Baby vijf weken stikt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoontje lag net in zijn wippertje en ineens begint hij te protesteren (net zoals wanneer hij bijna gaat huilen, beetje een paniekerig geluid) en met zijn armpjes/beentjes/hoofdje te zwaaien. Het leek wel of hij een toeval kreeg! Ik pakte hem op en legde hem op zijn buik op mijn benen en tikte hem op zijn rug, toen ging hij hoesten en heel hard huilen. Er kwam zelfs een beetje vocht uit zijn neusje.
    Hij was duidelijk in paniek en ik hoef niet te zeggen dat wij ons dood geschrokken zijn.
    Herkent iemand dit?

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Poeh wat een schrik zeg! Bah..
    Heeft je kindje verder ook nog problemen? Zie je wel eens dat de voeding weer terug stroomt? Misschien zou dat een verklaarbare reden zijn. Anders weet ik het niet.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zie hem wel vaak slikken ja. Er komt dan geen voeding uit zijn mondje maar het lijkt wel wat omhoog te komen.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Volgens mij herken ik wat je beschrijft. We hebben het twee keer meegemaakt en dat was vrij snel achter elkaar. We waren in die tijd van volledig BV naar half half BV en nutrilon aan het wisselen dus heb het daarop afgeschoven. We hebben het nog wel eens met de arts besproken maar die vroeg ons alleen alert te blijven en het in de gaten te houden. Daarna is het nooit meer gebeurd. Wat ik in die tijd heb gedaan is hem veel in de box gelegd (dicht in de buurt) en dan met een kussen onder zijn hoofdje voor het geval dat er wat voeding terug kwam.
    Schrikken is het zeker. Als je het niet vertrouwd zou ik je kinderarts bellen of huisarts. Sterkte en successs

5. luuus

luuus Niet meer actief

herken je verhaal wel, ik heb dit met mijn oudste dochter ook een keer gehad in de eerste weken.. was me echt kapot geschrokken ze hield ook echt lang dr adem in.. daarna gelukkig nooit meer gehad maar je schrikt je echt kapot indd!!!

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben het gelukkig nooit meegemaakt, maar het lijkt me doodeng.
    Hopelijk blijft bij deze ene keer bij jullie.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben dit ook een keer gehad. Echt heel eng inderdaad!!!
    Ze sliep toen al bij ons in bed, maar hield haar onbewust nog veel meer in de gaten dan anders. Het is echt schrikken zoiets.
    Bij ons is het ook verder nooit meer gebeurt.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier al meerdere keren gebeurd, dan verslikt ze zich en raakt 't haast niet kwijt zeg maar. Eerste keer dat 't gebeurde was 's nachts (sliep toen in 't wiegje naast ons bed, dus ik was direct klaarwakker en had d'r direct uit de wieg gegrepen).

Gebeurt nu nog een keer in de zoveel tijd, maar meer als ze zich heel druk maakt, zich dan verslikt. Meestal is het even een keer hoesten en dan is ze 't kwijt, maar soms werkt dat dus niet om een of andere reden.

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hier is het ook meerdere keren gebeurd en soms nog wel eens.
    bij ons had het te maken met verborgen reflux.
    de voeding komt dan omhoog, maar niet in de mond... als het een keer verder omhoog komt, komt het uit haar neusje lopen... en doordat het ook in haar slokdarm omhoog komt krijgt ze even weinig lucht...
    wij mogen haar daarom niet meer plat op haar rug leggen...
    als dit nog eens gebeurd zou ik als ik jou was even de ha bellen voor een afspraak.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier ook
    kiara is bijna 4 weken..
    en heeft een slappe luchtpijp..
    maar zei verslikt en stikt dan ook half..
    1 keer hielt ze bijna 10 sec haar adem in ..
    ik blies in haar gezichtje en zehaalde weer adem
    ik ben niet iemand die snel in paniek raakt
    maar mijn hart ging wel even tekeer

idd heel goed opletten
    en zorgen dat je je kindje altijd hoor.!

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het doodeng om zo te gaan slapen.
    Stel je voor dat het vannacht nog een keer gebeurt.. We nemen iig de babyfoon mee naar bed voor een keer.
    Het is wel fijn om te horen dat meer kindjes dit gehad hebben en nog leven!

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    kan idd met verborgen reflux te maken hebben, je kunt hem snachts ook in een zijligkussen leggen dan stroomt het tenminste niet zijn luchtpijpje in en het bedje wat omhoog aan het hoofdeinde.

13. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier is het in de eerste weken ook meermaals gebeurd,tot blauwe lippen aan toe zelfs.
    Hij bleek reflux en koemelkallergie te hebben. Hebben hem zowel in bed als in de box altijd een beetje schuin gelegd.

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zoals meerdere denk ik ook dat het kan komen door bijv. verborgen reflux!
    Doe anders het bedje iets omhoog bij hoofdkant! En als je het niet vertrouwd kleine mooi naast jullie bed neerzettn!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb vannacht zijn matrasje inderdaad opgehoogd met handdoeken (die heb ik eronder gelegd) en we hebben de babyfoon meegenomen naar bed.
    Vanochtend werd ik wakker met dat ding in mijn hand naast mijn oor, de batterij leeg :p.
    En de kleine lag met zijn hoofdje tegen de spijlen van het bed, zijn beentjes bijna horizontaal de andere kant op en zijn voetjes omhoog geschopt in het kruis van zijn broekje zodat de pijpjes er los aanhingen zeg maar.
    Hij schopt zichzelf 's nachts meestal omhoog en dat lukte nu natuurlijk niet. Maar alles is gelukkig goedgegaan. Wat kun je je een zorgen maken als moeder zijnde zeg.

Ik ben ook bang dat hij iets van verborgen reflux heeft, ik ben er veel over aan het lezen en goed op de kleine aan het letten. Ik herken wel het slikken en moeilijk kijken, ook slaapt hij overdag slecht/niet en lijkt hij zich ongemakkelijk te voelen. Maar ik wil ook niet te overbezorgd zijn en meteen naar de huisarts rennen..

16. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier ook wel een aantal keer mee gemaakt eerste keer was het snachts nou we schrokken ons dood had haar heel snel overeind uit haar wieg.
    En later nog een paar keer gebeurt dat is ook een reden waarom ze heel lang bij ons op de kamer heeft geslapen en ook overdag legde ik haar bij me in de buurt.
    Nu heeft ze het nooit meer maar ze heeft nog wel heel lang gespuugd en oprispingen gekregen.

17. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je moet ook het bedje omhoog zetten en niet het matras. maar als je twijfeld of het niet vertrouwd neem dan contact op met je ha. want bij verborgen reflux kunnen ze steeds meer klachten krijgen dus hoe vroeger je erbij bent hoe beter.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    kaart het even aan bij de dokter. dat kan veel onzekerheid wegnemen. wij hebben het een keer of 3 gehad maar mijn ervaring was dat het erger leek dan het was...hij verslikte zich gewoon en als je dat zelf hebt is het ook erg moeilijk om weer goed te ademen. je schrikt natuurlijk met z'n kleintje! onze kleine is een spugertje maar arts wilde geen medicijnen geven omdat hij er totaal geen last van heeft en goed groeit 9nu 6 maanden) maar laat het even nakijken!

Deel Deze Pagina