Draaierig bij rechtkomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Porkie, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi

Ik ben iets meer dan 13 weken zwanger en ik heb zo een twee weken last dat als ik gehurkt zit of ge bukt of lang in een bepaalde houding sta ik duizelig word bij het recht komen.

Herkend iemand dit?

Ik heb nogal een fysiek beroep dus het is best vervelend!

Groetjes

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, ik heb er ook last van. Rustig aan doen denk ik...

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ;)Ik ook
    Standaard een lage bloeddruk, en uit de bloedprikresultaten kwam ook dat mn suiker nog nét binnen de normaal waarden valt.

Ik eet nu tig keer op een dag een kaal crackertje, en af en toe een glaasje 7up ofzo, het helpt wel.
    En rustig aan overeind komen, en als je het hebt eventjes een paar sec. blijven zitten tot het afzakt..

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb daar "normaal" ook al last van, en nu zwanger is het erger geworden. Ook een lage bloeddruk inderdaad. Iets meer zout eten, helpt bij mij heel goed.

Groetjes Setje

5. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik heb daar normaal gesproken ook al last van(zelfs flauwvallen); nu helemaal.
    Komt door je bloeddruk die wat aan de lage kant is.

Tips voor op die momenten zelf;
    -kom LANGZAAM omhoog. Lig je en wil je opstaan, ga dan eerst rustig zitten en laat je lichaam even bijkomen, ga daarna langzaam staan.
    -Toch erg duizelig als je opstaat? Druk dan je hand tegen je achterhoofd en duw zo krachtig mogelijk met je hoofd tegen je hand aan. Op deze manier stroomt er weer meer bloed nar je hoofd waardoor de duizeligheid afneemt.

Wat je bloeddruk wat omhoog krikt; zout eten; dropjes of bouillonnetje. ;)

Succes&sterkte.

6. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ik heb het ook gehad. Ik heb toen elke ochtend ontbeten met een bouillionnetje ipv thee. En dat hielp bij mij erg goed. Misschien heb je er wat aan :)

Deel Deze Pagina