baby vermaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door judithteresa, 18 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe..
    maar meis dit komt niet omdat ze zich verveeld..
    ze geeft zich niet over aan haar slaap!
    Ik herken het maar al te goed..!

Zodra je kindje jengeld,huilt en daarbij ook gaapt (of daarvoor gaapte) dan weet je gewoon dat ze moe is..dus gewoon in bed leggen en daar laten liggen..

Eslem, hoe moe ze ook is, begint ook altijd weer te lachen als ik haar slaapzakje aan doe..
    je moet haar juist op tijd op bed leggen anders gaat ze steeds verder over haar slaap heen en wordt ze alleen maar lastiger..

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja gulay idd, dit klopt precies...

en ik denk dat het ook tijd wordt dat je je kindje gaat leren in bed in slaap te vallen... Want ik heb daar een hoop problemen mee gehad met Iman, en ze is toch al 2,5 maand zie ik...

3. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    jeetje heb daar nooit zo bij nagedacht..:( ga zeker proberen haar eerder in bedje te leggen, ik laat haar idd altijd in mijn armen in slaap vallen nu ik er zo over nadenk.. ?
    was echt wel het laatste waar ik aan dacht!goede tip meiden, bedankt! ga het meteen proberen zodra ik weer zo zit!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Lieve meid,
    Bedenk je wel dat het nu heel wat bloed zweet en tranen kan gaan kosten, want Keira is al 2,5 maand gewend om bij mama in slaap te vallen. Bij Iman heeft het ook heel wat leed en moeite gekost, maar uiteindelijk heb ik er een veel leuker kind voor teruggekregen!
    Het beste kun je echt een ritme inbouwen; bv drinken, knuffelen, spelen, en bij de eerste tekenen van moe-heid terug naar bedje. Het zal even tijd en moeite (en een hoop gehuil van Keira) kosten, maar je krijgt er wel wat voor terug.
    Qua huilen in bed (wat ze waarschijnlijk gaat doen omdat ze niet gewend is om daar in slaap te vallen) zou je de 10 minuten regel kunnen toepassen. Dit heeft me bij Iman er echt doorheen gesleept, want als zo'n kleintje 5 minuten huilt lijkt er voor je gevoel wel al een half uur voorbij!

5. Niet meer actief

maar het kan ook heel soepel gaan hoor, astrid heeft 5 mnd bij mams in de armen geslapen.. (of in de box) en die sliep meteen vanaf dag 1 goed in haar bedje!

Let wel goed op..leg haar pas weg als ze echt tekenen vertoont van slaap!

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    heel veel sterkte..
    Ik heb ook heel veel zitten aanmodderen met eslem vanaf dat ze een maandje was..
    En nu eindelijk heb ik echt doorgezet en valt ze altijd in haar bedje in slaap..soms huilt ze nog zo'n 5 a 10 minuten..en ook soms wilt ze nog wel flink krijsen zo'n 20 minuten..maar ik weet gewoon 100% zeker dat ze dat alleen doet omdat ze geen zin heeft om in haar bedje in slaap te vallen..

Heel veel sterkte..en zoek even op het forum voor topics hierover..
    Ik bijv. heb er wel eens eentje (of zelfs twee :p) aangemaakt..

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wat ik bij Yuri altijd wel doe, is als hij na 10 minuten nog huilt er even naar toe te lopen, hem zijn speentje te geven, het muziekdoosje nog een keer af laten lopen en hem een kusje geven. Dan wist ie in ieder geval dat we er waren, maar we haalden hem nooit uit bed, tenzij ie na een half uur nog niet sliep of heel erg begon te krijsen (maar dat laatste heeft ie op een enkele keer na nooit gedaan en toen had ie kramp).
    Heeft wel geholpen, want hij slaapt nu echt heel gemakkelijk als ik hem naar bed breng.

8. Eefje

Eefje Actief lid

5 jan 2006
    193
    1
    0
    In het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom staan veel nuttige tips. Ook als je je kind niet inbakert, is het een erg goed boek.
    Wat je nu doet is inderdaad je kindje overprikkelen en te lang wakker houden en haar niet de kans geven zichzelf te vermaken en zelf in slaap te leren vallen. En dat zelf in slapen laten vallen in haar eigen bedje is echt heel belangrijk omdat je anders op den duur veel problemen kunt gaan krijgen.
    Ook speelgoed met veel toeters en bellen is voor zo'n jonge baby echt nog te veel. Ze kunnen zich nog erg moeilijk afsluiten voor prikkels en je moet je ook realiseren dat een baby die moe is juist heel alert kan gaan reageren, waardoor je te lang doorgaat.
    Mijn dochtertje gaat na een tijdje spelen eerst gapen en daarna huilen en dat is een teken dat ze moe is. Als ik haar dan oppak om naar bed te brengen, gaat ze ook lachen en lijkt ze weer superwakker. Ook moet ze even huilen voor ze in slaap valt. Na 15 min. huilen ga ik ook even naar haar toe en aai over haar bolletje en stop de speen erin en zeg verder niks en ga weer weg. Meestal slaapt ze daarna snel in.
    Je moet echt goed naar je kind kijken en bij de eerste tekenen van moeheid (gapen, van je wegkijken, jengelen, wit worden) wakker in bed leggen.
    Probeer haar ook na het voeden even alleen in de box te laten spelen tot ze moe wordt. Dan leert ze goed zichzelf te vermaken.
    Het is best lastig hoor af en toe, maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af.
    Bij Eefje werkt het in ieder geval erg goed.
    Veel succes!

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik herken het probleem rene wil sinds een week of 2 ook alleen maar bij een van ons inslaap vallen l;eg ik hem op de dag of s avonds in zijn bedje is het huilen geblazen behalve na zijn laatste fles als ie dan wakker is dan hoor ik hem niet als ik hem op bed leg. verder ligt ie dus in de box te slapen gister probeerde ik het weer over dag en was weer huilen geblazen. ook wil ie niet in zijn box liggen als ie niet slaapt. wat hebben jullie in de box liggen om de kids te vermaken als ze zich zelf moeten vermaken zeg maar. rene vind in zijn wippertje liggen helemaal geweldig ligt te kijken en te lachen naar zijn beestjes die er aan hangen. lang verhaal maar wat ik dus wilde weten hoe vermaakt jullie baby zich dan zelf in de box met wat?

10. Eefje

Eefje Actief lid

5 jan 2006
    193
    1
    0
    Eefje kijkt naar de beestjes van de mobile (die ik nog meestal stil heb hangen) of naar de gekleurde knuffels en verder naar de dingen in de kamer. Op zich hebben die jonge baby's daar echt meer dan genoeg aan hoor! En een kwartier in de box na het voeden is al lang zat bij een baby van ongeveer een maand. Die kunnen ongeveer een uur per keer (incl. voeden) wakker zijn. En het is het beste je kindje in zijn bedje te laten slapen en de box alleen voor het spelen te gebruiken. Dat is veel duidelijker voor hem/haar. Anders kun je namelijk problemen krijgen met het zichzelf vermaken in de box en/of het inslapen in zijn/haar eigen bed.

11. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Handig, wist ik allemaal niet! Yuri kan sowieso nooit in de box slapen. Op het trilstoeltje lukt wel (voelt voor hem als autorijden) maar zodra de stoel dan uitgetrild is, wordt ie wakker Dus ik leg hem meestal idd maar op bed als ie gaat gapen.
    Ik vind het ook wel lastig om hem te vermaken, hoor. We knuffelen wel veel, maar in de box gaat ie al vrij snel huilen en dan ben ik bang dat het toch te saai voor hem is, want hij kijkt alleen maar en doet verder niks. Maar de babygym snapt ie echt nog niet, toen ik de Winnie de Poeh babygym bij hem in de box zette, begon ie echt heel angstig te huilen, zo zielig.. dus die heb ik nog maar even weggezet tot ie wat ouders is.

12. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    het grappige is dat als ik haar in haar wagentje leg om uit te gaan is ze wel meteen weg.. ben aan het proberen, en overdag is het nog wat moeilijk, maar ze gaat nu 2 dagen zonder al te veel morren savonds wel wat makkelijker naar bed:)
    ze begint het nu ook erg leuk te vinden om even op schoot te zitten, laat ze een boertje en maakt ze baby geluidjes, na 10 minuutjes gaapt ze, en kan ik haar eigenlijk zo wegleggen in bed.
    moest haar van arts trouwens op schoot zetten, tegen me aanleunend omdat ik me schouder overbelast heb door het boertje laten steeds.. dus totdat die niet zo een zeer moet doet gaat ze even op schoot, of ze ligt op haar buik op mijn buik eventjes, grootste lol heeft ze erin!gelukkig maar!

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Het blijft toch aftasten en inderdaad proberen goed aan te voelen hoe jou beeb reageert!

Valentino is nu 11 maanden en slaapt nog steeds minimaal 3x per dag!
    Het is een heel druk baasje, en gaandeweg heb ik geleerd dat wanneer hij begint te mopperen en door zijn oogjes wrijft hij naar bedje moet...
    In het begin was dit ook niet altijd zonder slag of stoot, maar nu leg ik m erin en dan brabbelt hij nog even tegen zijn beertjes, en na een kwartiertje ligt hij prinsheerlijk te slapen..

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dit doet Jamie ook altijd. Na de fles mag hij nog even in de box of op het speelkleed, en dan na ongeveer 30minuten worden zn wangetje rood, gaapt hij soms, wrijft wat in zn oogjes. Dan leg ik hem op bed. Hij brabbelt ook altijd nog wat tegen zn mobiel, en even later hoor je nix meer. Issie vertrokken.

Ben blij dat het nu zo gaat. Was in het begin echt aftasten hoe het moest met op bed brengen enzo. "Vroeger" huilde hij eerst een half uur voor hij in slaap viel, omdat wij hem meestal op de arm in slaap wiegden en hem dan een beetje wakker maakten en op bed legden. Maar hoe ouder je beeb wordt, hoe beter je hem leert kennen en hoe meer je leert over wat het beste werkt bij je beebje.

15. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    ik heb bij intertoys een speeltje gekocht van njntje, gewoon een bal met een belletje erin waar nijntje op zit.
    hij kan er heerlijk tegenaan rammen zonder dat het wegvliegt of omvalt. echt mega succes hier.
    en als hij geen zin heeft om te slaan gaat hij ermee praten :) echt dikke maatjes hoor!

Deel Deze Pagina