Baby voelen 14 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik moet dit even delen..

Vannacht (uurtje geleden) werd ik wakker op mijn rug en het eerste wat ik dacht was: HEE, ik voel heel duidelijk mijn baarmoeder zitten nu!
    Ik ben stevig gebouwd en ik moest de afgelopen dagen echt nog 'zoeken' naar het welbekende balletje in mijn buik. Daarnaast heb ik wel het idee dat mijn buik al aan het groeien is, maar doordat ik genoeg buikvet heb, is het geen strak buikje en is het dus moeilijk te zeggen allemaal.
    Mede daarom voelde dit zo bijzonder: als ik op mijn rug lig, trekt mijn buik wat meer strak en voel ik echt die baarmoeder tegen mijn buik aan! Kan het nu opeens ook heel goed met mijn hand voelen.. Superleuk!
    Net draaide ik me om, op mijn rechterzij, en ik voelde een soort zenuwtrekjes in mijn buik.. Het zat links van het midden, maar verder moeilijk uit te leggen omdat ik op mijn zij lag. Vandaag ben ik precies 14 weken zwanger: zouden die 'zenuwtrekjes' de baby al kunnen zijn? Of zit ik mezelf nu echt gek te maken?! :D

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Het is vroeg, maar zou zomaar kunnen! Leuk hoor! En lekker van genieten.

3. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde de baby ook al zo vroeg, dus het kan zeker! Het was in het begin ook moeilijk te herkennen, maar het werd steeds duidelijker.
    Geniet ervan!!

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Kan zeker wel ik ben zelf ook fors weeg 86 kg op het moment en voelde het ook met 13 weken

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Kan hoor:) Voelde het achteraf gezien ook bij 14 weken voor het eerst. Maar pas vanaf 17 weken voelde ik mn zoontje dagelijks en wist ik zeker dat hij het was..

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde bij beide zwangerschappen vanaf 12 weken het kindje al; twijfelde er eerst erg aan, maar het werd steeds duidelijker tot ik een ferme schop kreeg en alle twijfel weg was ;)

7. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik voelde Uk vanaf week 16. Eerst soort vlinders, en sinds 18 weken een soort duwen/trappen in mijn buik. I <3 mijn kleine kickboksprinses.
    Kan dus gewoon zo vroeg hoor! Ligt er vnl aan waar placenta zit (voor of achter).

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het zou goed kunnen. Dan heb je de placenta niet voor liggen anders had je het niet kunnen voelen.

9. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Herkenbaar! Ik voelde mijn mannetje met 15 weken en voelde hetzelfde. Afgelopen week ff paniek, omdat ik hem niet meer voelde. Gelukkig was alles goed. Placenta ligt voor en manneke ligt lekker diep weggezonken in mijn buik.
    Ik ben ook geen slanke Den ;) Ik denk dat ik het zo vroeg voelde Door mijn slappe buikspieren!

10. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik zat gisteren ook te zoeken naar de baarmoeder drukkend met mn vingers eromheen in mn buik, Ik kreeg ineens een schok leek wel tegen mn handen, ging best hard. Schrok ervan en trok mn handen terug, geen idee wat het was. Daarna nog een keer gaan voelen en kreeg het weer, toen herkende ik het pas.
    Het was gewoon een schoppende baby! Ik had nooit verwacht dat dat al kon met 15 weken, blijkbaar heeft die pal daar naast mijn handen gezeten ik ben er nog steeds van onder de indruk haha

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Bedankt voor jullie reacties, leuk om te horen! :D

Ooh Zwangnie, ik las toevallig vanochtend je topic met goede afloop! Het heeft ook z'n nadelen natuurlijk, als je het zo vroeg al voelt.. Ik zou ook echt panisch worden hoor, als ik het ineens niet meer voel! Gelukkig maar dat je nu gerustgesteld bent! ;)

En Mikos: wat gaaaafff!! :D

Deel Deze Pagina