Lieve meiden, ik heb echt ff jullie raad nodig. Bijna 2 weken geleden werd ons meisje wakker met 3 rode vlekjes op haar elleboog, 1 vlekje op haar voet en 1 op haar pols. Omdat wij toen op vakantie waren en het daar stikte van de muggen, gingen wij ervan uit dat het muggenbultjes waren. ze waren vuurrood maar niet echt bultjes... gewoon vlekjes dus. De vlekjes werden in de loop van de tijd wat minder rood maar verdwenen niet. zaterdag zaten er ineens wel bultjes op en ze leek er af en toe jeuk aan te hebben. wij hebben de hap gebeld ivm weekend en die dacht aan waterpokken. ik twijfelde direct want dan zou het toch erger moeten zijn? Vanaf die zaterdag zijn er nog 3 plekjes bijgekomen. ze is niet ziek of hangerig. Wat zou het kunnen zijn? Bekijk bijlage 267078
Hoi meis! Wat zielig!! Ik kan het niet heel goed zien. Maar ik vindt het niet echt op waterpokken lijken.. Kan je niet even langs de ha?
Kan wel de waterpokken zijn hoor. De eerste twee dagen hoeven het er maar een paar te zijn. ( kan ook zo blijven. ) meestal de derde dag komen ze als bosjes te gelijk naar boven. Is het gevuld met wat water denkje dan zouden het gewoon de waterpokken zijn. En ze hoeven zich niet meteen ziek te voelen kan ook later zijn. Koorts hoeft ook niet meteen. En anders zou ik gewoon denken muggen bulten.
Hier ook zoiets en hier blijkt het krentenbaard te zijn. Bij waterpokken gaat het heel snel met de uitslag. Krentenbaard is een bacterie. Hier nu antibioticazalf gekregen. Google maar eens op krentenbaard afbeeldingen. Door krabben verspreidt het zich verder. Dus even langs de huisarts!
Ik vind het op muggenbulten lijken...Bij mijn oudste dochter duurt het vaak wel 3 of 4 weken voor die wegtrekken.