hey dames, ik heb een vraagje..... volgende week heb ik een gesprek in het ziekenhuis om mischien mijn bevalling in te leiden omdat ik zoveel angst heb. bij mijn tweede bevalling ben ik in een uurtje bevallen. dat was zon enge ervaring. ik ben nu bijna 39 weken en bij ieder pijntje denk ik het gaat beginnen! denken jullie dat ze dat zullen doen,of wie heeft met zoiets ervaring? want het niet echt een indicatie?
Hi.. Ikzelf heb geen ervaring hiermee..., maar bij mijn moeder hebben ze bij de bevalling van mijn broertje ingeleid ook zonder echte medische indicatie. Ze had ook grote schrik voor de bevalling omdat ze twee traumatische bevallingen had gehad... Zal niet in details treden, maar zwaar traumatisch... De tijd dat mijn moeder uitgerekend zou zijn, zou haar eigen gyn met vakantie zijn en omdat het voor mijn moeder beter zou zijn dat hij het kind ter wereld zou brengen (vanwege haar grote angst), hadden ze besloten om mijn moeder in te leiden voordat hij met vakantie ging...... ook niet echt medisch dus..... het gebeurd dus wel..... maarja of ze t in jouw geval ook doen....? zal toch uit het gesprek blijken... succes! xxmona
Eigenlijk vind ik het raar als dit niet onder een medische indicatie valt. Geestelijke klachten (extreme angst) daar kun je net zo veel last van hebben als lichamelijke klachten, alleen op een andere manier. Sterkte, en ik hoop dat het je dit keer mee gaat vallen
maar als angst zo'n enorme factor wordt dat dit de natuurlijke bevalling kan gaan tegen werken is er toch gewoon sprake van een medische indicatie? angst kan een bevalling enorm tegenhouden. bij mijn nichtje is dit tot twee keer toe gebeurd en die heeft er 6 en 5 dagen over gedaan. het kan dan gevaarlijk worden voor moedern en/of kind. als je dit in overwegeing neemt kan een gyn besluiten tot inleiden, maar dan is dat volgens mij wel een medische indicatie hoor. medische indicatie betekend niet altijd lichamelijke aanleiding.
Snap heel goed je angst, maar onthoud ook dat bij inleiden je bevalling nog sneller kan gaan..hoelang zou je er dan over doen als de eerste met één uur is geboren!? Je angst is de snelle bevalling van de eerste, maar met de tweede + inleiding kan je er gerust van uitgaan dat het deze keer nog sneller zal gaan. Ik ben namelijk van de eerste in 5 uur tijd bevallen, de tweede hebben ze mij ook ingeleid met 38 weken (wel medisch) en van hem beviel ik mede door het inleiden in 1 uur en 48 min.
hoi, bedankt voor jullie reakties al! bij mij is het meer de angst thuis,ik wilde twee keer in het ziekenhuis bevallen en twee keer ging dat niet omdat het gewoon zo snel ging. ik denk dat ik als ik nu beval het weer niet ga halen,en daar baal ik gewoon van. ik weet eigelijk ook niet waar het vandaan komt,maar ik kan betere eerlijk zijn tegen de verloskundige als heel stoer overkomen toch?
Absoluut! Eerlijk zijn is (bijna) altijd het beste wat je kunt doen, helemaal over zoiets groots als angst voor je bevalling. Maar misschien kan je verloskundige ook wel een stuk angst wegnemen, door echt te beloven gelijk te komen als je belt ofzo? Of misschien een speciale afspraak, dat je bij de 1e tekenen van je bevalling gelijk naar het ZH mag rijden, en niet eerst thuis op de VK hoeft te wachten?
ja ik heb er al zoveel over gepraat met de verloskundige en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet. tuurlijk hebben ze gezegd dat ze meteen komen,maar ze zei er dan wel bij het wel even overleven voor je zijn,tja daar zat ik natuurlijk helemaal niet op te wachten hahaha. zo heftig de vorige keer.
Na een zeer traumatische bevalling van de eerste heb ik er dit keer over gesproken met mijn verloskundige en gyne. Kreeg mooi te horen dat ik me dat maar had moeten bedenken voor ik weer zwanger werd, en dat ik me niet aan moest stellen. Ben inmiddels van verloskundige gewisseld en deze is wel begripvol, maar inleiden doen ze niet.
Was dat nog zo'n non ofzo...? Toen mijn moeder zwanger was zei een non... tja wat erin komt, moet er ook weer uit! Lekker praten als non... die weet nog niet eens hoe het erin komt