baby voelen...zelf overgewicht...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tatjana, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatjana

tatjana Actief lid

2 jan 2009
    127
    0
    0
    hallo,

heeft mijn overgewicht gevolgen voor het voelen van me kleine???
    op het begin voel je de kleine toch alleen ma van binnen...heeft het dan nog steeds met overgewicht te maken...
    of alleen als je hem van buiten wil voelen???of zelfs dat niet???

xxx

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb zelf ook flink wat overgewicht, en ik voel de baby vanaf week.. 20/21?? ongeveer..
    dus daar hoef je je geen zorgen over te maken,..

alleen mijn vriend kan het kindje van de buitenkant nog niet voelen,. maar mijn verloskundige zegt dat dit komt doordat mijn placenta aan de voorkant ligt,..
    (zelf denk ik wel dat het aan mijn overgewicht ligt) maarjah ik denk dat dit iets is dat je af moet wachten.. dan duurt het iets langer voordat je het aan de buitenkant voelt, zo erg is dat ook niet toch? t belangrijkste vind ik dat ze iig wel lekker beweegt in mijn buik of iemand anders dat nou kan voelen of niet.. ;)

je hoeft je in ieder geval niet druk te maken, want van binnen ga je het zeker weten voelen,,.. maakt niet uit of je overgewicht hebt of niet :D

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ik weeg zelf zo'n 120 kg en ik kon de baby voelen vanaf een week of.. 17, 18.

Mijn vriend kan het ook al voelen en als ik op bed lig dan kan ik mijn buik zelfs zien golven :D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heeft niet zoveel met je overgewicht te maken. ik voelde de baby voor het eerste met 14 weken precies (1ste kindje) de vlos bevestigde dat het idd de baby was. 2e keer met bijna 16 weken, zat dus wel veel tijd tussen. mijn vriend voelde het voor het eerst met 21,2 weken.
    ik heb trouwens een bmi van 35,0.

komt wel goed, 18 weken zou nog steeds vroeg zijn voor een eerste kindje.

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben ook vrij zwaar, BMI ook rond de 35 en ik voel mijn kindje sinds vorige week. Mijn vriendinnen die mij voor zijn gegaan bevestigen dat dit inderdaad mijn kindje is wanneer ik het omschrijf. Verder bevestigde de VK dat mijn kindje inderdaad op de hoogte zit waar ik het voel. Ik weet nog niet hoe het voor mijn vriend voelt, maar de baarmoeder voel ik zo sterk dat ik niet twijfel dat hij het kindje ook gaat voelen wanneer de placenta er niet voor zit.
    Maak je geen zorgen meis!

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hier ook behoorlijk overgweicht. Ik voelde tijdens mijn eerste zwangerschap de baby nauwelijks bewegen. Volgens de gyn een combinatie van een voorliggende placenta en veel buikvet. Volgens haar had het dus wel invloed. De vader van mijn kindje heeft de beeb ook maar 1 keer voelen schoppen.

7. Marieke1983

je voelt je kindje toch van binnenuit? vet zit toch niet tussen je bm en je organen? mijn vlos zei juist dat het om die reden níet uitmaakte.

8. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb ook overgewicht (weeg op dit moment zelfs 150 kilo!!) en mijn placenta ligt voor dus waar het aan ligt weet ik niet, maar ik voelde de kleine ook pas laat.
    Maar je gaat het zeker voelen!

En over dat je je kindje van binnenuit voelt, als een baby direct tegen je spierweefsel,organen etc. en dan je vel aan trapt of dat je baby ook nog tegen een laag (gevoelloos) spek aan trapt is natuurlijk een verschil.

9. missy32

missy32 Lid

13 feb 2009
    42
    0
    0
    Ik denk dat het voornamelijk zit in waar je placenta zit en hoe je baby in je baarmoeder ligt.
    Ik heb zelf ook een BMI van bijna 35.Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de beeb zelf met 17 weken en mijn man met 25 weken.MIjn baarmoeder lag toen volgens de vk wat verder naar achteren.Bij deze zwangerschap ligt de beeb erg ver naar voren volgens de vk.Ik voelde dan nu ook zelf schopjes met 13 weken en gisteren (met 23 weken dus) heeft mijn man ook schopjes gevoeld en kon ik ook mijn buik zien 'bewegen' !

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mijn eerste was ik 10 kilo zwwarder dan nu en volede ik dr ong op de helft en mijn vent heeft dr ook veel gevoeld.

dit keer heb ik de placenta voorliggen. en vole i kde keline nu heel af en toe tenmisnte dat idee heb ik. tis ook neit vaak dan maar een keer oid maar volgens mij si dat wel onze frummel.
    zelf heb ik dus ook echt mega veel buikvet (is blijven hangen van de eerste.) maar toch voel ik mijn baarmoeder heel goed helemaal als ik op me rug lig. verwacht dus ook dat hetn iet lang meer duurt voor ik ons kleintje elke dag ga voelen. en mijn vent zou de kleine vast ook wle weer voelen was de vorige keer ook wel en heb het idee dat als ik de echos steeds zie dat me placenta aan een kant ligt voor en dnas links en want rechts zien we altijd de baby en links niet. voel dus ook alleen rechts plopjes.

dus gewoon afwachten het komt echt wel hoor jijzelf zowiezo. en je vent vast ook wel hoor als je weet waar de beeb ong ligt is het makelijker als je dus zelf al gevoeltd hebt. het duurt vaak ook wle ff je moet niet verwachten dat je je hand erop legt en je metten wat voelt kan natuurlijk wel maarm eestal is dr ff tijd voor nodig.

11. tatjana

tatjana Actief lid

2 jan 2009
    127
    0
    0
    bedankt voor de reacties allemaal tot zo ver.
    mijn placenta ligt aan de achterkant dus dat is het niet.
    ma ik heb nog steeds niets gevoeld.
    wel heb ik angelsounds en hoor ik dat die heel druk is.
    en ik voel ook een erge druk tegen mijn onderbuik.
    ma dit is toch niet schoppen ofzo toch?

hoop op reacties.

xxx

12. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Overgewicht of niet, de meeste vrouwen voelen hun kindje 'pas' tussen de 20 en 22 weken schoppen. Kan me voorstellen dat het aan de buitenkant voelen van een trapje misschien iets lastiger is als er een extra dekentje tussen zit, maar veel zal het m.i. niet uitmaken. Maak je geen zorgen, als je het nu al zou voelen ben je nog steeds aan de vroege kant hoor!

13. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    tatjana: bij mijn eerste zwangerschap voelde ik ruben ook pas met 22 weken hoor..niks vreemds aan...de een voelt het eerder dan de ander

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik voelde deze baby rond 21 weken

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik voelde noah met 16 weken voor het eerst en man kon hem vanaf week of 25 ook goed voelen en heb ook overgewicht.. zegt niks. ligt ook aan de kracht en drukte van de kleine..

16. Marieke1983

vandaag ging de vk voelen aan mijn buik hoe het kindje lag, ik kon het haar al precies vertellen want mijn kindje ligt zo erg aan de opppervlakte dat ik het zelf kan voelen, en het bleek te kloppen. als ik mijn hand op mijn buik leg zonder druk uit te oefenen voel ik precies waar mijn baby ligt.
    en dit was dan aan de buitenkant, dat is nog moeilijker voelen.

nogmaals, ik denk niet dat overgewicht een allesbepalende factor is hierin.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier iemand met een BMI ( voor de zwangerschap) van 41. Ik weeg dus héél veel, heb zelfs een placenta aan de voorzijde en ik voelde de eerste "plopjes" toch echt al rond 16 weken. En nu de hele dag door voel ik de kleine goed bewegen. En dat ondanks een stevige buik van mezelf (kijk maar in mijn fotoalbum). Alleen is het nog wat moeilijk te voelen aan de buitenzijde. Dus wat mij betreft, kun je ook als stevige dame je kindje heel goed voelen.

Het verschilt alleen per persoon wanneer je het goed voelt...het kan dus best nog even duren voor jou. Dat hangt van zoveel meer factoren af dan alleen een speklaagje ;)

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier BMI van 35. ik voelde de kleine met 18weken en 3dagen.
    Het is heel verschillend per persoon natuurlijk maar idd als je wat dikker bent dan kán het iets langer duren. Bij vk is het bij mij ook lastig te voelen nu hoe de baby ligt. ze gokt steeds dat hij zo en zo ligt maarja, zekerweten doen we het niet aangezien ik niet de dunste buikwand heb ;)

19. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    heb ook wat overgewicht (bmi 29/30)
    en heb bij de eerste in de 19e week gevoeld! '
    doordat het toen nog onregelmatig te voelen was kon m'n vriend het voelen vanaf week 21
    was meteen duidelijk en toen ook aan de buitenkant te voelen!
    zit wel goed hoor! don't worry

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ook ik heb overgewicht en voelde de kleine met zo'n 18 weken (van binnen).
    Sinds een tijdje voel ik ukkie ook van buiten als ik mijn hand op mijn buik leg.

Vind het trouwens wel heerlijk dat ik nu geen 'slobbertruien' hoef te dragen om mijn buik te verbergen. Doe nu echt leuke kleding aan want ik ben immers toch zwanger en hoef mijn buik niet te verbergen! :D

Deel Deze Pagina