Is dit herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lucifer30, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    #1 Lucifer30, 14 okt 2015
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
    Hi ladies,

Misschien een gekke vraag, maar ik heb een 'kwaaltje' die ik niet herken van mijn eerdere zwangerschappen.

Ik heb een dubbel zo snelle hartslag (dat is niks geks als je zwanger bent natuurlijk) maar daarbij ook hartkloppingen, vooral in de middag en avond. Ik heb daarbij ook een benauwd gevoel. Ik let goed op mijn ademhaling omdat ik in eerste instantie dacht dat ik misschien geen buikademhaling deed, en dat het daardoor zou kunnen komen. Maar ik heb dus wel een buikademhaling, daar ligt het probleem niet.

Is dit herkenbaar bij iemand? Ik ben bijna 9 weken zwanger.
    26 oktober heb ik de intake bij de vk, kan natuurlijk altijd tussendoor bellen maar ik ga het eerst hier eens peilen :D

edit: handig om even te vermelden, gisteren is mijn bloeddruk gemeten en die was prima, 110/70..

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Wat ik weet, is dat je tijdens je zwangerschap meer bloed aanmaakt, daardoor gaat je hart ook sneller kloppen. Maar als het te erg is, of je vertrouwd het niet, gewoon de vk bellen hoor!

3. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Heel herkenbaar, merk dat het voornamelijk na eten is en soms houdt het langer aan dan andere keren. Slaap er ook slecht van. Dacht eerst dat het zenuwen waren, het is een vergelijkbaar gevoel. Bij mij was de bloeddruk ook prima en ze maken er zich geen zorgen over.

4. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan idd. Ik heb het in het begin heel erg gehad. Normaal alleen bij stress. De verloskundige zei dat het wel normaal was omdat er meer bloed komt en sneller rond moet pompen. Na de 20 weken eigenlijk geen last meer van gehad.

5. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ja ik heb dit ook heel vaak. Het heeft niet altijd met inspanning te maken, heb het ook gewoon als ik stil zit bijvoorbeeld. Alleen bij mij begon het pas later in de zwangerschap, toen mijn buik echt begon te groeien. Mijn bloeddruk is ook altijd goed (rond 120/60)
    Ik zou het gewoon met de verloskundige bespreken inderdaad.

6. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik herken het ook heel erg! Mijn bloeddruk tijdens de zwangerschap is altijd tussen 110/50 en 120/60 en ik had het ook aan het begin heel erg. Heb het toen aan de vk gevraagd en die zei dat het normaal is, maar wie weet, ik zou het wel even aan je vk vertellen.

Deel Deze Pagina