hoi allemaal, mijn dochtertje (4,5week) kwijlt echt verschrikkelijk erg en heeft ook veel last van slijm. soms stikt ze hier zelfs in tijdens de flesvoeding waardoor ik me n ongeluk schrik. ze drinkt erg gulzig, mag blij zijn als ze er met pauze 11min. over doet (100cc). ook heeft ze al sinds de zwangerschap regelmatig de hik wat soms n kleine 10min..aanhoud. ze is best veel wakker overdag maar lijkt wel tevreden. huilt weinig en kan lekker om dr heen kijken. de laatste week begint ze ook na de voedingen melk en slijm te spugen, is erg onrustig als ze moet boeren. dr nekje draait ze alle kanten woest op en op n gegeven moment krijst ze alles bij elkaar! soms heb ik ook t idee dat het omhoog komt maar ze het weer doorslikt ofzo.. zou dit misschien op reflux kunnen duiden? ohja, ze heeft ook spruw maar de ha wil dr niks aan doen.. weetniet of dat er iets mee te maken kan hebben? vast bedankt voor jullie reacties!! liefs melanie
Slijm en kwijlen duiden niet op reflux volgens mij. Ik zou het bij de spruw zoeken. Maar je kunt altijd de reflux-trucjes toepassen. Lang rechtop houden na het eten en dr bedje iets omhoog bij het hoofdeinde. Eventueel johannesbroodpitmeel door de fles. Maar pas hier wel mee op, sommige baby's krijgen er krampjes van. En proberen haar minder gulzig te laten drinken of een andere fles misschien, want dit zorgt voor veel lucht (= hik en onrust bij boeren etc). De JBPM kan hier ook bij helpen.
dankje voor je reactie! was vanmiddag sowieso al van plan om n andere fles te halen, die van dr. brown. toevallig ervaring mee? heb de difrax s, llus dentalspeen, chicgo, advent al geprobeerd maar die zijn hier waardeloos.. morgen controle op cb maar dacht kan de vraag net zo goed hier stellen, anders alsnog morgen.. dat gekwijl vraag ik wel ff na. fdacht zelf ook aan de spruw als oorzaak, maar google kwam bij reflux uit en herkende dat druk met t nekhe bewegen enzo dus maakte me al n beetje zorgen.. vndaar t topic hihi
Dr Brown werkt goed bij gulzige kindjes. Tegen reflux kun je in principe niks doen, daar moeten ze overheen groeien. De tips die Babyproject heeft gegeven, kunnen het spugen enzo wel verminderen..
Waarom wil je HA niks aan de spruw doen? Een kindje kan daar echt wel last van hebben, ze kunnen er van spugen of onrustig worden. HA zijn vaak onwetend wat betreft baby's. Laat je niet wegsturen hoor, behalve als er een goede reden is natuurlijk. Ik zou zeker morgen dit alles even aankaarten bij het CB. Schrijf vandaag even als een soort dagboekje op wat er gebeurt. Hoeveel en wanneer eet ze, hoe vaak spuugt ze, wat doet ze met haar nek etc. Dan is het meteen wat duidelijker voor de arts daar. Succes en sterkte