hey, ik weet dat ik binnenkort een nekplooi meting zal krijgen. Maar nu vroeg ik mij af hoe dat in z'n werk gaat en wat ze daarmee allemaal kunnen opsporen. Nu dinsdag moet ik bij de gyne gaan voor de tweede echo, ben dan 7 à 8 weken ver, word dat dan al gedaan? Ik word ook een beetje nerveus voor dinsdag stel dat er iets mis is met ons kleintje!! BRRRRR Dat het maar snel zover is!!! Groetjes Bianca
Een nekplooimeting wordt tussen de 11e en 14e week gedaan. Ik weet niet of je een combinatietest laat doen, dan nemen ze ook bloed af. De resultaten hiervan worden verwerkt in een kansberekening. Deze geeft aan hoe groot de kans is dat je een kindje krijgt met een afwijking. Ze kunnen niet zien wat voor afwijking. Als je een grote kans hebt op een kindje dat niet gezond is kun je vervolg onderzoek laten doen, bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie. Ik heb bij mijn verloskundige netjes informatie meegekregen en daarna is gevraagd of we het wel of niet wilde doen. Ik zou dinsdag met jouw VK de voor- en nadelen bespreken.
ha, dan is het de volgende keer dat hij dat zal doen!! Maar hoe doen ze dat dan? Ik weet niet of hij bloed zal afnemen, heeft hij niet over gesproken! Ik zal wel zien wat hij zegt. Al bedankt voor je utleg! Groetjes Bianca
Heb je hier zelf voor gekozen? Ja, het lijkt mij ook wel spannend! Wij hebben het toen niet gedaan maar wel erg getwijfelt van de ja of nee! Laat je het even horen?
je hebt recht op een counselingsgesprek, hierin worden de test die je kunt doen uitgelegd, en kanje aangeven welke je wil doen. ook word uitgelegd wat ze met de tests kunnen opsporen. dit gesprek zit tegenwoordig in het basispakket, dus zeker even naar vragen, en het is heel prettig om het uitgelegd te hebben. ook krijg je dan waarschijnlijk folders mee waarin het nogmaals na te lezen is. veel succes