Overslaand hart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ponnetje82, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Zijn er dames die net als ik last hebben van een overslaand of fladderend hart? Ik vind het zo naar, de arts zegt dat het niet gevaarlijk is, maar waar het dan precies door komt daar krijg ik geen verklaring voor. Ik vind het geen fijn idee dat ik straks met de bevalling last krijg van rare hartkloppingen. Heeft hier iemand ervaring mee misschien? En zo ja hoe ging dat toen de bevalling begonnen was en hoe ging het na de bevalling?

2. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi.

Volgens mij hoort dat er bij. Ik had het bij de eerste zwangerschap en nu ook weer. Mij is verteld dat je hart sneller pompt. En doordat het bloed soms zo snel gepomt wordt, dat hij even over kan slaan. Tijdens de bevalling van onze dochter geen last van gehad trouwens. Alleen soms als ik te druk ben geweest ofzo. Dit gaat bij mij dan vaak samen met kortademigheid. Soms wel even vervelend. Maar ik denk dat we niet de enige zijn.

3. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ja! Hier heb ik ook wel eens last van, ook buiten de zwangerschap om. Vooral dat fladderen is erg beangstigend en kan soms lang duren. Ik voel me dan ook echt niet lekker. (duizelig, misselijk)
    Ik ben er een aantal keer voor bij de cardioloog geweest, maar het schijnt echt onschuldig te zijn. Mij helpt het op op m'n rug te liggen met m'n benen iets omhoog, dan is het elke keer vrij snel weg.
    Ik heb er tijdens mijn beide bevallingen overigens geen last van gehad.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook last van hartkloppingen en overslaand hart.. is idd omdat je meer bloed hebt en je hart harder zn best moet doen af en toe..
    Ik heb het vooral met een harde buik/voorwee..dus ja ik vraag me ook af hoe dat met de bevalling gaat...

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik had het al voor mijn zwangerschap. Laatst in de kantine stond ie voor een paar seconden stil en liep helemaal blauw aan en kreeg even geen lucht. Dokter geluisterd en er is geen geruis, niks. Ook vaak pijnlijke steken op mijn borst maar heeft schijnbaar niks met mijn hart te maken. Heel erg vervelend.
    Maar idd je bloed word anders en moet sneller vloeien dus hij moet harder zijn werk doen, als je het echt niet vertrouwt kan je een hartfilmpje eisen maar vaak is er niks te zien

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik heb het ook nu tijdens de zwangerschap maar daarvoor soms ook al. het is best eng maar kan geen kwaad. we hebben extra bloed en dat moet rond gepompt worden.
    heb het vaak savonds als ik in bed lig.

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook al heel lang, zeker wel 15 jaar. Ik heb het nu ik zwanger ben niet vaker dan anders, maar dat komt ook omdat ik alle stress zoveel mogelijk vermijd. Alleen als ik het erg druk heb gehad heb ik het wel eens. Ik maak me niet zo'n zorgen over fladderen tijdens de bevalling. Zolang ik maar even een paar tellen kan ontspannen gaat dat wel goed. En als ik me zorgen maak, maak ik de kans alleen maar groter dat het gaat fladderen.

Deel Deze Pagina