Hoi allemaal! Ik weet even niet meer wat ik moet doen of wat een oorzaak zou kunnen zijn, maar sinds 2 weken word ons kereltje van 11 maand elke nacht een keer wakker om eerst volop echt wakker te zijn en te kletsen, en daarna elke keer half huilend weer in slaap te vallen. Gisternacht was het 2.30 uur, vannacht 5.00 uur, heel wisselend dus, maar elke nacht één keer. Ik ben er al eens heengegaan, of het misschien kou was (nee), vieze luier (nee), ik liep weg en toen ging hij slapen. Op het bureau zeiden ze dat ik absoluut niet met een fles of zo moest beginnen, want dan had ik kans dat ik er elke nacht uit zou moeten. Maar honger kan het ook niet zijn, in mijn ogen. Herkent iemand van jullie dit? Is het een fase? Of kan er iets anders zijn?
Dat is toch gewoon heel normaal. De meeste kinderen worden wel eens (of vaker) wakker, net als volwassen mensen. Als hij weer vanzelf in slaap valt, is er toch niks aan de hand? Mijn zoon van 2,5 wordt ook nog iedere nacht een keer wakker hoor.
Even een aai over de bol en het is weer goed? Dan zou ik dat gewoon doen. Gaat wrs weer voorbij over een tijdje. En honger. .. Kan best voorkomen bij een groeistuip of andere snelle ontwikkeling. Ik geef dan wel wat, gaat ook altijd weer voorbij na een paar dagen Bij ons. Maar het klinkt idd nu niet als honger. Ik zou er overigens voor tekenen. .. mijn zoon is tegenwoordig iedere nacht zeker een uur wakker en nee niet gezellig kletsend. En mijn dochter heeft tegelijk ook zo'n periode. Pfff. Maar ook dat zal weer overgaan.
Dat is typisch voor de 11-maandenfase. Mijn oudste kinderen hadden dat ook en nu de jongste ook weer. Even doorbijten en voor je het weet is het gelukkig weer voorbij.
Herkenbaar. Begon bij onze zoon toen ongeveer een jaar was. En wil niet pessimistisch zijn maar het deze 'fase' duurt helaas nog voort. We geven er vooralsnog maar gewoon aan toe. Mijn vriend en ik doen wisseldiensten, de ene nacht gaat hij er uit om even naar hem toe te gaan, de andere nacht ik. Geloof me je went eraan en het is op deze manier ook goed vol te houden. Succes!