Ik heb ook een placenta die helemaal aan de voorkant ligt en heb ook nog niets kunnen voelen, jammer genoeg Maar de echo's waren tot nu toe allemaal goed en ik heb een Angelsounds thuis waar ik 1x per week even mee naar het hartje luister. Dan ben ik ook weer gerustgesteld, haha
Ik had beide keren de placenta aan de voorkant. De oudste voelde ik met 18 weken en de jongste met 17 weken.
En ter info: Een voorliggende placenta is wat anders dan een placenta die aan de voorkant ligt . Een voorliggende placenta houdt in dat de placenta (gedeeltelijk) voor de baarmoedermond ligt.
Ja dat weet ik, bedoel echt aan de voorkant. Dus tegen de buik, hij ligt gelukkig niet voor de baarmoedermond. Anders hadden ze dat wel gezegd denk ik? Of kijken ze daar pas bij de 20 weken echo naar?
Ik doelde met mijn opmerking op een aantal reacties die ik las waarin werd gesproken over een voorliggende placenta, dus ik wilde het verschil even aangeven.
Drie keer de placenta aan de voorkant gehad (en de laatste keer ook voorliggend: placenta previa). Eerste 17 weken Tweede 14 weken Derde 13 weken Placenta previa wordt pas na 20 weken vast gesteld. Wel zien ze vaak al eerder dat de placenta dicht bij de baarmoedermond ligt.
Hier ook de placenta aan de voorkant... bij mijn zoontje lag hij achter en voelde ik hem met 16 weken.. nu voel ik nog niks ben er soms best onzeker of maar heb 2 weken terug 2 mooie echo's gehad. Woensdag mag ik weer naar de vk..
Beetje hetzelfde als mij dus. Ik werd er ook onzeker van hoor, maar gisteren zeiden ze dat het nog wel een paar weken kan duren misschien dus dat scheelt echt veel met de vorige keer..