Baby verschonen voor of na de voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimHugo, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Voor de voeding. Ik ben zo'n sufferd die het na de voeding weleens zou kunnen vergeten haha. En het is gewoon handiger vind ik want zo komt er geen voeding omhoog.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dit deed ik ook. Tijdens de bv deed ik het ook weleens tussendoor om ze weer even wakker te krijgen om nog even verder te drinken.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ervoor toen hij klein was omdat door reflex zijn eten omhoog kwam. Nu zoals het me uitkomt.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tussen de borsten door.. Toen hij jonger was zodat hij weer even goed wakker werd, nu omdat hij vaak poept tijdens de eerste borst.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ehh... tussendoor vooral. Mijn dochter had soms 8 vuile luiers op een dag (BV). Dat was meestal na de voedingen, maar die waren ook vrij onregelmatig qua tijd, dat ik soms niet goed bijhield of deze verschoningsbeurt nu na de laatste voeding was of juist voor de volgende voeding. ;)

Pas met 6 maanden werd die frequentie iets minder, maar ze heeft altijd een goede stoelgang gehad, gelukkig.

6. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Wat fijn en makkelijk. Daarom is het belangrijk inderdaad om altijd naar je eigen kleintje te kijken. Haha boze baby's moeten we niet hebben he ;)

7. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier meestal voor de voeding, tenzij ze echt niet meer te houden is van de honger :p. Proberen wel steeds voor de voeding, want als we verschonen na de voeding dan is het meestal spugen geblazen, mede door haar reflux. Hebben wel dikwijls voor en na de voeding een pamper moeten vervangen omdat ze tijdens het eten begon te poepen. Maar als we het spugen konden vermijden dan deden we dat maar :D.

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    In het begin voor de voeding, tijdens voeding viel ze vaak in slaap. Of tussen wisselen van borst door

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier altijd voor de fles. Geen specifieke rede waarom, zo is het ons "aangeleerd" in het ziekenhuis en hebben dit voortgezet :).

10. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Midden in de voeding

Mijn zoon is een lekkere slaper en heeft de neiging om midden in de voeding in slaap te vallen.
    En dan kan ik hem neerleggen en denken hij heeft genoeg maar dan wil hij een uur later toch de rest van zijn flesje

Dit is niet handig in de nacht dus als dit gebeurt dan verschoon ik hem even en hij is wat meer wakker en drinkt zijn flesje leeg en daarna slaapt hij weer lekker door

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Voor de voeding, anders klotst die melk er zo weer uit.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.410
    17.372
    113
    ik deed ervoor, ze vielen altijd in slaap. Ritme was hier slapen- (verschonen)- spelen/knuffelen- verschonen- slapen

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @toch krijgen ze niet te eten? :D

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik doe het zoals het mij op dat moment het beste uitkomt. Meestal zijn verschonen en voeden niet aan elkaar gekoppeld. Ik snap het verband tussen voeden en verschonen niet zo. (Wat betreft tijdstip dan, het andere verband snap ik uiteraard wel, haha.) Wakker & volle luier = verschonen.
    Ik geef bv op verzoek dus altijd voor een voeding verschonen is niet echt mogelijk omdat ik niet weet wanneer hij drinkt. Hoewel het best kan dat ik tijdens het verschonen wat hongersignalen zie en dan voed ik dus wel na het verschonen.
    Het eerst half uur na een voeding doe ik sowieso liever niet al te veel met hem, omdat hij dan veel spuugt.

Deel Deze Pagina