Mening gevraaagd: back-up echt nodig ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MSU, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    In hoeverre is een "back-up" nodig?
    Ik woon sinds kort in deze gemeente en heb geen vrienden of familie in de buurt wonen.
    De verloskundige vroeg me wie ze als "back-up" op kon schrijven ?
    Ik vertelde haar dat dit mijn vriend zo zijn. Normaliter is hij niet thuis van maandag tot vrijdag, maar vanwege de bevallling kan hij ongeveer twee weken voor de bevalling elke avond naar huis. (dan werkt hij dichter in de buurt).
    Nou, dit was een te groot risico en ik moest het maar "aanpappen met de buren" zodat ik opvang had voor de kleine van 3 als ik moet bevallen.
    Mijn reactie: sorry hoor, maar dat ben ik niet van plan. Ik vind het helemaal geen leuke mensen ! En andere vrienden dan? Die wonen niet in de buurt.
    Ze vond dit niet acceptabel en vertelde me dat ik bij de volgende afspraak iemand moet hebben als "back-up". Nou ja zeg !
    ik vind de gang van zaken ook niet optimaal, maar het is niet anders. Mijn vriend is binnen 3 uur thuis van zijn werk indien noodzakelijk. Hoe groot is de kans dat het kind in die tijd wordt geboren?
    Zeg alsjeblieft dat dit niet de normale gang van zaken is, want op deze onzin zit ik niet te wachten.
    Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MSU,

het is toch wel verstandig dat je een regeling hebt met iemand in de buurt. Dat hoeven echt niet je buren te zijn, maar wel iemand die je kleine kan oppikken als er iets niet lekker loopt bij de bevalling bijvoorbeeld. Omdat het je tweede is, is de kans groot dat je bevalling sneller zal verlopen en je dan geen tijd meer hebt om dan nog iets te regelen voor eventuele opvang. Je weet nooit of je misschien 's nachts tijdens je bevalling ineens naar het ziekenhuis moet. Je kunt je oudste dan niet meenemen of alleen laten en zal er iemand op je kindje moeten passen. Ik neem aan dat je je vriend wel mee wil dan. Als je thuis bevalt kun je 's nachts je kindje misschien wel laten slapen maar wanneer het wakker is, moet jij je geen zorgen hoeven maken of alles wel goed gaat ben met hem/haar. Dat kan je bevalling echt beinvloeden. Wat je bijvoorbeeld wel kunt doen is vragen of er iemand is bij de creche of op de peuterschool die eventueel gebeld mag worden om je oudste te halen. Je hoeft geen vriendinnen te zijn, maar wel dat je weet dat er een goede opvang is voor tijdens de bevalling. Dan kun je daarna als alles goed gaat je kleine meteen weer laten halen. Het gaat dus gewoon echt om het feit dat als je acuut weg moet, je iets hebt geregeld voor je kind.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina