Toen ik het voor het eerst voelde, had ik mijn hand op mijn buik liggen en voelde haar er zachtjes tegenaan duwen.
Ik kan onze tweeling sinds ongeveer week 19 voelen Het is bij iedereen en bij iedere zwangerschap weer anders, so don't worry!
Eerste vanaf wk 14 van binnen en 18 van buiten(placenta voor) Nu wk 12 binnen en 16 buiten. (Placenta achter)
Marleen.. Als je het voelt herken je het meteen.. Het voelt in het begin als een kleine plopjes.. Of een vlinder ofzo.. Zo klein nog. Ik herkende het meteen.. Nog even geduld hebben dus hihi.. Het is ook erg afhankelijk van je placenta waar die ligt.
Week of veertien. Met voorliggende placenta ook nog. Fladdertjes maar toch. Met een week of negentien had ze een keer de hik. Geniaal was dat.
Bij de eerste met 17 weken heel duidelijk. Bij de tweede al met 13 weken. Eerst heel vaag dat ik nog dacht dat het m'n darmen waren maar op een gegeven moment wist ik het zeker, het was de baby! Was zo blij dat ik hem toen al voelde want had tot 3x toe fors bloedverlies gehad en hiermee kreeg ik bijna dagelijks de bevestiging dat hij er nog zat <3
Bij onze dochter voelde ik, terwijl ik op mijn buik lag, alsof er een luchtbel vanaf mijn schaambeen naar mijn navel borrelde.. Dit was ook met 17 weken.
Ik voelde dit kindje met week 16 duidelijk bewegen. Daarvoor voelde ik ook wel eens wat zachtjes in mijn buik maar weet niet of het nou mijn darmen waren of de baby,maar bij 16 weken was het duidelijk Nu bijna op de helft en ze bewegingen worden steeds duidelijker
Bij 19 weken wist ik echt zeker dat zij het was... Ervoor ook wel af en toe iets gevoeld, maar dit konden even goed mijn darmen zijn geweest...
Eerste zwangerschap bij week of 16/17 (placenta aan de achterkant) deze keer bij 20 weken duidelijk, daarvoor ook wel af en toe vermoeden haar te voelen maar het niet zeker weten (placenta nu aan de voorkant)
Bij de oudste met 18 weken, de middelste 17 weken en nu heb ik de baby gevoeld met 15wk en 4 dgn. Maar o wat blijft het toch bijzonder...en intiem want alleen ik voel het. Mijn man wil het ook graag aan de buitenkant voelen, dat duurt nog even