baby voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Caruli, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi
    Heb even een vraagje
    Kan mijn vk zelf niet bereiken en vind het lullig om het 06 nr hiervoor te bellen.

Ik voel onze kleine al sinds 15 weken goed bewegen
    laatste paar weken echt flink, de hele dag door, buik beweegt mee enzo
    Maar nu sinds 4 a 5 dagen echt heel weinig maar, hij beweegt nog wel maar echt heel licht en weinig.

Nu lees ik hier op het forum dat het kan liggen aan een groeispurt en dat hij daarom nu meer slaapt of dat hij gedraaid is en ik hem daarom minder voel
    Is dat ook zo?
    Maak me toch wel een beetje ongerust.
    Ik weet dat hij nog wel leeft maar omdat hij echt een heel stuk minder actief is en ik niet goed weet of dat erbij hoort of niet
    Bij de vorige zwangerschappen niet gehad (of niet op gelet)

Wat is normaal om je kleintje per dag te voelen en hoe?

De placenta ligt aan mijn linker zijkant en ben nu 27 weken.

Alvast bedankt.
    Sorrie voor het lange verhaal :)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi caruli,

Wat je op het forum leest is inderdaad waar. Door de ligging en kunnen bewegingen heel anders worden gevoeld. Als het kindje naar je rug of richting placenta trappeld merk je daar nog weinig van.
    Indien je je zorgen maakt moet je altijd even contact opnemen met je verloskundige het kan heel geruststellend werken om even het hartje te horen. Met 27 wkn zit er nog geen minimum of maximum aan bewegingen van het kindje.
    Maar 10 bewegingen per dag moet te halen zijn.

Imke

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bedankt voor het antwoord.
    Nu weet ik dat het dus normaal kan zijn.
    Ik vond het alleen zo raar als ik hem normaal zo veel voel en nu ineens niet.
    Ging denken dat hij het niet meer fijn vond in de buik ofzo, maar dat is dus niet zo.
    Zal anders dinsdag ook wel even melden bij de gyn, al denk ik niet dat hij het erg vind.

Groetjes, Linda

Deel Deze Pagina