De meeste vrouwen die hun kindje voor het eerst voelen, beschrijven dat als 'plopjes' of 'gekietel'. Maar ik voel een soort van geduw, van binnen uit. Is dit niet ook de baby, of iets anders? En wat voelen jullie nu precies als je de baby voelt?
Ik kon het in het begin het beste omschrijven als een luchtbel in mn darmen Een scheet in wording zeg maar.... Maar naarmate je kindje groter word, gaat het anders voelen. Tot je op een gegeven moment de billetjes/hoofdje van buitenaf kunt voelen. Geniet maar van het gevoel! Ik kan me nu alleen de eerste bewegingen herinneren namelijk... Oja, na de ks, toen mijn darmen enzo weer op de plek gingen zitten voelde dat soms ook als een beweging... ik dacht soms dat ze een baby waren vergeten uit mijn buik te halen!
Ik voelde een kieteltje met 14 weken. Daarna meer plopjes. En met 30 weken had ik gekneusde ribben Het voelt eigenlijk alsof je darmen flink rommelen, maar dan anders.. Lastig uitleggen..
bij de eerste waren het echt luchtbeletjes in het begin die klapet zeg maar. als je nu met speeksel een beetje bellen blaast ( snappie) zon soort gevoel. maar nu waren het eigenlijk gelijk hele zachte schopjes. echt gewoon dat er iemand zat te schoppen in me buik. nu zijn het soms gewoon keiharde trappen hahah
das idd voor iedereen anders bij mij voelde het ook als een soort bubbelbad van binnen en hoe verder ik was hoe harder het ging bubbelen
Ja idd alsof je een wind moet laten, maar gelukkig niet. Dit in het begin dan. Ook voelde het weleens als een trillend spiertje in je been ofzo.
Dat had ik ook! Al een hele poos na de bevalling had ik soms nog steeds het idee dat de kleine er nog in zat! Zo gek.... Verder vind ik het moeilijk om uit te leggen hoe het precies voelde, in het begin dacht ik echt dat het het borrelen van m'n darmen was. Op een gegeven moment had ik in de gaten dat het toch echt de baby moest zijn. Maar ik vond het echt heerlijk!!! Dat getrappel en reactie op je aanrakingen....
Met 16 weken voelde ik de baby voor het eerst kietelen. Nu voel ik omdat de placeta voor ligt nog steeds dat gekietel, harde gevoel zeg maar tegen de buik aan zal nog even duren, ivm die placenta. Maar ik voel ook schopjes op de blaas. Dat zijn rare ploppen, het dreunt wat door. Het is moeilijk om het te omschrijven.
Ohhh... en als je ineens een vervelende aandrang hebt om te plassen! En ineens is dat gevoel weer weg, zonder naar het toilet te zijn geweest
Hehe, erg lastig uit te leggen dus... Ik twijfel nog steeds of ik nu de baby wel of niet gevoeld heb... Voelt toch anders dan dat jullie omschrijven.
Ik vind het in het begin nog het meeste lijken op het gevoel wanneer je met je vinger over de binnenkant van je hand strijkt en tikt. Verschilt toch per persoon!
Ik voelde gewoon echt duidelijk plopjes..je zag ook vrij snel de plopjes en mijn vriend voelde ze ook al vrij snel..langzaam werden de plopjes al echt harde trappen...en geduw voelde ik ook...kan zijn dat hij/zij dan lekker aan het draaien is..
Hallo Allemaal, Ik heb ook dat gevoel van die opborrelende darmen enzo. Sinds een paar dagen heb ik als ik op bed lig zo nu en dan het gevoel van een trillent spiertje wat dan links zit en dan rechts haha..... Zal mij benieuwen of dit een nieuw voetballertje word!!
Grappig al die verschillende ervaringen! Ik voel het nu sinds een week echt goed, en kan het het beste omschrijven als een beweging inderdaad. Krijg geen vlinders in mijn buik gevoel maar wel een gevoel alsof ik in een lift sta als ik de kleine voel bewegen, heel lastig uit te leggen maar voel af en toe ook de plopjes hoor, dat zijn volgens mij echt de schopjes enzo.
Eerst vond ik het inderdaad ook als een spiertrilling voelen, nu zijn het steeds vaker plopjes. Vind het zo'n bijzonder gevoel!
Ik voel al een paar weken een zacht gevoel van binnen of er iemand aan t aaien is daar binnen in hihi.. ik voel het nu steeds vaker en al sik in bed lig heb ik heel veel last van geborrel alleen maar rechts.. zo gek! miss dat het de baby is haha.. dat zachte gekietel is de baby denk ik wel op de schopjes moet ik nog ff wachten mn placenta ligt ook voor en heb de pech dat ik t iets later ga voelen.. wel voel k met de dag steeds vaker dat gekietel en geaai haha.. en wat ik ook weleens heb gehad is dat me buik opblaas en dan weer leegloopt.. en soms een bel die kapot knapt en dan voelt t op die plek beetje koud.. beetje koud belletje.. hoe moet ik dat zeggen . toen met me miskraam ..toen me vliezen braken had ik echt een opgeblazen gevoel en toen splash.. ik denk nu steeds als ik t heb van als t maar blijft zitten.. echt heel raar.
Bij mij voelde het ook als plopjes, maar is natuurlijk bij iedereen weer anders. Zou best kunnen dat het de beeb is hoor.
Nou, dat vroeg ik me nou ook af, net als jij. Ik heb nooit plopjes en dingetjes herkent. Bij 19 weken, 5 dagen, 1 dag voor mijn 20 weken echo kreeg ik een schop! En dat voel ik nu nog! Das tenminste lekker duidelijk Nou ligt mijn placenta aan de voorkant en dan voel je die subtiele bewegingen niet zo goed. Wellicht heb jij dat ook.