Baby verslikt zich/kokhalzen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door angiebaby, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Beste lezer.

    Ik zit met iets waar ik me erg zorgen om maak....
    Onze dochter is met 36 weken en 1 dag geboren,we zijn begonnen met borstvoeding en bijvoeding maar de borstvoeding kwam na 3 weken nog niet echt op gang en ze wilde ook niet aan mn borst drinken dus we zijn nu helemaal overgestapt op flesvoeding.
    Ze is nu 4 weken oud.

    Ik het ziekenhuis had ik t al een keer meegemaakt maar nu thuis doet ze het af en toe ook........

    Ze laat moeilijk boertjes wat we ook doen.
    Ze spuugt eigenlijk nooit.
    maar het enge is dus als ze plat ligt of zich heel druk maakt (bijvoorbeeld een tijdje huilen)dat ze dan ineens veel slikt en begint te kokhalzen en helemaal rood aanloopt en dan zie ik veel slijm geen melk...en ze krijgt het niet weg en raakt in paniek.

    Ik moet haar dan zo snel mogelijk optillen en rechtop houden en wrijven over haar rug maar dan nog lukt t bijna niet om t weg te krijgen en langzaam aan trekt het dan nog weg maar ze kan ook niks spugen...

    Daardoor durf ik haar eigenlijk ook niet op haar rug in bed te leggen want ik ben bang dat ze stikt want ik heb wel eens geprobeerd om haar te laten liggen om te kijken of ze het zelf weg krijgt maar dat werkt bijna niet.

    Wat zou het kunnen zijn?
    Ik wacht op uw antwoord.

    Bedankt!
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Heb je het gevoel dat het komt door het niet boeren? Welke fles gebruik je?

    Groetjes Adrienne
     
  3. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hallo!

    Nou ik hoop dat t komt door t niet boeren maak me best wel zorgen wat als t gebeurd en ik er niet bij ben?ben echt bang dat ze stikt,heb net tips gezocht voor te laten boeren en dat was haar heel hoog op me schouder leggen met armpjes over me schouder heen en werkte gelijk ze boerde hard en werd gelijk heel rustig.

    ?andaag heeft ze t dus weer 2 keer gehad.
    Ik gebruik de medela calma fles omdat ik eerst was gestart met de borst,t lijkt mij dat dat wel een goede fles is toch?

    En standaard is ze bij de eerste slok zo gretig dat ze zich dan ook verslikt en moet ze veel hoesten daarna drinkt ze rustig.
     
  4. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hallo!!

    Nou ik hoopdat dat het is want ben echt bang dat ze een keer stikt.
    Heb net ook tips gezocht om dr te laten boeren en dat werkte gelijk!!
    1 zei dat ik dr heel hoog over mijn schouder moest leggen met haar buikje een beetje op mijn schouder en armen over schouder heen en dan goed wrijven dat werkte goed en ze werd meteen heel rustig.

    Omdat ik was gestart met borstvoeding gebruik ik nog steeds de medela calma fles ik neem aan dat dat een goede fles is,alleen verlsikt ze zich standaard bij de eerste slok omdar ze te gulzig is dan moet ze veel hoesten maar daarna drinkt ze gelijk rustiger verder.
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ten eerste wil ik je even zeggen; als je het niet vertrouwt is het altijd aan te bevelen om naar een huisarts te gaan natuurlijk.

    Hoog op je schouder is de beste manier om te laten boeren. En boeren moet ze wel doen, zeker omdat ze zich nogal eens verslikt. De calma is zeker een goede fles, maar ieder kind is anders, en soms werkt een andere fles nou eenmaal beter voor een bepaald kind. Misschien zou je ook eens de dr Brown fles kunnen proberen, misschien dat ze zich dan niet meer verslikt en zo minder hoeft te boeren.

    Op de rug slapen met het hoofdje opzij gedraaid is het veiligste voor een baby. Lees eens iets op de website van de stichting wiegedood.

    Het feit dat je midden in de nacht achter de pc zit, zegt genoeg over je bezorgdheid! Laat die wegnemen door een arts als je er teveel meezit.

    Groetjes Adrienne
     
  6. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heel erg bedankt en sorry voor 2 berichtjes ik deed het met mijn telefoon en hij gaf 2 keer aan dat hij niet geplaatst was blijkbaar dus wel.....haha..

    ik probeer nu die manier van boeren en merk dat ze al veel rustiger is ik kijk het nog een paar dagen aan en anders ga ik gelijk naar de huisarts beloof het!
     
  7. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Geeft niets hoor, die 2 berichten.

    Succes verder! Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina