dit is de eerste maand dat ik de cerazette pil gebruik, ik ben constant bang dat ik toch zwanger zal raken. Mijn jongste is 13 maand en ik geef borstvoeding. ik heb deze maand wel een eisprong gehad want dat heb ik gevoeld de dag ervoor hebben we gevreeën. Ik moet over 10 dagen mijn laatste pil innemen en dan dus een bloeding krijgen, maar ergens ben ik bang dat ik zwanger ben. Herkrnd iemand dit? Zo ja was je ook zwanger?
bij de cerazette heb je geen stopweek en ook geen standaard ontrekkingsbloeding zoals bij een gewone pil. Het kan dus best dat je helemaal geen bloeding krijgt of een kleine. Ik snap je angst wel een beetje hoor. Ik heb een mirena en ben toch soms bang dat ik zwanger wordt ( is natuurlijk altijd mogelijk) want medisch gezien is zwanger zijn en nog een kindje een erg slecht plan.
Als je echt geen kinderen meer wilt waarom overwegen jij en je man geen sterilisatie van jou of hem? Ben jij van de hormonen af..
Cerazette is niet in alle gevallen 99% betrouwbaar mijn apotheker heeft het toen voor mijn uit gezocht en bij mij zou hij maar 70% betrouwbaar Zijn. De apotheker zei ook dat het in de helft van de gevallen zo is
Dank jullie wel, ik heb vandaag krom gelegen van de pijn, ik heb mijn eisprong gehad! Ik hoop maar dat ik hierdoor niet zwanger raak ik heb wel gemeenschap gehad 2 dagen geleden. Maar de cerazette maakt het slijmvlies ook moeilijk doordringbaar voor zaadjes toch. Nou ja we gaan het wel zien.
In principe zou je met de cerazette ook gewoon beschermd moeten zijn tegen zwangerschap hoor. En ik heb altijd wel een soort van eisprong/eipijn gevoeld halverwege de pilstrippen.... en niet door de pil heen zwanger geworden.
Dit klopt. Ik ben bovengemiddeld vruchtbaar en de cezarette werd mij door de gynaecoloog afgeraden. Ik heb de implanon gebruikt met borstvoeding, die combi mag en hij is (mits goed gezet) betrouwbaarder dan sterilisatie waarbij spontaan herstel kan optreden.
Spiraal (koper of mirena) wordt ook vaak aanbevolen bij bv. Ik heb een tijdje cerazette gebruikt zonder bv met continue bloedverlies (werd er helemaal knetter van ) en na stoppen heeft het 10 wkn geduurd voor ik uberhaupt weer cyclus/eisprong had. Niet zwanger geraakt, maar wij zijn ook door huisarts gewaarschuwd voor relatief grotere kans om toch zwanger te raken, dat vonden wij toen geen probleem.
Toch raar dat je een eisprong gevoeld hebt. Bij het slikken van de pil heb je namelijk geen eisprong. Of je moet de pil niet goed ingenomen hebben. De kans op zwangerschap lijkt me EEG klein, mits je de pil goed inneemt en je bv geeft.
ben gelukkig niet de enige. hier zei de apotheek ook dat 70 eigenlijk heel weinig was bedoel 30% kans op zwangerschap hihi.
Dat is niet raar, want tijdens het gebruik van de cerazette kun je gewoon een eisprong krijgen. Deze pil werkt anders dan de 'gewone' combinatiepil. De bescherming van de cerazette is vooral gebaseerd op het feit dat deze het slijmvlies ondringbaar maakt voor de zaadjes. TS weleens gedacht aan een koperspiraal?
weet je hoe ze dat uitzoeken? Ik ben 8x zwanger geraakt in de 1e ronde en 2x in de 2e ronde. Ik ben volgens mij dan ook wel behoorlijk vruchtbaar en gebruik nu de cerazette! Het is echt niet de bedoeling dat ik perongeluk zwanger raak .
ik heb jaren cerazette geslikt omdat ik niet tegen oestrogenen kan en totaal geen problemen. Zonder stopweek dus. En de cerazette is gewoon bij correct gebruik net zo betrouwbaar. oja, ben in die jaren nooit zwanger geraakt.
weet ik niet precies. ik gebruikte hiervoor de microginon 30 en dat was een goede pil en cerazette is veel lichter en door een berekening kam dit er dus uit.
Is die berekening er dan op gebaseerd of je snel zwanger raakt of andere factoren. Weet je dat toevallig? Ik ga anders maandag even de apotheek bellen.
ja ook. ik was van de eerste in de eerste ronde zwanger en dat was ook een factor en dan de pil zwaarte die je had en nog 2 dingen.
Dank je voor je antwoord. Ik ga er even achteraan, want een onverwachtse zwangerschap zonder dat ik extra hormonen heb gebruikt is hier niet zo handig. Sowieso moet ik er echt even nog niet aan denken .