Ik voel sinds gisteren de baby en ben nog niet eens 12 weken. Het voelt aan als, uhmmmm hoe zou ik dat beschrijven, zenuwtrekjes in mijn buik of als een visje in mijn buik. Het zijn niet mijn darmen, dat weet ik zeker.Dit is wel mijn derde zwangerschap, ik ken het gevoel. Wie voelde haar baby ook zo vroeg ??
Yup, hier! Al twijfelde ik wel heel erg, vanwege al die mensen die roepen dat dat 'eeeeecht niet kan' en dat er 'zooooveel vrouwen zijn die dat denken' Uiteindelijk werd het alleen maar sterker, begon ik het ook veel vaker te voelen en nu durf ik echt wel te zeggen dat het al die tijd de baby is geweest. Het waren toen overigens nog geen schopjes, het was echt de beweging. Lekker van genieten hoor!
Ik heb mijn baby ook al zo vroeg gevoeld toen ik in de 11e week zat. Iedereen beweerde hoog bij laag dat dat onmogelijk was (echt super irritant) maar ik weet wel beter. Sindsdien ook al vaker gevoeld. Ik ken mijn eigen lichaam goed genoeg om het verschil te merken! Paar dagen terug heb ik weer een echo gehad en daarop was goed te zien hoe enorm bewegelijk de kleine was, dus het verbaasd me ook niets dat ik heb/haar al gevoeld heb! Natuurlijk zijn het geen schoppen. Maar zachte bewegingen die ik voelde. Verschillend van een 'trekkend spiertje' tot een vlinderachtige beweging. En gewoon het bewegen zelf. Ik had het op FB gezet, helemaal trots dat ik was, maar kreeg er zo veel reacties op dat het echt onmogelijk was en dat het mijn darmen waren dat ik die post op een gegeven moment totaal gefrustreerd maar weer verwijderd heb. Heel jammer dat mensen je gewoon niet in je geluk laten! JA het kan dus WEL en laat je niets anders wijs maken hoor!
Ik ook. Alleen dacht in eerste instantie ook dat het wat anders was. Maar de vk ze dat het toch echt de baby was
Hier met 14 weken, maar wel met voorliggende placenta. Is trouwens ons eerste kindje.. Maar ook ik weet zeker dat het de baby was! Voel hem nu steeds vaker, ben benieuwd wanneer het eerste echte schopje komt!
Ik voelde me eerste kindje met 14 weken .. terwijl ik pas een buikje kreeg bij 5 maanden!!... Nu ben ik pas 8wk en heb ik al een best een dik buikje hihi Ik denk dat je de baby zou kunnen voelen als het eenmaal 'zwemt' in je buik , vanaf 10 wk dus ongeveer. Als je het gevoel al kent, is het natuurlijk makkelijker te onderscheiden van ander gevoel in je buik. Leuk toch?!
Ik voelde zowel de eerste als dit kindje voor het eerst rond de 12 weken. Het gevoel was nog heel zwak, meer een kleine kriebel dan wat anders, en ik voelde het zeker niet elke dag, maar het was toch onmiskenbaar de baby. Volgens mij kun je je kindje dus best op een vroege termijn voelen. De één is nou eenmaal wat gevoeliger dan de ander op dit gebied. OP dezelfde manier voelen sommige vrouwen altijd precies of hun eitjes groeien en of deze gesprongen zijn en krijgen anderen hier niets van mee.
Ik dacht ook dat ik het gevoelt had, maar dacht hetzelfde als jullie: 'dat kan niet'... Tot ik bij de verloskundige was en het kindje zich helemaal uitrekte( beentjes in de lucht) en ik het voelde. Dus ik zei: dit kan vast niet maar ik voel het van binnen!' De verloskundige zei: 'dat kan heel goed hoor met 13 weken.