Weet niet waar ik deze vraag moet neerzetten. Maar hoe lang mag een kindje van 1,5 tot 2 maanden in de maxi-cosie zitten??
ik weet vanuit mijn werk (kinderopvang) dat baby's maximaal 2 uur in een maxi-cosi mogen......liever niet langer!
Liefst zo min mogelijk. Dus puur met autoritten.. maar als je nu is een dagje weg moet en het kindje moet er dan langer in.. probeer dan iig idd elke 1,5-2 uur ff te stoppen voor wat te drinken en t kindje even in een andere houding. soms is het niet anders dan dat het kindje toch wat langer moet. als het dan maar niet elke dag is.
Max 2 uur, maar dat is dan de maxicosi, de wipstoel, en alle andere zitjes waar ze in een gedwongen houding zitten samen.
Die max. 2 uur vind ik overigens niet iets om elke dag te doen bij zo'n kleintje. Af en toe es zo'n autorit of iets dergelijks, OK. Maar advies is en blijft zo min mogelijk.
De maxi-cosi is een autostoeltje en als zodanig bedoelt. Daarnaast kun je 'm natuurlijk best af en toe gebruiken als stoeltje maar liever niet. Maxi-cosi adviseert om je kindje maximaal 2 uur in de autostoel te laten zitten. Dit is vooral om te voorkomen dat mensen het stoeltje te pas en te onpas gebruiken. Heb je een keer een autorit van 2,5 uur, maak je dan vooral niet te druk en gewoon rijden maar haal je kindje daarna wel direct uit het stoeltje en leg 'm lekker op een platte ondergrond op de rug of de buik.
Wij gaan eind juli een nachtje weg. Dus op zaterdag middag heen en zondag avond terug. We stoppen zowiezo onderweg. We gaan naar venlo en dat is ongeveer 2 uur rijden hier vandaan. Waarschijnlijk stoppen we gewoon na een uur en dan de kleine eruit en even plat idd in de kinderwagen. Maar dan weet ik dat een uur rijden wel kan dan stoppen een kwartier ......... of moet dit langer??? Ik heb graag al jullie advies hierover want ik wil wel het beste voor de kleine man!!
Als de kleine man gewoon slaapt: doorrijden als jullie dat zelf ook trekken. Het is echt niet zo dat een ruggetje krom groeit van een keertje 2 uur in de auto zitten! We laten ons wel gek maken hè? Dat kwartiertje eruit maakt echt geen bal uit... het gaat erom dat je die maxicosi niet elke dag, de hele dag gebruikt als zitje e.d. (er zijn genoeg mensen die dat wel doen.. EN als kinderwagen, EN als zitje thuis / op bezoek / EN als autostoeltje etc etc)
Mijn ouders wonen op dik 2 uur rijden (2.05-2.15). Als de kleine sliep, dan reden we gewoon door. Als we hem wakker maakten wilde hij eten, en dat is niet handig onderweg. Maar we gingen dan op 1 dag heen, en een andere dag terug. En daar verder niet rijden, maar lekker veel op zijn buik/rug spelen..
hier sluit ik me bij aan lekker laten liggen als je kindje ligt te slapen! Dat is dan weer beter (rustiger) dan dat kwartiertje eruit en weer erin..