geen controle over mijn blaas?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamaprinses, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    #1 mamaprinses, 30 jul 2010
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
    hallo verloskundige,

Ik ben nu 18 wkn zwanger van ons 2de kindje en als ik hoest en mijn blaas is gevuld dan laat ik wat 'lopen' zeg maar...!?:(
    is niet veel hoor, ong. 1 a 2 druppeltjes
    En zoals nu ben ik verkouden en als ik een hoestbui voel aankomen moet ik echt naar het toilet rennen om het daar te 'verliezen'
    Is dit gewoon urine? en zou dat kunnen komen ivm de 2de zwangerschap?
    heb nl na mijn bevalling van mijn dochter echt een hele periode bekkenbodem oefeningen gedaan om de controle over mijn blaas weer normaal te krijgen

En nog een klein vraagje,
    mijn buik hangd erg laag, lijkt wel of de baby al helemaal ingedaald ligt.
    Ik neem aan dat dit komt ivm mijn eerdere zwangerschap door een slappe huid of zoiets?
    Of kan dit een andere reden hebben?

Alvast bedankt voor het antwoorden

liefs

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamaprinses,

je buik kan bij een 2e zwangerschap inderdaad meer hangen dan bij de 1e zwangerschap. Je banden en huid zijn al eens uitgerekt en daardoor is je buik al groter. DIt trekt meestal vanaf 20 weken wel bij. Het urineverlies komt ook doordat je al zwanger bent geweest en nu komt er weer meer druk op je blaas waardoor je sluitspier minder goed werkt. Je doet er goed aan weer die bekkenbodemspieroefeningen te gaan beginnen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina