20 wkn echo en hoofd loopt 8 dagen voor en groot kindje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamavoorde2x, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    hallo dames,

Gisteravond mijn 20 wkn echo gekregen bij de echoscopiste van de vk.
    Alles zag er netjes uit,enkel bij het opmeten van het hoofd zei ze dat ie ruim ontwikkeld was.
    Ik dacht gelijk aan een waterhoofd ofzo maar ze vertelde me dat het er binnenin keurig uitziet alleen dat het hoofdje 8 dagen voorliep.
    Dat was de breedte van het hoofdje het andere wat ze meette van het hoofdje liep 6 dagen voor.
    Ook de beentjes liepen een dag of 5 voor.

Ze zei ook dat het een flinke knul was nu.

Nu maak ik me dus toch een beetje zorgen want kan over 2 en een halve week pas voor de groei echo en moet suikertest doen.

Ook vertelde de vk vanmorgen die ik belde dat als de echo ook weer groter laat zien ik toch even een echo in zh moet laten doen.
    Nu zijn mijn vriend en ik allebei groot en is het onze 2e en ook nog eens een jongen.

wa denken jullie? is het vrij veel voor een 20 weken ech enmoet ik me echt geen zorgen maken.

Ik droomde vanacht al van een normale baby met een mega hoofd.

alvast bedankt

groetjes jacqueline

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hoi,

Geen zorgen!
    Je zegt zelf al jullie zijn beide wat groter en hoeveel woog je eerste?
    Gelukkig groeit elk kindje op zijn eigen manier! En die paar dagen verschil als het nou twee wkn was. Echt ik zie geen reden tot bezorgdheid. Jou kindje groeit precies zoals hij moet doen!

Imke

3. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hai

Onze eerste was vrij gemiddeld een meisje van 3610 gram met een bescheiden koppie.
    Deze is blijkbaar nu is zijn gheel al groot maar het hoofd liep ook iets boven de curve.
    bij het percentage staat ook 98.54%et daarachter een sterretje.
    En de andere meting is 20.22cm en95,66%

DE andere metingen zijn bpd 5.63 cm 87.59%
    en efw473 gr Geen idee wat dat is haha.

Maar je denkt nog steeds dat het niet abnormaal is?
    En ik me nog gen zorgen moet maken?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee dit kan geen kwaad, het is net iets meer dan een week, dat is een afwijking die binnen de gemiddelden past. Je hebt nu eenmaal grotere en kleinere kindjes. Geen zorgen dus.

Mirjam

5. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Oh geluukig.
    Ben ondertussen wel wat meer gerustgesteld.
    Heb het ook aan wat vriendinnen enzo voorgelegd en die hoor ik ook allemaal wel van ;dit liep bij bij voor en dat bij mij enz enz

Iig bedankt voor je gerustellende antwoord.

groetjes jacqueline

Deel Deze Pagina