Meiden, Slapen ging hier gelukkig weer heel goed de laatste tijd, al moeten we soms nog flesje meegeven of er even bij blijven zitten. 'S nachts slaapt hij 11 a 12 uur dus perfect! Maar... Hij heeft besloten dat hij nog maar één slaapje nodig heeft. Ik heb hem altijd naar bed gedaan als hij moe is, dus nu niet anders, maar het werkt niet meer. Hij staat meestal tussen 7 en 8 op, voorheen ging hij dan tussen 10 en 11 weer slapen maar nu redt hij het makkelijk tot 12/half 1. Het probleem is echter dat hij maar een half uur tot drie kwartier slaapt! Ik probeer hem nog even te laten liggen, maar meneer gaat gewoon gillen. Geeft op zich niet, als hij 's middags nog zou slapen maar dat doet hij dus niet, hoewel hij tegen vijven hartstikke moe is. Niks helpt dan, geen fles, blijven zitten, laten huilen, wiegen.. Dus uiteindelijk geef ik het op, en na eten en douchen ligt hij rond 19.00 compleet gesloopt in bed. Wat kan ik nog doen om hem te helpen? Het is zo sneu om hem tegen de slaap te zien vechten.
Laat het gaan. Je kunt hem niet dwingen te slapen Herkenbaar hoor, dochter doet hetzelfde af en toe. Ze is zo ontzettend moe maar slapen, ho maar. Tja, dan is het zo. Dan moet ze de middag maar door en gaat ze eerder naar bed. Normaal gaat ze rond 18.50u maar dan soms al om 18.15u.
Afwachten tot ie aan dit ritme gewend is en niet meer zo gesloopt is al om 5 uur Want dwingen om te slapen kan toch niet
Niets doen, go with the flow. Onze zoon slaapt sinds hij zo'n 7,5 maand is slechts 2x een half uur per dag! Heb aan den lijve ondervonden dat het proberen te sturen totaal zinloos is . Als ik zie dat hij moe is leg ik hem in bed. Als hij meteen begint te krijsen haal ik hem direct weer uit want ik hoor gauw genoeg wanneer slapen niks wordt. Laat hem dan gewoon weer spelen. Zo lang hij niet huilt of jengelt van vermoeidheid laat ik hem lekker gaan en probeer ik het later weer.
De overgang naar 1 slaapje verliep hier ook wat rommelig. Dan sliep ie een uurtje, dan helemaal niet en dat werd een slaapje van 2.5 uur...als ie niet sliep dan gingen we vaak 's middags samen even de bank op, heerlijk Tis geen slaapprobleem maar een nieuwe fase
Hier hetzelfde. Overgang was heel rommelig. Soms 2 slaapjes, soms 1 en dan al om 17u moe. Soms lange slaapjes, soms korte. Om 10u al moe en proberen uit te stellen pfft Stilaan kwam hij in een mooi ritme dus even geduld hebben gemakkelijk is het niet want je kan bijna niks plannen
Ja! Hier zoontje van ruim 10 maanden, als ik dit vergelijk met jullie is dit toch veel te vroeg?? Hij wil 's ochtends niet meer slapen, hij komt er om 07:00 uur uit en ging er dan rond 8:00/08:30 weer in voor 30-45 min. Heerlijk want dan was hij om 13uur weer klaar voor zijn middagslaapje. Heb hem er vanochtend al 2x in gelegd omdat hij toch écht in zijn oogjes wrijft maar na even spelen in zijn bedje begint hij toch te huilen en zit het slapen er niet in. Ben ik nu hard als ik zeg, dikke vette pech? Ik ga echt niet de hele ochtend proberen of hij nou alsjeblieft eens wil slapen. Als ik met hem bezig blijf lekker fietsen enzo dan houd hij het vol (en is hij ook blij) tot 12:30 en slaapt dan 2uur waarna hij om 18:30 weer de nacht in gaat en dan dus ruim 12uur slaapt. Als ik hem dus wel rond 11:00 uur op bed zou leggen slaapt hij een uurtje en dan om 16:00 uur weer een uurtje en dan heb ik het gevoel dat mijn hele dag vol zit met slapen en sowieso door de onregelmatigheid kan ik geen afspraken plannen waar ik ook in mijn hoofd moeite mee heb...niet weten waar ik aan toe ben. Hoorterbij he hihi
Ik ben ook van het plannen maar heb met slaapjes nooit moeilijk gedaan eigenlijk. Als we niks op de planning hadden paste ik me aan hem aan en hadden we afspraken paste hij zich aan mij aan door of te slapen in de auto of wandelwagen of wakker te blijven...soms gebeurde het dan dat ie na 5 minuten slapen in de auto de rest van de dag niet meer sliep en met warm zomerweer wilde hij soms weer twee slaapjes doen, ben daar gewoon in mee gegaan. Hij was trouwens 11 maanden toen ie naar 1 slaapje ging.
Lekker laten gebeuren dus, dat past gelukkig ook wel bij ons! Ritmes en schema's zijn ons vreemd Bedankt voor de reacties! Zou trouwens wel tof zijn als hij uiteindelijk 2 a 2,5 uur zou slapen... Hallo huishouden!
Heel herkenbaar toen wij over gingennop 1 slaapje. Ze sliep tot 11, 5 maand 2x 1 uur, niet veel dus. Opeens wilde ze in de ochtend niet meer slapen of juust wel ochtend en middag niet meer. Toen over op 1 slaapje. Eerst skiep ze maar 1 uur, toen steeds wat langer. Nu is het nog elke dag anders. Soms valt ze meteen in slaap, soms pas na een half uur kletsen. Soms slaapt ze 1 uur soms 1, 5 en heel soms langer. Ze gaat wel altijd rond dezelfde tijd naar bed. Nu half 1 maar in het begin eerder. Ik ga er ook maar in mee, zou ook graag willen dat ze 2 uur ofzo zou slapen, maar helaas. Kannhet wel willen.