8 weken zwanger, stolsel verloren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 78Sandra, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #1 78Sandra, 1 jan 2019
    Laatst bewerkt: 1 jan 2019
    ik ben nu zo’n 8 weken zwanger van mijn 4e ivf poging, waarbij er twee blasto’s zijn teruggeplaatst.

Vanmorgen om 07.00 uur de utro ingebracht en de huls was helemaal schoon. Sta ik om 09.00 uur mijn zoontje te helpen met aankleden loopt er zonder waarschuwing, dus geen kramp oid vooraf, helder rood bloed in straaltjes langs mijn benen. Ik schrok me werkelijk kapot. Gauw naar de wc gerend en daar verloor ik meteen een enorm soort stolsel, bloeden hield daarna ook vrij snel op. VK gebeld en kon om 11.30 gelijk terecht voor een echo.

Alles was gelukkig goed, hartje klopte prachtig en baarmoeder was helemaal schoon volgens haar, geen bloed te zien op de echo, dus ze had ook geen verklaring voor het stolsel. Afgelopen vrijdag toevallig ook een echo gehad en daarop was ook niet ps te zien wat er op kon wijzen.

Bloeden is inmiddels ook helemaal gestopt, alleen nog wat oud bruine sliertjes bij het afvegen.

Man wat was ik geschrokken vanmorgen zeg, dacht echt dat het over en uit was.

Iemand dit ook wel eens meegemaakt? Wordt dit veroorzaakt door de Utro? Of is het wellicht de tweede embryo die nu opgeruimd wordt....ik roep maar wat hoor.....

Even de foto van het stolsel erbij....

Bijgevoegde bestanden:

2. RUNY

RUNY Actief lid

16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Zo dat is een enorm stolsel zeg !!
    Ik heb geen idee wat een raadsel ?!

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit vind ik ook een enorm stolsel.
    Wellicht dat je zwanger van twee was en dat het bij één mis is gegaan. Is er al eerder een echo gemaakt en was het daar op te zien of je wellicht zwanger was van een tweeling?

Eén tip mbt de utrogestan. Deze zou ik niet met inbrenghuls inbrengen. Dit geeft een grotere kans op beschadigingen en bloedingen. Gewoon met je vingers inbrengen. Bij mij werd om die reden de inbrenghuls er niet eens bijgeleverd.

Dit stolsel heeft trouwens denk ik niets met de utrogestan te maken.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Huls mag je niet meer gebruiken als je zwanger bent. Meteen mee stoppen!

Idd enorm stolsel... Lijkt bijna de slijmprop wel...

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb vrij lange nagels, beschadig ik daar niets mee dan?

Ik heb 2 eerdere echo’s gehad, een vroege bij 6 weken en afgelopen vrijdag nog eentje. Ik had bij de vroege echo gemeld dat er twee teruggeplaatst zijn en ze heeft alles goed nagekeken. Niets wees op een tweeling zwangerschap, er zat er maar 1 zei ze.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat van die huls heeft niemand mij verteld....ik vind het namelijk wel handig. Heb vrij lange nagels en vind dat gepoer met mijn vingers niet zo fris.....doe je ze dan 1 voor 1 ofzo?

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja 1 voor 1.

Ik knipte m'n nagels altijd kort, anders vond ik het ook niet prettig.
    Raar dat er niks gezegd is over die huls, was hier het eerste wat gezegd werd na de felicitatie toen ik belde over de positieve test.

8. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Het is een groot stolsel wat je hebt verloren, het kan zijn dat het de andere embryo is geweest maar dat is nooit met zekerheid te zeggen.
    Ik heb met 5 weken ook zon stolsel verloren en bij mij is er t vermoeden dat het om een tweeling ging maar 1 is afgestoten.

Je kan de utro in brengen met je vingers en dan 1 voor 1, ik had tijdens mijn 2 zwangerschappen acryl nagels en heb nooit wat beschadigd. In de ochtend en avond bracht ik de utro wel in met de huls, bij mij is er bij geen enkele poging gezegd dat ik er mee moest stoppen als ik zwanger was.

Deel Deze Pagina