Baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leetjuuuuh, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Gisteren ook voor het eerst duidelijk onze meid gevoeld. Bijna ter hoogte van mijn navel maar links in mijn zij. Dit is te hoog om mijn darmen te kunnen zijn. Had ook onmiddellijk een warme gloed vanbinnen toen ik het voelde, ik ben zeker dat het ons meisje was :p

Zo magisch...

2. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hier voel ik onze kleine al vanaf week 14 ongeveer. De echoscopiste beaamde dit ook, omdat ik vrij weinig buikvet heb en mijn placenta achter ligt. Bovendien ken ik het verschil inmiddels tussen darmen en baby ;) Ik neem niet aan dat darmen af en toe een 'schopje' geven.

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik voel mijn meisje al een maand ofzo van binnen maar sinds een paar dagen elke dag van de buitenkant. :-D Oja, eerste kindje en mijn placenta ligt aan de achterkant :)

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Jeeejjjj!! Manlief heeft gisteren onze jongen voor het eerst gevoeld. Dat gezicht van 'm joh, helemaal verbijsterd hahaha. En dat met de placenta voor!!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat is niet waar! Met 15 weken voelde ik onze oudste al en met 16 weken voelde papa het al aan de buitenkant. En toen dus ook de VK.
    Die zei idd dat het nog niet kon, maar tijdens de controle kon ze het zelf ook voelen ;)

Met 16 weken voelde ik nmr 2 en nu wacht ik tot dat ik nmr 3 voel :p

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik voelde dik 15 wkn 'vage kriebels' waarvan ik in eerste instantie dacht dat het mijn darmen waren.. maar de kat reageerde er op! En gezien ik altijd wel rommelende darmen heb, en de kat hier nooit op reageert heb ik hier mijn vraagtekens bij gezet.. toen ik dit aan de vk vroeg gaf die duidelijk aan dat het de baby was. Ook bij 16 wkn controle bij het luisteren naar het hartje was t kindje aan het schoppen, wat ik voelde én hoorde! Zo bijzonder :) Daarbij voel ik het vanaf 18 wkn. duidelijker en het worden met de dag stevigere schopjes ;).. nu over half uur de 20 wkn echo! Zo benieuwd :D

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik voel nog steeds niets... :(

20 weken en placenta helemaal aan de voorkant.

Liefs

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat is balen :(

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Nog maar wat meer geduld hebben, maar het wordt nu wel steeds spannender...

Vind het vaak nog lastig te geloven dat ík zwanger ben. ;)

Liefs,

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Bij mij kwam het echt zo opeens van de een op andere dag! Je hoeft echt niet lang meer te wachten :-D

11. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta achter en voelde ik het met 11 1/2 week

Bij mijn tweede lag de placenta boven en kon ik het met 10 1/2 week voelen.
    Erg vroeg dus. Ik twijfelde toen ook of dat zo vroeg wel kon, maa de echoscopiste zag tijdens de echo dat het klopte (kindje bewoog een aantal kser nogal heftig en dat voelde ik op dat moment ook). Ze bevestigde dat sommige personen dit heel vroeg kunnen voelen.

Nu heb ik ook een lichaam die heel prikkelgevoelig is om het zo maar te zeggen.

12. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik voelde het gisteren echt duidelijk, voor het eerst. Dus met 19w en 4 dagen. Placenta ligt bij mij ook voor. Voelde het overigens links aan de zijkant. Zo speciaal als je dat voor het eerst voelt!

13. Wat een verschil wanneer iemand iets kan voelen zeg.
    Vandaag voelde ik overigens niks maar je voelt in het begin je kindje ook niet iedere dag toch?

14. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste met 18 weken en nu 1 weekje eerder (met 17 weken dus)!

15. miep84

miep84 Niet meer actief

Beide keren placenta voor:

1e kindje met 19.5wk
    2e kindje met precies 17wk

Mn man voelde de 1e pas met 23wk, heel lichtjes. 2e kindje met 19wk duidelijk aanwezig.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook de placenta aan de voorkant. Ik voelde onze meid voor het eerst toen ik 15 weken was. Het voelde als gekriebel en plopjes. Het eerste duidelijke schopje was met 18 weken.

17. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Nog 1 hier met de placenta aan de voorkant :) Ik was me er pas van bewust dat de baby schopte op de verjaardag van mijn man, met 25 weken...

18. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Nee klopt, je voelt het niet elke dag. Je zult wel merken dat de bewegingen steeds sterker worden en je ze vaker voelt (maar dat kan ook komen omdat je het gevoel dan beter herkend). En vanaf 28 weken volgens mij is het de bedoeling dat je je kindje elke dag voelt.

Deel Deze Pagina