Baby vernoemen naar jezelf, wel of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kiki, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is het raar om naar jezelf te vernoemen?

  1. Ja, want...

  2. Nee, want...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Onze kindjes hebben beide een 2e naam, Ilse heeft haar 2e naam van mijn moeder en Leo zijn 2e naam is vernoemd naar mijn schoonvader.

    Als er ooit een 3e gaat komen, dan wil ik in ieder geval de 2e naam weer een vernoeming hebben. En dan zit ik eigenlijk te denken aan ons eigen naam.
    Voor een meisje: Voornaam1 Kiki Achternaam.
    Voor een jongen: Voornaam1 Michiel Achternaam.

    Nu mijn vraag: is het raar om jezelf te vernoemen?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja Kiki. Eerlijk? Ik zou het zelf niet doen.
    Maar vind dat als je t kindje vernoemd naar je eigen,
    het met een 2e naam beter kan als met de 1e naam.
    Vind het altijd zo gek als het zoontje hetzelfde heet als de vader.
    En ja, als jullie het graag willen, waarom dan niet?
    Maar je vroeg of het raar is, nou volgens mij is het niet raar hoor.
    Gebeurt volgens mij wel veel vaker!
     
  3. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik vind het wel mooi, als wij een jongetje zouden mogen krijgen dan krijgt hij ook dezelfde naam als mn vriend, als het een meisje wordt krijgt ze niet dezelfde naam als mij omdat ik dat geen mooie naam vind
    kortom, ik vind het heel goed kunnen
     
  4. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nee niet raar, ( tenminste als tweede en volgende naam)
    Veel namen zijn familienamen.
    Zo hebben wij een naam die alle jongen in de familie hebben.... logisch dat dat ook bij onze jongen naam nr twee wordt.
    Idem voor een meisjes naam. Dei heeft mijn moeder, ik en mijn dochter ook ( niet als roepnaam)

    Juist leuk toch zo'n traditie.
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    mijn 2e naam is de roepnaam van mijn moeder, en mijn broers 2e naam is de roepnaam van mijn vader.
    Ik vind het zelf hartstikke leuk.
    Voor de 1e naam vind ik het onhandig, als je dan Kees roept, wie roep je dan senior of junior?
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind het prima kunnen, maar dan wel als 2e naam om verwarring te voorkomen. Je ziet het wel vaker. Mijn collega heeft een zoon en dochter. De dochter heeft als 2e naam de 2e naam van de moeder. De zoon heeft als 2e naam de naam van de vader.
    Als ik ooit nog 2 dochters krijgt, wil ik de 2e dochter mijn eigen 2e naam geven als 2e naam, omdat ik die zo mooi vind.
     
  7. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als 2e naam vind ik het helemaal niet raar,als het een meisje is willen we dat namelijk met mijn naam ook doen.(We willen vernoemen naar de grootouders,en toevallig lijkt m'n schoonmoeders naam ook op de mijne,alleen is de mijne iets moderner ;) )
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mwoa, ik denk dat ik het er tzt wel door ga krijgen bij mijn man ;)

    Maar ja, ik moet niet zo op de zaken vooruit lopen... eerst maar eens zwanger zien te worden van een 3e ;) Voorlopig even niet want de "afspraak" is dat Leo eerst maar eens 2 moet worden... nog maar 8 maandjes wachten dus.

    Mijn 2e naam is ook die van mijn moeder, Nienke, net als die van Ilse en ik vind mezelf ook niet raar ofzo :-k nou ja, af en toe dan :)

    Groet van Kiki
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind het wel raar. Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening! Ik vind vernoemen erg leuk (Jarissa is samengesteld uit de voornamen van beide oma's en haar 2e naam is de naam van mijn oma). Maar mezelf of mijn vriend vernoemen zou ik persoonlijk niet doen. Tenzij je zelf ook vernoemd bent en je die traditie wilt doorzetten.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn vriend is in zijn derde naam vernoemd naar zijn vader.

    Heel normaal bij ons in de familie.

    Hij heeft trouwens drie namen in plaats van twee. :p

    Raar vind ik het dus helemaal niet.
     
  11. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik vind het niet raar, het is ook wel leuk om er Miki van te maken.
    Kan voor een jongen en een meisje en dan ben je allebei vernoemd, nog veel leuker.
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als ik een dochtertje had gekregen dan was haar tweede naam afgeleid van mijn naam (en mijn moeders naam :D ).
    Dus nee, ik vind het niet raar!
     
  13. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee, zeker niet in een 2e naam... eerste naam ook niet echt, behalve dat het me lastig lijkt in huis als er 2 mensen dezelfde naam hebben ;)
     
  14. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nee ik zou het ook niet doen. Het is niet praktisch als er 2 mensen in huis wonen met dezelfde naam (bijv met de post) maar ik vind dat een kindje zn eigen identiteit moet ontwikkelen, en als dat naar 1 van zn ouders vernoemd word... ik weet t niet.
     
  15. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou er ook niet voor kiezen. Het gaat om een nieuw mens, daar zou ik een 'eigen' naam voor kiezen.
     
  16. Niet meer actief

    Onze dochter heeft mijn 2de naam ook als extranaam, maar dat komt doordat mijn moeder zo heet, ik heb dus wel mijn moeders naam als 2de naam gekregen.


    Onze dochter heet : Noa Rosa Elisabeth (elisabeth is dus mijn moeders en mijn 2de naam, Rosa is mijn schoonmoeder)


    Zelf zou ik mijn kind niet naar mezelf vernoemen, vind het veel leuker de eer aan opa's en oma's (en eventueel overgroot opa's en oma's) te geven
     
  17. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Omdat je je eerste twee kinderen al vernoemd hebt naar 1 oma en 1 opa, zou ik een volgende naar de andere opa of oma vernoemen. Mijn dochter is ook vernoemd naar mijn moeder, een tweede meisje zal dus naar mijn schoonmoeder vernoemd worden. Wordt de tweede een jongetje, dan vernoemen we eerst mijn schoonvader en bij evt. weer een volgend jongetje mijn eigen vader.
     
  18. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Omdat je je eerste twee kinderen al vernoemd hebt naar 1 oma en 1 opa, zou ik een volgende naar de andere opa of oma vernoemen. Mijn dochter is ook vernoemd naar mijn moeder, een tweede meisje zal dus naar mijn schoonmoeder vernoemd worden. Wordt de tweede een jongetje, dan vernoemen we eerst mijn schoonvader en bij evt. weer een volgend jongetje mijn eigen vader.
     
  19. Milla

    Milla Niet meer actief

    Wij geven onze kinderen altijd 3 namen, eerst naam is de voornaam die wij kiezen, tweede naam is een vernoemingnaam en derde naam is een lange naam die wij heel mooi vinden maar niet als voornaam..
    Onze oudste dochter heet bijvoorbeeld Marit Johanna Charlotte
    Nu is het zo dat wij twee dochters hebben en zij allebei als tweede naam naar beide oma's vernoemd zijn. Als wij een derde dochter zouden krijgen zou ik niet weten naar wie ik haar zou vernoemen, misschien wordt de tweede naam dan wel een combinatie van mijn en mijn mans zijn naam. Lastig hoor!
     
  20. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    een oud klasgenootje heeft een meid gekregen. zelf heeft ze Angelique en haar dochter Lieke.
    wat een ander ook zegt, het blijft je eigen keus
     

Deel Deze Pagina