Mijn zoon van tien maanden heeft sinds vanmorgen allemaal rode vlekken op zijn romp, benen, een wang. Het zijn geen pukkels en het is bijvoorbeeld niet zijn hele buik maar verschillende plekjes op zijn buik. Hij had vorige week koorts en een oorontsteking maar is inmiddels beter. Hij is nu verder ook niet ziek, krijgt alleen tandjes met bijbehorende diarreluiers. Iemand een idee wat de rode vlekken kunnen zijn? Het voelt niet echt schraal ofzo.
Kan het geen rode hond zijn? Ik heb dat als kind ook gehad en dat waren over mijn hele lichaam (maar ook niet overal evenveel) een soort rode vlekjes zoals je beschrijft.
Even kijken of je ze kan wegdrukken, anders wel even naar de huisartsenpost. Had hier een paar weken geleden hetzelfde. Bleek koortsuitslag te zijn. Maar wel even waakzaam zijn bij vlekken. Als je er op drukt en de vlek wordt er niet lichter van moet je aan de bel trekken. Liefs Jetje
Hij maakt totaal geen zieke indruk en zijn temp is 37.1. Ik ga zo ff kijken of je het weg kunt drukken maar ik denk dat het een reactie is op iets. Want het oogt nu wel droog en wordt donkerder; lijkt op schrammen zeg maar. Misschien eczeem? Ik heb as maandag al een afspraak staan voor een vreemde vlek die hij ineens heeft dus kan dit dan ook meteen laten zien.
Misschien wel de 6de ziekte.Dan hebben ze eerst koorts en wanneer de koorts weg is krijgen ze vlekken.Ik vermoed dat het een onschuldig viraal beeld is.
DIT IS ZONDER TWIJFEL DE 6E ZIEKTE, over 2 a 3 dagen zijn de rode vlekken weg, let maar op. met de 6e ziekte hebben ze 3 dagen hele hoge koorts, wat erbij kan voorkomen is idd oorontsteking en diaree. als je dat dan gehad heb en denkt dat alles voorbij is komen de vlekken opzetten. wij hebben dit toevallig ook net achter de rug.
Hmm. Hij had maandag koorts tot donderdag. Donderdag bij de huisarts geweest en die had een antibiotica kuur voorgeschreven. Dat hebben we 7 dagen gebruikt tot afgelopen donderdag. De koorts is dus al zeker een week over want meteen de dag nadat we bij de huisarts waren geweest was de koorts over ivm gebruik ab kuur. Is het dan niet te laat voor rode vlekken om nu pas op te komen als het de zesde ziekte is?
tjs dat is een goede vraag,een week ertussen is ongebruikelijk voor de 6e ziekte maar het kan ook zijn dat de koorts er wel was maar onderdrukt werd door de antibiotica. maar als je twijfeld zou ik het toch even met je huisarts bespreken.
Zesde ziekte (exanthema subitum) Vijfde ziekte (erythema infectiosum) Google anders even de vlekjes en kijk of ze er op lijken.
Bij de vijfde ziekte komen de vlekken pas later, soms wel 2 weken later. Alleen zie je de 5de ziekte meestal bij wat oudere kindjes.
Google is op ringworm? Is een schimmeltje. Zijn ook een soort vlekken. (Denk maar even met je mee hoor)
Mijn zoontje heeft ook de vijfde ziekte gehad. Vond t erg duidelijk te zien omdat hij vuurrode wangen erbij had.
Heb jij een glazen bol? Doe mij er ook eentje dan.. Lijkt me wel makkelijk.. Vind het nogal wat om te zeggen met dikke letters: dit is zonder twijfel ...... Ben daar aub voorzichtig mee..
Als hij afgelopen donderdag gestopt is met de antibiotica kuur dan denk ik dat het een reactie is op het kuurtje.Kan namelijk ook iets later komen zo'n reactie.Zolang het niet erger wordt hoef je daar niets mee te doen maar krijgt hij meer vlekken en jeuk dan even bellen met de HAP.
Gek he dat die vlekken zoveel oorzaken kunnen hebben. Ik bedacht me ook dat hij gister voor het eerst een danoontje heeft gehad. Misshien is het een allergische reactie daarop. Het lijkt alsof zijn huid de laatste tijd zijn huid erg gevoelig is geworden ofzo. Hij heeft allemaal droge ruwplekjes en een grotr witte vlek waarop de huid een beetje rood is maar dit is ook ineens op komen zetten zo'n twee weken nu en voor de zekerheid laat ik daar maandag dus ff naar kijken.
Hmm, die ringworm vind ik niet eens zo gek klinken. Hij heeft een harrnekkige schimmel in zijn liezen, billetjes en een vreemde ronde plek ter grootte van een twee euro munt, alleen is de rand niet verhard.
Lijkt mij dan idd niet heel aannemelijk dat het dan 6e ziekte zou zijn. Morgen ff de huisarts bellen, zou ik zeggen.