Baby voelen placenta voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna25, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monja

Monja Lid

8 jul 2014
    74
    0
    0
    Ik heb ook een placenta die helemaal aan de voorkant ligt en heb ook nog niets kunnen voelen, jammer genoeg :( Maar de echo's waren tot nu toe allemaal goed en ik heb een Angelsounds thuis waar ik 1x per week even mee naar het hartje luister. Dan ben ik ook weer gerustgesteld, haha :)

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik had beide keren de placenta aan de voorkant. De oudste voelde ik met 18 weken en de jongste met 17 weken.

3. Amethist

En ter info: Een voorliggende placenta is wat anders dan een placenta die aan de voorkant ligt ;).

Een voorliggende placenta houdt in dat de placenta (gedeeltelijk) voor de baarmoedermond ligt.

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja dat weet ik, bedoel echt aan de voorkant. Dus tegen de buik, hij ligt gelukkig niet voor de baarmoedermond. Anders hadden ze dat wel gezegd denk ik? Of kijken ze daar pas bij de 20 weken echo naar?

5. Amethist

Ik doelde met mijn opmerking op een aantal reacties die ik las waarin werd gesproken over een voorliggende placenta, dus ik wilde het verschil even aangeven.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Drie keer de placenta aan de voorkant gehad (en de laatste keer ook voorliggend: placenta previa).

Eerste 17 weken
    Tweede 14 weken
    Derde 13 weken

Placenta previa wordt pas na 20 weken vast gesteld. Wel zien ze vaak al eerder dat de placenta dicht bij de baarmoedermond ligt.

7. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier ook de placenta aan de voorkant... bij mijn zoontje lag hij achter en voelde ik hem met 16 weken.. nu voel ik nog niks :( ben er soms best onzeker of maar heb 2 weken terug 2 mooie echo's gehad. Woensdag mag ik weer naar de vk..

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Beetje hetzelfde als mij dus. Ik werd er ook onzeker van hoor, maar gisteren zeiden ze dat het nog wel een paar weken kan duren misschien dus dat scheelt echt veel met de vorige keer..

Deel Deze Pagina