Hoi dames, Ben benieiwd of er hier dames zijn die ervaring hebben met de Kraamzus. Vorige zwangerschap zat ik bij de Kraamvogel, en dat was zo tegengevallen. Ben nu 14 weken en geen knoopndoor gehakt omdat ik zo bang ben. Hoor graag of er dames bekent zijn met deze kraamzorginstelling. Groetjes
Heb mindere zwangerschap voor Kraamzus gekozen. Eerste telefoontje voelde gelijk prettig. Heel anders dan ik van groene kruis gewend was. Heb toen serieus soms wat geks gezegd omdat ik bij herhaling dacht dat ik met een computer aan het praten was 😂 Wat me bij Kraamzus aansprak is ook de dunstan babytaal. Verder een iets kleinere organisatie en verder goede recensies. Ondanks derde kindje kreeg ik toch de keuze voor persoonlijke intake thuis in plaats van telefonisch. Tot nu toe positief dus. Maar dit is nog maar het begin. Het valt of staat toch ook een beetje met de kraamverzorgster die je krijgt. Wel gegarandeerd een persoon gedurende gehele kraamtijd.
Beide keren een kraamzus gehad, alleen maar lof!!! Ik raad ze bij iedereen aan. Je wordt op dag drie door de organisatie gebeld voor een tussenevaluatie, misschien ook wel fijn om te weten.
Ik heb deze zwangerschap, na 2 keer kraamvogel, ook voor kraamzus gekozen, ik vind de site en de boekjes enzo er al super leuk uit zien met het roze. Ben heel benieuwd hoe de kraamzorg zal zijn
Hier bij de eerste twee kids voor Kraamzus gekozen en ook bij dit derde kindje komt er weer een kraamzus bij ons thuis. Alleen maar positieve ervaringen en enkel lof!
Bedankt dames! In mijn omgeving heb ik ook goede verhalen gehoord dus ga de knoop doorhakken. dank jullie wel.
Hier ook topervaring met Kraamzus! Eerst een telefonische kennismaking en daarna komen ze ook nog bij je langs. De kraamverzorgster zelf was ook super, had het niet beter kunnen wensen!
Hier ook kraamzus gehad. Super week gehad. Hele lieve vrouw en een stagiaire. Waren super leuk met onze oudste van 8. Ontbijtjes kregen we allemaal op bed, nadat zij eerst de hond uitgelaten hadden. Echt super! Bij de borstvoeding werd ik ook goed begeleid. Ze lette goed op mijn houding en leerde mij al snel om liggend te voeden. Hoe relaxed voor midden in de nacht. Heb mij voor deze keer ook direct weer aangemeld bij kraamzus.
Ik heb me ook aangemeld bij Kraamzus voor het eerst. In eerst instantie leuk gesprek enz. Alleen omdat het MIJN 3e kindje is zou ik een telefonische intake krijgen van 3 kwartier waarbij m'n partner ook aanwezig zou moeten zijn. Dit vond ik nog al jammer omdat het mij partner zijn eerste kindje is en dus helemaal niet weet wat kraamzorg nou is. Uiteindelijk op verzoek van vriendlief gevraagd of een intake thuis mogelijk was, dit kon wel maar op een bepaalde dag en tijdstip. Maarja dan konden wij niet. Dus getwijfeld om over te stappen naar een ander, maar daar zitten extra kosten aan. Dus ik naar het hoofdkantoor gebeld en letterlijk de mail voorgelezen waar in stond dat alleen dat tijdstip en dag kon en anders niet. Uiteindelijk is mij gevraagd of ik het goed vond dat een ander ons zou nemen, nja prima..die vrouw die ik aan de telefoon heb gehad ken ik verder toch niet dus waarom niet? Maar de schuld werd mij een beetje in de schoenen geschoven, alsof wij het probleem waren. Uiteindelijk kon een andere collega ons over nemen en in de 26e week krijgen we dan al een intake thuis, veel vroeger dan normaal maar kon niet anders. Vind het wel n beetje vreemd, partner moest erbij zijn aan de telefoon. Maar ze willen eigenlijk niet langs komen, terwijl het zijn 1e kindje is...en hij ook in de kraamweek thuis is. Hele goeie indruk hebben ze hier dus nog niet achter gelaten, maar hoop dat dat na de intake merendeels verdwenen is.
Hier bij de eerste kraamzus gehad en nu voor de 2de ook weer kraamzus. Ben zeer tevreden over hen. De kraamhulp was werkelijk een kraamheld en had bijvoorbeeld de borstvoeding niet gered zonder haar goede hulp. Luisterde ook goed naar mijn/onze wensen. Nu voor de 2de zouden wij ook een telefonische intake krijgen maar heb vriendelijk gevraagd of het ook een persoonlijke mag zijn omdat ik zelf liever iemand in persoon voor me heb. Ze legde heel netjes uit dat dat voor een 2de eigenlijk niet aan hen vergoed word, het langsgaan maar dat ze wel uitzonderingen maken en dat ze dus nu ook weer persoonlijk langskomen. Daarnaast gaan ze hun uiterste best doen dat ik weer dezelfde kraamhulp krijg als bij de eerste. Wat ik erg fijn vind gezien een vertrouwensprobleem bij mij. Al met al voor mij geen andere organisatie meer. Heb destijds voor hen gekozen omdat de site mij al meer aansprak dan die van andere bureaus. De site van kraamzus vond ik erg persoonlijk waar de rest vooral zakelijk was. Had er gelijk een goed gevoel bij en is ook waar gemaakt in de kraamweek.
Bijzonder toch die verschillen mbt thuisbezoek bij intake van een volgend kindje of telefononische intake. Hier mijn derde kindje en kreeg echt de keuze toen ik gebeld werd.
Werd mij ook gevraagd, ze hebben niet gezegd ook dat hier extra kosten aanzitten, maar ik heb het inderdaad al eens eerder gehoord dat dit dan niet vergoed wordt. Ik word gebeld voor de intake, daar heb ik ook geen problemen mee, dit is de derde keer en weet wel hoe het zo'n beetje gaat, en dat gesprek is met je contactpersoon niet de kraamverzorgende die bij jou thuis komt.
Is een geweldige kraamzorgorganisatie. Ik heb 3 kraamzorgorganisaties gemaild. Ook al hadden we hele goede ervaringen met kraamzus. Bij 1 wacht ik nog steeds op de mail. Heb ook nog gemaild dat ik het jammer vond dat ze niet terug mailden. Ook daar reageerden ze niet op. Kraamzus belde mij meteen heel warm en fijn gesprek. Dus ja de keuze was heel makkelijk en snel rond. Ik zie er wederom naar uit om via kraamzus de kraamzorg te krijgen. Ik kan niet wachten, maar moet nog wel even geduld hebben. De kleine meid moet eerst wat groter groeien.
Wij hebben bij de eerste ook een kraamhulp van kraamzus gehad. Dat is zeer goed bevallen!! Ik vind het een aanrader. We zijn inmiddels verhuisd naar de andere kant van het land en ik ben nu zwanger van de tweede. Ik vind het nu al jammer dat we kraamzus niet meer in de buurt hebben.