Mijn zoontje heeft zijn hele leventje bijna al kleine pukkeltjes op zijn gezichtje, soms wat meer, soms wat minder, maar hij heeft nooit echt een zacht wangetje gehad. Nu heeft hij deze ieniminie pukkeltjes ook op zijn armpjes en op zijn bovenbeentjes. Is dit nu een teken van allergie ergens van? Maar hoe kom ik er dan achter waar hij precies allergies voor zou zijn?? Of moet ik misschien juist meer of minder smeren met bodylotion/zachte creme etc.?
hoi zit een beetje met t zelfde, mijn dochter van 22 maanden heeft t ook al meer dan n jaar. maar ze heft er geen last van dus doe er verder niets mee, maar ben toch wel nieuwschrierig wat t is. denk ook een allergishe reactie. zij heeft t met name op de achterkant van de boven benen
Thirza heeft het ook en die heeft KMA, en we zijn momenteel druk aan het elimineren/provoceren om er achter te komen of er meer speelt. Maar je zou eens kunnen testen bij een bioresonantietherapeut. Zo zijn wij de KMA op het spoor gekomen...
EDIT oeps, 'k las heel snel de leeftijd van je kindjes als 1mnd nog wat, ipv 1 jr nog wat. sorry! <<<<Klinkt als baby acne. Geef je bv? Je eigen hormonale schommelingen kunnen het (ook) veroorzaken. sommige babietjes hebben het de hele bv periode. Maar heel veel babietjes hebben hier last van. Hier verschenen de pukkeltjes bij 1 mnd ongeveer, waren bij 4/5mnd weer weg. Eerst alleen geizchtje, toen ook armpjes, handjes. Werd ook erg droog. Dat was duidelijk babyacne. Wat wij erop smeerden was aquaous cream, geen idee wat het in het nlds is, op waterbasis, geen geur, heel mild spul. We hebben nu een pot van Johnson.>>>>
isa heeft het ook (bijna 1) en ook al "heel haar leven". Paps heeft het ook op zn bovenarmen en dr neefje ook in het gezicht. Ik vroeg het op het cb en het schijnt vaak voor te komen. Als het ineens verandert moet je even langs de ha (aldus mijn cb) LIefss, Taliaa
zo leuk gezegd altijd he, schijnt vaker voor te komen van zon cb. maar t heeft toch wel en naam? ik bedoel tis toch wel wat? hahaha. niet dat ik me er nou druk om maak, maar ben wel nieuwschrierig.
Mijn zoontje heeft er verder ook geen last van, het jeukt niet of zo, dus al die tijd heb ik er niet zo heel veel aandacht aan besteed, maar nu het ook op zijn armen en benen zit ging ik me afvragen of het misschien toch een allergie is. Borstvoeding geef ik niet en gewone koemelk krijgt ie sinds hij 11 maanden is, maar voor die tijd had hij het al. Ik zal het maar eens aan het cb vragen!
Vanmorgen ontdekte ik bij mn zoontje van die hele kleine pukkeltjes op zn bovenarmpjes! pappa heeft t ook, maar bij hem zijn het meer inieminie kleine puistjes ofzo, het is iig nooit helemaal glad. Maar nu heeft mn zoontje het dus ook in lichte mate. Voelt een beetje ruw, maar tis niet rood en heb ook niet het idee dat t jeukt. Oogt niet echt als acne, meer een soort irritatiebultjes ofzo. Heb het vanmorgen goed vet gemaakt. Zou niet weten of het een reactie op het een of ander zou kunnen zijn??? Iemand een idee?
Hier ook. En al heel lang. Lijkt niet samen te hangen met eten. Maar meer met het weer/de temperatuur. Waarschijnlijk iets met een droog huidje. Gelukkig verder geen jeuk of irritatie. Het CB adviseerde Vaseline Lanette creme. Hier maakt die creme het wel soepeler. Op de bovenarmen trekt het nooit helemaal weg. Maar op de wangen en benen is het wel in periodes weg. Nu zit het er wel weer, want de verwarming is weer aan (=droog) plus vorig weekend 39+ gehad. Maar even smeren en dan gaat het wel weer. Hoorde laatst nog van iemand de tip van arnica zalf (niet de creme voor blauwe plekken maar andere). Die wil ik ook nog gaan proberen.
Dat van die droge plekjes op de bovenarmen herken ik trouwens wel bij mezelf! Ik dacht dat het een beetje eczeem was, maar het zit alleen op mn bovenarmen. En inderdaad: alleen als het weer winter wordt, de verwarming aangaat enz... Misschien heeft hij hetzelfde, heb er vanmorgen gewoon baby bodylotion (ongeparfumeerd) op gedaan.
je kan ook de calendula baby creme van weleda gebruiken, die is echt super! ik heb zelfs via het ziekenhuis creme gehad, maar die kon niet tippen aan de calendula produkten. ik gebruik ook de billenzalf, de olie en de badcreme. het bevalt echt heel goed!