoon drinkt normaal uit de nr 1 van avent, en dat gaat redelijk goed. Maar voor zijn pap, nou daar ben ik twee weken mee aan het prutsen geweest, nr1,nr2,nr3 van avent daar krijgt mijn kleine jongen niks uit , ook de 1 en de 2 en de 3 van de 123 speen gaat bij hem veels en veels te snel... Nou kun je gaatjes prikken heb ik gehoord, ook dat heb ik geprobeerd, maar wat een gepruts werd er niet goed van want het gaatje is dan zo weer te groot.... Nu gebruik ik de nr 4 voor 6mnd voor de pap en dat gaat bij ons super... Ze zeiden tegen mij anders moet je een ander merk gaan proberen, ik dacht bij mezelf ik heb alles van avent en dat bevalt me zo goed dan ga ik eerst verder neuzen en zodoende na twee weken de goede speen. Succes
heb gehoord dat de brede spenen van difrax op de avent passen, alleen zit je dan met het ventiel, misschien de eigen merk van prenatal die werken met hetzelfde systeem. ik vind avent met alle spenen te snel gaan..
Je kunt ook de smalle kromme fles van Difrax proberen met een M-speen. Deze gebruik ik nog steeds voor de laatste fles met nutrix en het gaat erg goed. De bambix-pap krijgt Rick er echter niet doorheen, dus daar moeten we iets anders overzinnen (of van een lepeltje geven, dat gaat ook goed).
Dat is ook toevallig; ik worstel met precies hetzelfde probleem! Sinds gisteren ben ik wel gaan "oefenen" om toch de 123-speen te gebruiken, ook voor haar gewone melk. De eerste keren ging er meer naast haar mond als erin, maar ik moet zeggen dat het wel al beter gaat. Ze moet gewoon even leren dat ze er niet meer zo hard aan moet zuigen Het probleem is nog wel dat haar flesje van 200 cc nu in 5 minuten leeg is, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling... Misschien ga ik inderdaad wel een difraxflesje proberen voor haar avondfles met nutrix...
sinds ik difrax gebruik ben ik (en mijn zoontje) echt heel tevreden! vind het een super fles en de spenen vind ik ook geweldig. difrax heeft ook 123 spenen. ze hebben nu ook nieuwe spenen die zitten op die nieuwe kromme (de s fles) vind ik persoonlijk nog iets beter als die met die rammelaardop, het ventiel werkt iets beter door meer gaatjes in de bodem. daar zit standaard die nieuwe soft spenen op, die zijn zachter en mat als je ze ziet (van daddy's choice anders zie hun website daar staat die nieuwe fles en spenen wel op)