Kussen op de mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikbengekkekim, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Wat vinden jullie ervan dat jouw kind (in mijn geval 3 maanden oude baby) op de mond wordt gekust. Ik vind het zo erg dat ik me hierin moet verdedigen. Uit hygiënisch oogpunt maar ook pedagogisch.

    Gisteren opa en oma die mijn kleine frummel op de mond kussen. Zo kwetsbaar.

    hebben jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie dat opgelost?
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ik zeg gewoon dat ik dit niet wil. Ik voel me alles behalve verplicht me daarover te verantwoorden.
     
    Sado en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.044
    113
    Vrouw
    Daar mag je gerust wat van zeggen. Je kindje is best nog klein en kwetsbaar en ook al zou ze wat ouder zijn, als jij je er niet prettig bij voelt dan kun je dat gewoon zeggen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Alleen de ouders, verder niemand. Mijn schoonmoeder wilde het ook steeds, maar daar hebben we van gezegd dat we dat niet wilden. Ik zie de toegevoegde waarde niet van het mondkussen door anderen dan de ouders, heb het altijd raar gevonden.
     
  5. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Nee,doe het zelf ook niet, dus een andere al helemaal niet.
    Gewoon zeggen dat je dat niet fijn vind mocht iemand dat doen.
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Totaal geen problemen mee! Mijn zoon is 5 en geeft ons en de opa’s en oma’s een dikke pakkerd vol op de mond :roflmao:
     
    tuc, Theezeefje, Youtan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Inderdaad, ik zie hier niets vies of kwaads in.
     
    Biny, Youtan en Malbec vinden dit leuk.
  8. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Zou ik niet goed vinden. Als je dat als ouder doet is normaal , maar niet als iemand anders dat doet..
    Mijn zus kuste mij voor corona ook altijd op de mond. Ik baalde daar altijd van. Als ik iemand een kus geef doet ik dat altijd op de wang. Mijn man uitgezonderd natuurlijk..:)
     
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Het maakt niet uit wat anderen ervan vinden, de een vindt het prima en de ander niet, het gaat erom wat jij ervan vindt.
    Als jij het niet prettig vindt dan geef je aan dat je het niet wil en daar hebben ze zich maar aan te houden.
    Het voelt voor jou vreemd en niet oké, niemand kan en hoeft jou daar in om te praten dat het wel mag, het is namelijk een persoonlijke keuze en jouw gevoel daarbij.
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Neeeeee alsjeblieft niet zeg. Wij doen het zelf ook niet, dus een ander gaat dit ook niet doen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    TO heeft een baby van 3 maanden, die kan natuurlijk nog niet zelf aangeven of ie dat wel prettig vindt of niet.

    @TO ik weet niet meer hoe dat hier ging. Denk dat als dat was voorgevallen ik iets had gezegd in de trant van dat ik dat minder erg zou vinden als ons kind wat ouder zou zijn en zélf aan kan geven of ie dat prettig vindt (en het dan ook goed vindt), dan nu het om een baby gaat die zich niet kan verwoorden.
     
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ze vraagt ervan wat wij ervan vinden wanneer het ons kind betreft. Ja. Die van mij is nou eenmaal 5 en geen baby meer :roflmao:
     
    emmen88 vindt dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.044
    113
    Vrouw
    Een kind van 5 of een baby van 3 maanden is wel een verschil.. onze zoon van 4 geeft ook een kus op de mond als hij een kusje wil geven, helemaal prima. Bij zijn zusje van 8 maanden doen we dat (nog) niet en opa's en oma's ook niet.
     
    Sado vindt dit leuk.
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ze vroeg er toch om wat we ervan vonden bij onze kinderen?

    *Wat vinden jullie ervan dat jouw kind* (in mijn geval 3 maanden oude baby) op de mond wordt gekust.

    Ik heb nou eenmaal geen baby meer, geef gewoon antwoord op de vraag.

    Bij een baby van 3 maanden deden wij het ook niet, gewoon op het hoofdje.
     
    emmen88 en Spectre vinden dit leuk.
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik vind het zelf vies, ook niet door mij of mijn man (want mijn mond is net zo vies als die van opa en oma)
    Maar zelf m aak ik er geen gedoe van. De jongste kan met die getuite lipjes naar oma rennen, tja, begrijpelijk dat oma dan een kus op haar mond geeft.
    Zelf vind ik het veel lekkerder om een dikke smakkerd op die heerlijke hamsterwangetjes van haar te geven :D
    Maargoed, ik vind kussen op de mond altijd viezig. Mijn derde wil als hij gaat slapen altijd 1 knuffel, 1 kus (op zijn mond) en 1 knuffelkus(Dat is dus elkaar heel erg knuffelen en ondertussen elkaar heel veel kusjes op de wang geven). Dan zet ik mezelf er overheen en geef hem echt wel een kus op zijn mond. Maar fijn vind ik dat niet nee. Ligt vooral aan mijzelf :D
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Dit ja.
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Na het nog een keer nagelezen te hebben staat het er idd. letterlijk ja.
    Toch maakte ik uit de tekst/ vraagstelling op dat TO zich meer afvroeg hoe de rest hier erover dacht als het een baby van 3 maanden betreft.
     
  18. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    In die tijd deden zowel wij als andere het nooit op de mond, altijd voorhoofd of handjes, later ook op de wang.
    Tegenwoordig (22mnd) geeft ze ons zelf een dikke pakkerd op de mond.

    Blij toe dat niemand het destijds deed, maar ik zou er ook zeker wel wat van zeggen. Bij zo’n kleintje doe je dat gewoon niet en zeker in deze tijd zouden ze het moeten begrijpen
     
  19. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Kussen op de mond doe ik alleen bij mijn relatie/partner, alle andere mensen van wie ik hou krijgen de kus op wang, voorhoofd ed. Er zou dus ook zeker niemand mijn baby op de mond mogen kussen. Voor mij voelt dat heel raar. Dus als iemand dat probeert zou ik er meteen iets van zeggen.
     
  20. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hier blijkbaar een uitzondering, wij doen het wel en de opas en omas mogen dat ook gewoon (zelfs mijn broer en schoonzus mogen dat gewoon). Ik vind er niks vies aan, misschien alleen als iemand lippenstift zou dragen oid.

    Bij een baby weet ik niet meer, denk dat we het daar niet echt deden, maar pas wanneer ze zelf met open mondje/ getuite lipjes kwamen vragen om een kus.

    Maar wat wij er van vinden, zoals al eerder iemand zei, doet er niet toe. Als jij het niet wilt, mag en moet je dat gewoon zeggen. Meer reden als, dat wil ik niet, is niet nodig.

    Mijn schoonmoeder had in de kraamweek al het idee haar pink in de mond van de baby te stoppen, dat wil ik ook gewoon niet. Onze pink en meer niet. Gewoon gezegd en toen was het goed/klaar.
     

Deel Deze Pagina