Moe van bemoeienis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovely83, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben zo erg moe ervan dat mijn ouders zich overal mee bemoeien!
    Werkelijk over alles willen ze mee beslissen.
    Ik zeg aldoor dat we onze eigen keuzes maken maar toch blijven ze het doen.
    Zo hebben we een kinderwagen gekocht zeggen ze dat ze hem lelijk vinden en of we geen andere kunnen nemen :confused: dus zei al gelukkig moet ik er zelf mee lopen en vinden wij hem mooi.
    Ook bemoeien ze zich met de babykamer,mijn vader was hier vanochtend en heeft de hele boel verschoven,want dat vond ie mooier staan. Mijn mond viel gewoon open van verbazing.
    Ben gewoon werkelijk moe van de bemoeienis!

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik heb dat ook.
    Voor mijn ouders is het moeilijk dat ik ineens het huis uit ben.
    En ze waren altijd gewend om dingen voor me te doen (wat ik nooit leuk vond haha)
    Nu ook nog steeds hoor kun je niet beter dit of dat doen over babyspullen.
    Is onze stijl en wij willen het gewoon zo en zo doen.
    Ik moet er niets van hebben als iedereen ermee gaat bemoeien :(
    Ook mijn schoonouders schatten van mensen echt waar alleen soms pff :rolleyes:
    Ik weet nog steeds niet of ik borstvoeding wil geven nou van haar moet het! echt dacht mag toch zelf weten wat ik doe?

Ook vreemde mensen kunnen zich met alles bemoeien bah :rolleyes:

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh mijn ouders zijn er juist heel lief mee, we hebben ook wel een beetje dezelfde smaak dus dat scheelt. En verder vinden ze gewoon dat wij moeten doen wat we willen, ze vinden het toch wel leuk. En als ze het lelijk vinden, zeggen ze nog: aaah wat schattig haha. Mijn schoonmoeder is juist degene die zich werkelijk overal mee bemoeit iiiih. Ik moet dit oh en moet dat en als ik nu eens zo doe, dan is het veel makkelijker. Ja, zij heeft haar kinderen immers echt geweldig opgevoed... Dat ze zichzelf hierbij moesten redden, wordt er even niet bijverteld.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt erg bekent van hoe mijn moeder vroeger was.
    Gewoon lekker vol blijven houden dat jij het doet hoe jij het wil doen en klaar.
    Op n gegeve moment geven ze wel op ;)
    Tenminste die van mij wel.
    Deed ze trouwens ook met t huishouden. Tot ik haar verteld heb dat ze wist waar de spullen stonden en dat als t niet goed genoeg gedaan was ze het best over mocht doen van me :evil:

5. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Met de kleine laten ze me nog gerust, want mijn stijl ligt hun wel. Maar mijn ma ergert zich mateloos aan het feit dat ik mijn kuis/strijk kan laten staan. Ik vind genieten van het zonnetje met mijn dochter belangrijker en dan blijft de rest soms enkele dagen staan! Ik ben heus geen vuilaard, maar ben niet zo structureel in wanneer doe ik wat en dat kanz e amar neit begrijpen. Ze geeft dan continue commentaar.

Ik maak er grapjes over die soms wel een beetje grof zijn. bijvoorbeeld gisteren lagen er reservekleertjes van bij de oma van mn dochter bij ons thuis. Ik heb ze vuil terug meegegeven: 'tja je weet het hé ma, anders heb je ze misschien mar voer 3 weken terug!' Ze kijkt dan een keertje vies mijn richting uit en daar geneit ik van!

Lekker je ding doen en af en toe eens goed je gedahct zeggen zelfs al meot je daar een keertje goed voor roepen. Beter dat ze eht nu leren dan wanneer je kindje dit begint te begrijpen. Ze blijven heus niet boos als eht heftig wordt, JIJ DRAAGT HUN KLEINKIND!

Liefs
    Kitty

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ach Kitty, gewoon de strijkplank en bout vast klaar zetten als je moeder langs komt. Kan ze t weg werken en hoeft ze zich niet meer te ergeren ;)

7. Vlinder84

Haha precies, ik maak er ook altijd grapjes van hoor. Maar meen ze wel. En als het echt te gortig wordt dan zou ik er gewoon van wat zeggen. Al blijft mijn schoonmoeder dan minstens een half jaar boos... Moet ze nu eens proberen, zal ze veel meekrijgen van de kraamtijd :p

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn ouders wonen minimaal 3 kwartier rijden hier vandaan en hebben helemaal geen tijd om zich met mij te bemoeien. Dus ik heb hier helemaal geen last van :)

Toen ik net het huis uit was, zeurden ze nog wel eens dat ze me te weinig zagen. Maar ik heb drie gezinnen (exclusief die van mijn vriend) waar ik langs moet en ik heb duidelijk gezegd dat 1 keer per maand langs komen me al druk genoeg is en dat ze hier maar tevreden mee moeten zijn. Inmiddels zijn ze daar wel aan gewend.

9. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Nou dat van die strijkplank klaarzetten: ik doe alles voor moederlief (poets en strijk al van mn 12e en toen ik thuis buiten ging kwam er een poetsvrouw. Was emteen zeer typerend voor mn vertrek) Zij doet NIETS voor mij!

Wrijf ik het er lekker in hoe graag mn schoonmoeder voor me klaar staat!

Kitty

10. Vlinder84

:confused: Nou, das ook lekker aardig zeg... Voel je je lekker gewenst lijkt me zo :(

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ow wat irritant. Zou er zeker eens een hartig woordje met ze over wisselen. Want als ze nu al zo beginnen, dan berg je maar als de kleine er is.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gelukkig mag je alles zelf in de hand hebben ook als ouders of schoonouders zeggen je moet t zus of zo doen heb je dat zelf in de hand.
    trek gewoon je mond open.
    mijn man en ik doen het op onze manier en tuurlijk zullen ook wij straks fouten maken!
    advies vind ik iets anders(maar niet te veel advies natuurlijk)

13. michke1987

24 jun 2008
    51
    0
    0
    Ik heb het ook, alleen ik heb zo'n schoonmoeder die zo van die steken onder water geeft. Echt vreselijk. Ze is ook belgs, en dan zou je denken nou het is maar net over de grens, het zal niet zoveel verschillen. In belgie werkt het echt wel anders. Ze zit continue de kraamzorg af te zeiken. hoe raar het maar niet is als je gelijk naar huis kan en dan een vreemde in je huis krijgt. Zo zegt ze dat, want in belgie mag je dus 5 dagen blijven in het ziekenhuis. En dat is natuurlijk veel beter in haar ogen. Ook vind ze het raar dat ik borstvoeding wil gaan geven. Maar dat zegt ze dan niet zo, nee dan zegt ze tegen iemand anders waar ik bij zit van, mja ik vind da raar borstvoeding, alez ja het is zo'n vuil zicht ook :confused: . Nou ja echt een vreselijk mens. En het ergste van alles is nog is dat ze oppasmoeder is, en dat ze persee wil dat die kleine straks bij haar komt. Maar dan mogen we maar 1 dag gratis. Derest moeten we betalen.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat lijkt me dit vervelend zeg.. Ben blij dat ik hier geen last van heb. Mijn schoonouders durven echt niet te zeggen dat ze iets niet mooi vinden, of dat ik het beter zo en zo kan doen.. :)

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    gelukkig inderdaad dat we alles zelf mogen beslissen,maar moedeloos word je er wel van.
    Bij mijn zus doen ze het ook,maar zij vind het prima en is ook nog heel afhankelijk van mijn ouders die betrekt ze overal bij.
    Ik ben altijd zelfstandig geweest en ze hebben nooit wat voor me moeten doen waarschijnlijk irriteerd het me daarom ook zo snel hoor als ze zich overal mee bemoeien dan heb ik zoiets ja hallo, nooit naar me omgekeken en druk om me gemaakt en nu wel? Kan er gewoon niet meer tegen dat ze zich zo met mijn leven bemoeien.

16. Female

Female Niet meer actief

@ Michke
    Kan in het rijtje van domste opmerkingen ooit over BV volgens mij :(
    Voelt het wel oke om de kleine bij haar te brengen?

17. michke1987

24 jun 2008
    51
    0
    0
    nee eigenlijk niet, maar ik doe het maar voor men man. Wil ook geen familie ruzie veroorzaken. En ik ben echt niet te bedonderd voor haar er wat voor te geven, had dat ook heus wel gedaan als ze er niets voor gewild had. Maar als je weet hoe duur de kinderopvang is tegenwoordig ga je je eigen kinderen toch niet vragen om de volle pot te gaan betalen. En ik denk niet dat alle belgen zo zijn hoor, maar ik weet zeker dat dit bij de nederlanders niet zo snel zou voorkomen. Maar ach je schoonmoeder kies je niet he. En gelukkig doen men eigen ouders wel normaal :D

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou jammer voor mijn man dan maar ons kind ging NIET heen.

19. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    heb er gelukkig geen last van...
    Het enige waar ik soms "commentaar" op krijg is van me vader dat ik te streng ben....
    maar daar let ik niet op, als het aan me vader ligt mag ie bakstenen door de ramen gooien en dan vind opa het nog leuk...
    maar dat zal wel typisch opa gedrag zyn haha (tot het echt gebeurd ;))

Mijn schoonouders heb ik geen last van die wonen in suriname, dus die spreken we alleen via email/telefoon ;)

20. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ben echt zo blij met mijn ouders. Mijn moeder zegt het eerlijk of ze iets wel of niet mooi vind, maar zegt er dan ook achteraan dat ik het zelf moet weten omdat het mijn spullen zijn. En verder weet ze precies wat voor een smaak ik heb, dus als ze wat koopt kan dat best iets zijn wat zij niet mooi vind maar waarvan ze weet dat ik het wel mooi vind. Ze betalen ook onze kinderwagen, die ze wel mooi vind, alleen niet in knal oranje die wij willen ;) maar die ze wel heel practisch vind en dus ook heel goed kan begrijpen dat we die willen.

Mijn schoonouders kochten altijd alleen wat zij mooi vinden wat bij ons dan linea recta de prullenbak in ging en wilde vooral hun mening opleggen, wat wij wilden was allemaal maar onzin, zij wisten het allemaal wel. Gelukkig hebben we daar geen contact meer mee en heb ik dus een zwaar relaxte zwangerschap :rolleyes:

Deel Deze Pagina