Baby voelen. Met hoeveel weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunshine88, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu 14 weken en 2 dagen zwanger en sinds een paar dagen voel ik af en toe wat trillen in mijn buik en van die rare plopjes.
    Is dit de baby die ik voel bewegen of kan dat nog niet? Want vanaf hoeveel weken kan je de baby voelen?

Alvast bedankt!

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ja hoor dat is de baby! Leuk is dat he, geniet er maar van

3. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Het is mogelijk. Ik weet niet of dit je eerste zwangerschap is, want dan is het bijzonder vroeg, maar het kan wel.

Ik voelde mijn zoontje in week 18 voor het eerst en nu voelde ik de kleine toch al voor de 16e week bewegen.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De eerste voelde ik bij 15-16 weken en deze bij 14 weken al.
    Dus als je placenta gunstig ligt kan het zeker. Geniet!

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik voelde/herkende bewegingen ook al vanaf week 14, al waren het nogniet echt shopjes en duwtjes. Vanaf week 16 gaat ze soms echt leuk tekeer, dit word met de dag duidelijker.
    Als ik loop of bezig ben merk ik het meestal niet op trouwens, alleen als ik zit of stilsta, lig. Het is mijn eerste kindje.

Geniet ervan!:D

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik voel precies het zelfde alleen als ik rustig in bed lig.
    Denk inderdaad ook dat het de baby is.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Voelde bij mij rond 14 weken meer als een zak vol visjes als jeje handen daaromheen legt voel je dat drukke gezwem erin, echt lief. Ik denk altijd maar, als jeje eisprong al kan voelen, waarom dan niet de baby zo vroeg? :D
    Als je het idee hebt dat het de baby is is dit ook vaak zo. En het zit bijzonder laag rond die periode, daar zitten echt geen darmen.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik voel die plopjes en trillingen ook. Vooral als ik rustig zit of lig! Soms denk ik: Maar het is nog zo vroeg? En soms weet ik gewoon zeker dat het de baby is! Heel gek :D

Ik ben best dun, en ga de volgende keer even vragen hoe mijn placenta ligt!

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    plopjes en trillingen zijn toch echt wel de baby...denk dat je zelf ook wel het verschil voelt met je darmen...ik had dat wel iig...want werd al snel gezegd zijn je darmen maar voelde echt wel het verschil! darmgerommel voelt echt heel anders.. ik voelde haar trouwens vanaf 17 weken en 4 dagen..

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja hoor, heel duidelijk! Ik voelde onze meid ook al met 14 weken, twijfelde toen een beetje of het niet mijn darmen waren, maar weet nu wel zeker dat het toch echt de kleine was. Is erg vroeg, maar kan dus wel!

11. miray

miray Nieuw lid

4 dec 2010
    1
    0
    0
    Kapster
    NULL
    Hoi dames ben net 16 wkn zwanger en ik voel de kleine al ti's mijn tweede maar het blijft spannend:)

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    wat lijkt me het heerlijk meiden om de kleine te voelen..ik mag nog even geduld hebben..:)

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    toen ik de 12 weken echo had meende ik de avond ervoor wat te voelen in mijn onderbuik, wat trillen of zo...toen ik vervolgens de gynaecoloog vroeg of ik de baby al zou kunnen voelen zei hij; nee, maar ik ben geen ervaringsdeskundige zei hij er achteraan..

Ik denk nog steeds dat ik toen die avond wel de baby heb gevoeld, het lijkt me juist dat je het voelt ook al zijn ze zo klein, ze springen namelijk als een gek rond en maken salto's rond dat termijn.

Sindsdien had ik af en toe dat idee, niet dagelijks, maar eens in de week een keer of zo, vanaf 18/19 weken begon ik het dagelijks te voelen

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Nu met ongeveer 18 weken. Bij de eerste zwangerschap paar weken later

Deel Deze Pagina