Ik heb een vraagje. Bij onze Mutsy Transporter hebben wij een dekbedje met een hoesje gekregen. Nu weet ik dat je tot 2 jaar geen dekbed mag gebruiken in een bed, maar geldt dit ook voor de kinderwagen? Bij onze dochter hebben we het dekbedje nooit gebruikt, maar nu ik ga bevallen tijdens de koude dagen lijkt het me wel lekker. Weet alleen niet of het veilig is... Hij zal er alleen onder liggen als we gaan wandelen en geen hele nacht oid. Graag jullie reactie hierop! Bedankt!
Wij hebben het dekbedje inde winter gewoon gebruikt. Je staat er toch de ele tijd bij, dus je kind kan niet ongemerkt onder het dekbed stikken of oververhit raken.
Ja ik denk ook dat ze het er niet zomaar bij zullen doen als het niet veilig is toch??? Misschien dat ik hem dan wel bewaar voor als het echt heel koud is. Ik blijf het wat eng vinden hahah
Ik heb ook een transporter gehad en ik heb het dekbedje ook gebruikt als ik ging wandelen met de kou (nov-dec 2010 toen er zoveel sneeuw lag) had geen auto en er moesten toch boodschappen gehaald worden. Als Tycho in slaap gevallen was parkeerde ik de wagen in de gang maar haalde wel het dekbedje voorzichtig van hem af ivm warmtestuwing en indd het eronder wegkruipen (al had hij daar niet heel veel ruimte meer voor toen)
Onder toezicht kan het gewoon, idd als je kindje ergens laat staan om te slapen is het veiliger hem weg te halen.
Dekbedje in bed is wat anders dan een dekbedje in de kinderwagen. Wij hebben hem gewoon in de kinderwagen gebruikt (dochter eind december 2011 geboren)....
Ok bedankt meiden! Ik twijfelde zo erg, maar het lijkt me ook zo lekker als het zo koud is! Deden jullie dan ook nog een jas aan of alleen een vestje? Ik ben geneigd om hem straks te warm te kleden denk ik haha! Was bij mijn dochter ook altijd over bezorgd met de kou! Weten jullie ook of er leuke overtrekjes voor die mini dekbedjes te krijgen zijn? Die er bij zit voelt zo syntethisch als de pest! z
Hier wel een warm vest/jasje aan en een mutsje op... Wel een broek en sokken, maar geen schoentjes... Overtrekjes zijn er van verschillende merken als Cools ofzo (wel prijzig). Maar als je een handige (schoon-)moeder hebt zijn overtrekjes supergoedkoop en makkelijk zelf gemaakt
Hier indd ook vestje of jasje zondr capuchon,sokken en gebreide slofjes (als het echt koud was) en als de wind guur en koud was deed ik de regenhoes er ook bij op. Ik gebruikte wel die overtrek die erbij zat. Hij voelde het niet door de kleertjes die hij aanhad. En je zag niks van die hoes want ik gebruikte dat winddekje altijd. Maar indd volgens mij is het helemaal niet moeilijk om dat zelf te maken! Het is alleen maar rechttoe rechtaan naaien. Ik zou dat zelfs nog wel kunne dosn!
ik heb dat donsje dubbel geplooid en op het matrasje gelegd want vond dit toch maar een hard ding ,dan een hydrofiel doek erover als we gaan wandelen leg ik ons ventje dan in een lodger en een dekentje erover