Baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa27, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 20 weken zwanger. Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles was helemaal in orde! Nu was het kindje ontzettend beweeglijk en ik voel hem ook al een week of drie als een soort vlindertje. Maar gisteren zat ik op de bank en voelde ik ineens een paar harde plopjes links onderin mijn buik, zelfs mijn vriend kon het voelen! Vanmorgen en net voelde ik het weer maar wel steeds op dezelfde plek is het dan wel de baby? Of kan het ook een slagader zijn ofzo? Het is niet regelmatig zoals de hartslag ofzo dus het zou wel apart zijn als het een ader is toch?

2. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zou heel goed je kindje kunnen zijn ja, geniet ervan! :)

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dat klinkt inderdaad als de baby. Ookal kan de baby je buik rondzwemmen, ik heb gemerkt dat die van mij het liefst op 1 plekje ligt en trappelt :p

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Wat fijn dat de echo goed was. De kleine voelen is geweldig, het zou goed kunnen dat je partner het ook al voelt. Voel de kleine meestal ook wel op dezelfde plek. Wanneer het de slagader is dan zou je hem constant moeten voelen. De schopjes worden komende tijd alleen nog maar harder en voel je hem/haar vaker :)
    Wanneer je de placenta niet voor hebt kan je partner het ook sneller voelen.

5. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Placenta ligt wel voor maar ben van mezelf erg slank. Had al een uitwendige echo toen ik nog maar zes en een halve week zwanger was. Verloskundige zei dat het zo vroeg eigenlijk alleen inwendig te zien is maar het lukte dus uitwendig ook. Misschien voel ik de kleine daarom al zo duidelijk?

6. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Same here :p ze schijnt een lievelingsplek en positie te hebben :D

7. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik denk ook dat het je kleine is.
    Mijn placenta ligt achter, ik vind het heerlijk om dat kleintje te voelen, maar 's avonds als ik wil slapen vind de baby het ook heel leuk om zijn mama wakker te houden, dit vind zijn mama wat minder leuk. Hi hi.. maar toch is het een heerlijk gevoel.
    In het begin dacht ik ,"Het wat krijgen we nou???:p"

8. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik vroeg me dat ook af, en zat te twijfelen of ik een topic zou openen, nu lees ik de jouwe en dat komt dicht bij mijn vraag.
    Ben nu 24,2 wk.en vanaf eind vorige week/ van 't weekend merkte ik dat ik dat gekriebel niet zo vaak meer voel, wel wat geveeg aan de binnenkant van m'n buik maar niet dat vlindertje/ zeepbelletje.. Eerst paniek natuurlijk. Maar ik voel ook steeds iets ja wat inderdaad op een kloppende slagader lijkt (dat voel ik namelijk duidelijk als ik op m'n rug lig) maar dan niet zo regelmatig, en toch een tikkeltje anders. Je kun dit ook van de buitenkant voelen, dat lijken mij dan toch geen darmen of slagader te zijn toch? Dus dat is de baby die harder gaat schoppen neem ik aan? ;) oh oh die onzekerheid...

Deel Deze Pagina