Gebroken vliezen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moesje1, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik stel deze vraag even voor mijn nichtje, want bij mij is het helaas nog niet zover! ;)

Mijn nichtje heeft sinds vanmorgen haar vliezen gebroken. Doordat de baby nog niet helemaal is ingedaald moet ze zo veel mogelijk blijven ligggen.
    Ze is vanmorgen op controle geweest in het ziekenhuis en daar bleek dat ze nog geen weeën activiteit heeft.
    Wel hebben ze haar getoucheerd (2personen) en ook toen bleek dat er nog geen ontsluiting oid was.
    Ze mocht terug naar huis en daar afwachten of de weeën zouden beginnen. Afgesproken was dat de gyn tegen 5 uur contact met haar zou opnemen en een vervolg zouden bespreken, maar het kindje moest volgens die gyn van vanmorgen wel binnen 24 uur geboren worden, aangezien ze getoucheerd was en dit infectie risico mee bracht.
    Om 5 uur was er nog geen weeën activiteit en de dienstdoende zou overleg plegen in het team wat nu verder..
    Nu is er ineens besloten dat ze moet afwachten tot morgen en dan om half 10 in het ziekenhuis moet zijn. Niet om in te leiden, maar alleen voor een ctg!?!?

Is het niet zo dat na toucheren het kind er idd binnen 24 uur moet zijn?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mij ligt dat aan de termijn (als het voor de 37 weken is wachten ze vaak tot de weeën op gang komen en gaan ze het zo lang mogelijk rekken. Alleen blijf je dan wel vaak in het ziekenhuis) als het daarna is dacht ik eigenlijk binnen 48 uur. Maar het kan ook 24 uur zijn....?

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mijn weten moet de bevalling binnen 24 uur in gang zijn gezet na het breken van de vliezen. Maar goed, ik ben geen arts of vk. Als ik haar was zou ik ff bellen naar de dienstdoende gyn in het zh

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik dacht dat ik vorige week de verpleging tegen mijn kamergenoot in het zh hoorde zeggen, nadat haar vliezen waren gebroken, dat het binnen 48 uur moest komen. Toen hadden zij en ik het er nog over dat we ook dachten dat het dan binnen 24 uur ging gebeuren. Nou had zij vrij snel weeën daarna en binnen 12 uur bevallen.

5. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze is 39 weken zwanger..
    De dienstdoende gyn heeft dit besloten, dus die bellen heeft geen zin.
    Haar eigen vk heeft ze ook nog gesproken en die vind het ook erg vreemd, die vind ook dat na toucheren binnen 24 uur ingegrepen moet worden.
    Die vk heeft ook nog contact gehad met de gyn, maar de gyn gaf aan dat het op het moment erg druk was en dit geen haast had!?
    Ik vind het erg vreemd?

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

tegenwoordig is het 48-36u na breken vd vliezen.
    Hier ook vliezen precies met 37 weken gebroken en naar het zh meteen (medisch). Wij dachten ook: jeetje binnen 24u is het zover.
    Maar gyn vertelde dat dit achterhaald is en het nu maximaal 36u bedraagt. Pas na 24u kwamen mijn weeën op gang en ze willen echt liever je lichaam het zelf laten doen.

7. sunshineS1976

het toucheren is overigens niet heel slim geweest misschien.
    Bij mij deden ze dat pas toen ik al n tijdje goede weeën had. Had toen ook meteen 6cm. Eerder doen ze liever niet wegens infectiegevaar.

8. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daarom juist! Ik wist wel dat als je gebroken vliezen hebt, maar je niet getoucheerd bent, niet in bad gaat ed het 48 uur mag duren.. Maar de gyn had toch besloten om te toucheren, om er op die manier achter te komen of ze het hoofdje al konden voelen (en dus goed konden besluiten of het voldoende was ingedaald.

9. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Kans op infectie wordt na 24 uur steeds groter. Ik zou hier niet mee akkoord gaan! ALs ze tot morgen wacht gaat het veels te lang duren want ze moet dan ook nog ingeleid worden en duurt het minstens enkele uren voordat haar kindje geboren is. Ze moet dit niet laten gebeuren!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik liep met langdurige gebroken vliezen (langer dan 24 uur) ivm hoge vliesscheur en ik mocht kiezen naar huis of in het ziekenhuis blijven en zou dan de volgende ochtend ingeleid worden vanwege evt infectie gevaar. Ik bleek ook achteraf draagster te zijn van streptokokken b (gbs) dus maar goed ook dat ik snel werd ingeleid.
    Ik vind het gek waarom ze niet ingeleid wordt? Ik zou wel aandringen hoor!

11. sunshineS1976

ok ik snap de reden van toucheren wel maar als dat perse nodig was hadden ze haar eigenlijk moeten houden. Baby nog niet ingedaald en kans op infectie nu. Zou dr laten bellen en eisen om terug te gaan

12. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames.
    Gelukkig zijn zojuist in alle hevigheid de weeën begonnen en moest ze dus alsnog naar het ziekenhuis! :-D

13. sunshineS1976

gelukkig! hopelijk snel een mooie baby in dr armen!

14. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    is per ziekenhuis verschillend, ligt ook aan de tijd dat je vliezen breken. Ze willen liefst wel dat binne 24 uur de bevalling op gang komt anders helpen ze het op gang. ben je in de vanond op de 24 uur dan wachten ze vaak tot de volgende ochtend. 48 uur wordt ook vaak aangehouden. Echter mag er dan niet getoucheerd worden ivm infectiegevaar en dat is wel gedaan!
    niet in bad etc. wordt dan ook aangegeven.
    ik heb zelf tweemaal vliezen gebroken gehad zonder weeen en werd de eerste keer na 24 uu ringeleid (vliezen braken in de nacht hoge vliesscheur) de tweede keer was het in de middag en ging ik enkel op controle de middag erop. in het ziekenhuis aangekomen kwamen een beetje de weeen. CTG was iets afwijkend dus ik mocht blijven, weeen werden toen wel sterker maar deden niets en kreeg meteen het infuus erbij. ik voelde het kindje ook wat minder en drong daarom aan op de controle in het ziekenhuis, anders was het pas de volgende ochtend geweest.
    dus meteen bellen als ze het niet vertrouwd, als het goed is moet ze ook haar temp in de gaten houden!

15. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    hihi reactie was al overbodig hoop dat alles goed gaat!

16. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie dames!
    Mijn nichtje heeft gelukkig toch uit zichzelf weeën gekregen.
    En is inmiddels trotse moeder van een wolk van een baby ;)

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Aangepast..zie dat.er inmiddels een baby geboren is :)

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!

19. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had ook langdurig gebroken vliezen. Na 24 u moet je door je VK overgedragen worden door de Gyno, die mag je nog eens 72u laten doorlopen voordat ze ingrijpen. Ik zou wel elke dag voor ctg moeten komen. Helaas liep mijn bevalling uit op een spoedkeizersnede.

Oh!! Gefeliciteerd! :)

20. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik ben ook getoucheerd nadat mijn vliezen zijn gebroken maar als je geen koorts krijgt of iets dergelijks leiden ze je nog niet in en krijg je 72 uur de kans om de weeen uit zichzelf te laten beginnen.

Bij de jongste duurde het 24 uur voordat de weeën begonnen en na 12 uur was hij geboren. Moest wel in het ziekenhuis bevallen en daarna dus ook nog 24 uur blijven ter observatie.

Deel Deze Pagina